Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 09:25:10
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
NS 1700 transfers door Kees-Jan
Vandaag om 08:23:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 05:42:42
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04

Auteur Topic: OV-chipkaart lezers  (gelezen 18241 keer)

Erik

• Offline Offline
  • treinen snuffelaar
Re:OV-chipkaart lezers
« Reactie #15 Gepost op: 27 July 2009, 17:18:05 »
Ik woon nu in Antwerpen maar kom toch af en toe naar mijn ouders in Vlaardingen en soms ga ik ook naar Rotterdam met de trein.

Nu die OV kaart wordt ingevoerd ben ik daar niks mee of ben ik zo verkeerd?
En ik vind eigenlijk dat ze gewoon de ouderwetse strippenkaart weer moeten invoeren want de toeristen die naar Rotterdam of waar dan ook naar toe gaan zijn de dupe vindt ik.

Mvg
Erik-Jan
« Laatst bewerkt op: 27 July 2009, 17:19:52 door Erik-Jan »

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #16 Gepost op: 27 July 2009, 17:23:01 »
Die kaart is gewoon flut. Als je met de bus wil en je tegoed is op (dwz onder €0,-) dan zegt dat ding gewoon dat je eerst moet opladen. Zelfs als je een geldig abbo hebt (OVstudenten kaart week)). Ronduit K met P want dan moet je maar net de mazzel hebben dat er een automaat staat waarvan het scherm te bedienen is (als deze al beschikbaar is). Ik heb in Amsterdam al meermaals op een beeldscherm staan rammen met m'n vingers (lekker dat hufterproof, het zelfs normaal gebruik proof).

Oh en de prijs ligt een stuk hoger als de strippenkaart want het roze reductietarief rekent het chipsysteem uiteraard ook niet. Dus ik zeg kom maar op net die flop, lekker met z'n allen aan de strippenkaart.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Erik

• Offline Offline
  • treinen snuffelaar
« Reactie #17 Gepost op: 27 July 2009, 17:25:33 »
Ik ben helemaal met Robert_N-Nm mee eens die kaart is inderdaad gewoon flut.

Erik-Jan

Alexander

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 27 July 2009, 17:31:50 »
Als onze geachte overheid oprecht bezorgd zou zijn over het milieu en de leefbaarheid, en het niet om het geld te doen zou zijn, dan maken ze het gratis.
Hebben ze bij onze zuiderburen ook op een aantal plaatsen gedaan.

Is er overigens al iemand begonnen met het plaatsen van die poortjes en andere automaten op de modelbaan ??
Inclusief burgers die plotseling gefrustreerde hufters worden als de techniek tegen werkt ??   ;D

Groeten, Alexander

pieterz

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 27 July 2009, 17:59:34 »
Ik ben zeker niet ontevreden met de kaart. Bovendien houdt het weldegelijk rekening met 40% korting. Als je oplet zie je dat.

Wat wel een verbeterpunt is, is de verspreiding. Er dienen meer verkooppunten en oplaadpunten te komen. het systeem vind ik wel relaxed, nu hoef ik niet telkens een strippenkaart te kopen. Bovendien is teruggaan naar het oude systeem onnodig, onpraktisch en onwenselijk.

Kortom, de OV-chip is prima!!!

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 27 July 2009, 18:50:30 »
Het is duidelijk dat niet iedereen die hier reageert uit Rotterdam komt.
Ik maak bijna dagelijks gebruik van de chipkaart en ik ben er tevreden over:
- Ik ben met de OV-chipkaart goedkoper uit dan met de strippenkaart.
- Sinds het afschaffen van de strippenkaart in de Metro heb ik minder overlast van junks, zwervers en hangjongeren op de metrostations waar ik langs kom.

Van mij mag de strippenkaart definitief afgeschaft worden.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #21 Gepost op: 27 July 2009, 19:04:05 »
Over tien jaar, als het allemaal werkt zullen we er blij mee zijn en ons afvragen waarom we het niet eerder hadden.
Het idee is goed, de uitvoering laat alleen wat te wensen over.

Het idee is prima, dat zal je mij niet horen ontkennen.

Het gaat hier echter om het probleem dat die kaart ons door de strot gedauwd wordt: vrijwel niemand wil dat ding, maar we MOETEN, of we nu willen of niet.

De vergelijkingen met de buitenlanden gaan totaal niet op: in Londen wordt gewoon gewerkt met zones, en in Tokyo en andere steden kan je gewoon een chipkaart kopen (zoiets als de anonieme kaart hier) die gebruiken, en inleveren zodra je 'm niet meer nodig hebt: je krijgt dan het aankoopbedrag en het resterende saldo op de kaart terug: in Londen geldt hetzelfde principe, maar nee.... hier moeten we een schandalig bedrag vragen voor een kaart die hooguit 1 a 2 euro kost, en die je vervolgens nooit meer in kan leveren.

In Londen heb je alleen het inchecken als verplichte maatregel: wil je 'price-capping' dan zul je in- en uit moeten checken: hier moeten we zonodig altijd in en uitchecken, maar ja, in Londen is het ook iets beperkter ingevoerd dan wat we hier van plan zijn.

