Spoorbeheerder ProRail wil op 19 stations in Limburg hekwerken aanbrengen onder spoorbomen. Zo wordt voorkomen dat voetgangers en fietsers er onderdoor kruipen om het spoor toch over te steken. Uit proeven in Brabant blijkt dat de hekken werken.Ook komt ProRail met een campagne om het gedrag van reizigers te veranderen. Op die manier moet het aantal ongelukken verder worden teruggebracht.
Ik kan mij herinneren dat ik dat in mijn jonge jaren al eens eerder gezien heb!
En dat ook dit geen oplossing is, voor de grootste idioten op deze aardkloot, is al gebleken in Diemen, waar een 17 jarige meid maar over de spoorboom heen geklommen is om haar trein alsnog te halen... ik denk dat ik eigenlijk niet hoef te vermelden dat ze het niet heeft overleeft.
Als je er eenmaal overheen bent geklommen en de trein is heel dichtbij, dan is ook de weg terug dicht! Het is misschien beter de mens op te voeden, dan m te beschermen tegen zichzelf.
Welnee, elke overweg heeft vluchtruimte: de witte lijnen, in kruisvorm aangebracht op het wegdek, geven aan wat de veilige ruimte is: mocht je tussen de spoorbomen komen, dan heb je altijd nog vluchtruimte: dat neemt niet weg dat mensen gewoon eens na moeten denken, maar dat is voor een zeer beperkt deel van de bevolking heel moeilijk.