Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Project seaside Germany
door
Montanbahn
Vandaag
om 12:13:38
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 12:08:40
Modeltreinenbeurzen
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:50:17
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
Vandaag
om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's
door
Arjen B.
Vandaag
om 11:25:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
Vandaag
om 11:21:26
Omgeving Frankfurt am Main
door
CHH
Vandaag
om 11:20:26
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Benelux795
Vandaag
om 11:14:56
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Frans Peeters
Vandaag
om 11:10:10
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 11:05:41
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Pauldg
Vandaag
om 10:58:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Jelmer
Vandaag
om 10:57:49
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
Sander Fondse
Vandaag
om 10:57:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:52:46
Raadplaatje
door
eemstede
Vandaag
om 10:30:33
NL cameo layout (0,26m2)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:02:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
bask185
Vandaag
om 09:42:43
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 09:18:58
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 08:51:09
West-Brabantse modelspoordagen
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:49:19
NL-baan in Canada
door
mass am see
Vandaag
om 08:42:00
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse
door
Besselspoor
Vandaag
om 08:23:52
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
marco
Vandaag
om 08:10:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Eric B
Vandaag
om 07:59:36
Märklin 2025
door
Eric B
Vandaag
om 07:41:03
Verwisselen koppelingen Hamo 1205
door
hmmglaser
Vandaag
om 00:33:52
Schroefkoppeling voor H0.
door
Edwin2121992
20 October 2025, 23:09:16
Modelspoor Vereniging Nijkerk MVN Nijkerk
door
Train Charter Services
20 October 2025, 23:03:33
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
T.Spat
20 October 2025, 22:19:35
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
20 October 2025, 21:16:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
BR95
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: BR95 (gelezen 7378 keer)
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:BR95
«
Reactie #15 Gepost op:
17 November 2010, 10:33:48 »
De Fleischmannversie heeft prima rijeigenschappen. Mijn exemplaar is niet fluisterstil, maar van anderen lees ik dat dit meestal wel het geval is. Fleischmann vraagt wel een fikse prijs voor de loc.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
rjr
Offline
Berichten: 2063
Re:BR95
«
Reactie #16 Gepost op:
17 November 2010, 10:34:53 »
wat is oud?
Hij is denk ik al wel een jaar of 10 oud.
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8243
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:BR95
«
Reactie #17 Gepost op:
17 November 2010, 10:37:15 »
De Piko's uit de DDR tijd hebben niet zulke goede rijeigenschappen als de Piko's van nu.
Die van mij is vrij nieuw en rijd probleemloos, zelfs op mijn moeilijkste baan met tal van krappe bogen.
«
Laatst bewerkt op: 17 November 2010, 10:51:59 door Bob Rodenburg
»
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Ruud K
Offline
Berichten: 12179
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:BR95
«
Reactie #18 Gepost op:
17 November 2010, 10:52:46 »
Eén van de factoren die de rijeigenschappen bij locs beïnvloeden is de mate waarin de wielen verticaal (op en neer) kunnen bewegen. Als dat kan, blijven de wielen altijd contact houden met de rails en is goede stroomafname gewaarborgd. Bij Piko is dat niet altijd het geval, ook bij recentere modellen. Ik heb een vrij recente BR 82 van Piko gehad waarin de wielen star in het frame zaten. Gevolg: hopeloze rijeigenschappen bij wissels en stijgingen. Dus bij aankoop van een model controleer ik of er verticale speling is. Het gebrek daaraan is zeker niet een Piko-probleem. Oude Roco en Fleischmann-locs hebben daar ook last van.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
rjr
Offline
Berichten: 2063
Re:BR95
«
Reactie #19 Gepost op:
17 November 2010, 11:08:00 »
Deze beweging heeft mijn piko lok wel, maar of die helemaal optimaal is betwijvel ik. Hij lijkt de wippen op zijn middelste wiel, en daar zit een antislipbandje op
Heb intussen ook extra stroomafname gemaakt op de loopwielen voor ( achter kan ik nog proberen ) Geeft iets verbetering, maar ben nog niet tevreden. Heb ook met verschillende decoders geprobeerd, maar nog niet 1 gevonden die goed rijgedrag geeft.
Als je dus overweegt een piko versie te nemen, let er dan op dat je wel een nieuwe hebt. Hoe oud de mijne precies is weet ik zo niet, maar was al wel digitaal voorbereid, dus echt oud is dat ook weer niet.
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:BR95
«
Reactie #20 Gepost op:
17 November 2010, 11:08:46 »
of haal de antislipbandjes eraf? ding trekt waarschijnlijk toch al zat...
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
ave
Offline
Berichten: 50
Re:BR95
«
Reactie #21 Gepost op:
17 November 2010, 16:03:55 »
De meningen over de rijeigenschappen zijn verdeeld, de een zegt prima rijeigenschappen de ander zegt slechte rijeigenschappen.
Moeilijk voor mij om een keus te maken.
Zijn er bepaalde productieseries van Piko die slecht zijn of kan ik toch maar beter voor Fleischmann kiezen
Gelogd
Tams Master Control via 2x B3 booster, Roco/Peco rails, Fleischmann/Roco/Liliput/Hamo stoomloks, tijdperk 2 DRG
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8243
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:BR95
«
Reactie #22 Gepost op:
17 November 2010, 16:11:02 »
Als je zekerheid wil moet je de Fleischmann nemen, maar die is nogal duur.
Het is maar wat je er voor over hebt.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1761
Dieselpower rules!
Re:BR95
«
Reactie #23 Gepost op:
17 November 2010, 16:30:58 »
In dit draadje had ik recent zelfde soort vragen gesteld over de 95 027, nu van de Harzer Schmalspurbahnen, die Piko één dezer dagen uitbrengt:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28474.0.html
Ben van plan om vrijdag op de Kölner Messe deze nader te bekijken op de stand van Piko (alstie er staat tenminste).
De Piko heeft als voordeel de specifieke opschriften, de Fleischmann voor zover ik lees stevigheid en rijvaardigheden.
Misschien even tot Neurenberg wachten om te kijken of Fleischmann ook met de 95 027 van de HSB gaat uitkomen?
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Nico Hoogerwerf
Offline
Berichten: 725
DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re:BR95
«
Reactie #24 Gepost op:
17 November 2010, 16:56:20 »
In tegenstelling tot de vorige schrijvers: ik heb de Fleischmann BR 95 sinds een jaar: Rijdt erg goed, alleen wel gevoelig voor onregelmatige rails gelegd, dwz het moet erg strak liggen. De enorme lengte is op wissels kritisch. verder bere sterk. vergelijkbaar met een BR 50/44 oid. Loopt ook mooi langzaam (digitaal).
groet,
Nico
Gelogd
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8243
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:BR95
«
Reactie #25 Gepost op:
17 November 2010, 19:25:01 »
Ik heb de Piko weer eens laten rijden...toch niet zulke beste rijeigenschappen
Mijn eindoordeel, ga toch voor de Fleischmann!
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:BR95
«
Reactie #26 Gepost op:
18 November 2010, 12:41:49 »
of ros wat loctite tussen de wielen van een liliput. Voor ik m uit elkaar haalde en wat drijfwerkschroefjes kwijtraakte reed dat ding op zich prima, was sterk zat en geen noemenswaardig gezeik met stroomafname. Ja, het is een hoop gepiel, maar je mag er toch wel wat uurtjes in steken als je t prijsverschil met n nieuwe fleischmann bekijkt.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
alex1212
Offline
Berichten: 155
NS & DB ,mijn "Ok"
Re:BR95
«
Reactie #27 Gepost op:
18 November 2010, 13:21:29 »
Citaat van: Floris Dilz op 18 November 2010, 12:41:49
of ros wat loctite tussen de wielen van een liliput.
Vraagje,... wat voor loctite gebruik je.( geen seconde lijm denk ik)
Loctite is een merknaam, en heeft heeeeeel veel verschillende producten.
Overgens,
Vind ik de rijeigenschappen prima op mijn Märklin baan , esu v.2.0 erin , rijd prima.
Ik vind alleen het rode drijfstel-gebeuren erg plastic-achtig, dit moet ik nog eens spuiten.
Groet, jan
( die ook zo'n lok heeft staan, met zo',n sleper in het midden )
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:BR95
«
Reactie #28 Gepost op:
18 November 2010, 13:25:29 »
ga naar een auto-onderdelenzaak en zeg gewoon om welke materialen t gaat, geven ze je wel de goeie mee. Ik heb hier 243 staan trouwens.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
alex1212
Offline
Berichten: 155
NS & DB ,mijn "Ok"
Re:BR95
«
Reactie #29 Gepost op:
18 November 2010, 14:40:29 »
Dank u, ik snap wat je bedoeld.
Loctite 243 Schroefdraadborging Middel
Loctite 243: Anaërobe, gemiddelde-sterkte, smerend Schroefdraadborgingsproduct.
•Een verwijderbare, universele schroefdraadborgende lijm, bijzonder geschikt voor bevestigingsmiddelen tot M 36.
•Olietolerant en bestand tegen andere verontreinigingen.
•Aanbevolen voor toepassingen waarbij demontage met handgereedschap een vereiste is voor onderhoud en voor 'als ontvangen' onderdelen.
•5ml blister
Is dit wel goed, ik gebruik syntetisch vet ,gaat ook prima.
Met vriendelijke groet
Jan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
BR95