Julius

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 27 July 2009, 21:12:35 »
Nou dat is dus ook een fabel. Als Rotterdammer en dagelijks gebruiker van de chipkaart kan ik met zekerheid zeggen dat het systeem in de Rotterdamse metro zo lek als een mantje is. Sommige boven grondse metro stations hebben alleen de check in automaat maar geen poortjes dus men kan zo met de metro mee.
Op een groot aantal treinstations wordt dat net zo, was dat in de metro niet zo voorzien?
Dan is de optie hier beter, gewoon 1 euro betalen voor retourtje centrum. Dan kun je nog eens overwegen om de auto buiten de plaats te laten staan ( al ga ik ook altijd met de fiets naar het centrum natuurlijk ) Of dit ook nog kan als de chipkaart hier ingevoerd is betwijvel ik, maar het zou een groot verlies zijn.
Waar “hier” is weet ik niet, maar een dergelijk idee bestaat in de regio Arnhem ook in de vorm van het zogeheten dalkaartje van € 1,10 (of duurder indien door meer zones wordt gereisd). Dit gaat er inderdaad op relatief korte termijn uit; in de bus zijn dan alleen zogenaamde RIT-kaartjes te koop die veel duurder zijn en waarmee niet overgestapt kan worden. Dit wordt naar ik vermoed bewust onaantrekkelijk gemaakt, zodat meer mensen een eigen chipkaart kopen. Voor de snelheid van de bus is het absoluut een zegen, het gedoe met de dalkaartjes houdt behoorlijk op, maar de laagdrempeligheid die door het dalkaartje werd verkregen ben je volledig kwijt. Het feit dat de chipkaart op zich al € 7,50 kost – tenzij je een abonnement hebt – versterkt dat nog eens extra en vind ik volledig onbegrijpelijk.

Verder is dit natuurlijk - zo blijkt ook weer in dit draadje - een onderwerp dat veel losmaakt. Het is een grote verandering, waar veel mensen mee van doen hebben en dus ook een (al dan niet genuanceerde) mening over hebben. Hierbij moet – en dat is volgens mij ook waar Rick op doelt – denk ik wel in acht worden genomen dat zulke veranderingen vaker huiverig worden ontvangen. Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook de vele berichten over technische problemen en fraudegevoeligheid van de kaarten.
Daarnaast heb ik echter ook het idee dat ondanks de  reclamecampagnes van “o, wat zijn wij heden blij en wat is het toch allemaal geweldig en makkelijk” het nut ervan voor velen (mijzelf overigens incluis) niet echt duidelijk is – en dat terwijl de kaart in mijn woongebied al is ingevoerd!

Voordelen zijn er natuurlijk, vrij bekend en in dit draadje deels ook al benoemd; trachten de overlast op stations te doen verminderen, één betaalmiddel voor alle ov-vormen (maar dan weer net niet de buurtbus) en in het streekvervoer betalen voor de daadwerkelijk gereisde afstand.

Aan de andere kant vraag ik me af of mensen de verschillende kaartsoorten voor trein en bus echt als een probleem ervaren en of het in- en uitchecken zo superhandig is. In welk opzicht geklooi met een chipkaart makkelijker kan zijn dan het desgevraagd even laten zien van een abonnement mag iemand me nog eens duidelijk proberen te maken. ;-)
Daarnaast heb ik inmiddels begrepen dat het betalen voor de daadwerkelijk gereisde afstand ook tegen je kan werken. Je betaalt – hier althans – namelijk ook voor eventuele extra lussen en omwegen die de bus maakt. Een voorbeeldje: om naar de stad te komen, kan ik kiezen tussen een vlakbij stoppende bus die met een omweg rijdt en een op een minuut of 8 lopen stoppende bus die een kortere route volgt. De eerste is naar ik begreep in de nieuwe situatie per rit zo'n 10 cent duurder dan de tweede, terwijl het in de oude situatie allebei gewoon twee strippen was.

Natuurlijk zijn er de problemen rond de invoering – zo schijnt er hier in Arnhem maar één oplaadpunt in de hele stad te zijn – maar dat moet opgelost kunnen worden en betreft geen bezwaar tegen het systeem op zich. Voor technische problemen zou in principe natuurlijk hetzelfde moeten gelden, al heb ik daar gezien de vele verhalen enige twijfels over.

Verder rijzen er bij mij nog altijd de nodige vragen; volgens de verschillende publicaties blijft het sterabonnement bestaan, maar het idee van zones wordt met de chipkaart verlaten dus lijkt het me sterk dat dit blijvend is. Hoe gaat dat er in de toekomst dan uitzien?
Dan moet het ook in de trein ingevoerd gaan worden; hoe gaat het apparaat om met omreizen bij verstoringen en dergelijke? En bij internationale reizen: staat iedereen die hier straks de grens over komt opgesloten achter het poortje of zoiets? Komen er sowieso geen lange rijen voor die poortjes op drukke tijden?

Het is een complexe problematiek, waarvan ik zeker niet alle ins en outs ken. Op basis van wat ik ervan weet, vraag ik me als reiziger echter nog altijd af of het schip met geld niet zinniger aangewend had kunnen worden. Misschien klinkt mijn vorige zin ongenuanceerd, maar om iets als dit te laten slagen denk ik dat het voor de reizigers toch echt duidelijk moet zijn wat voor geweldige vooruitgang het is, zonder allerlei maren en mitsen. Mij als geïnteresseerd figuur is het dat ondanks alles nog altijd niet – maar wie weet heeft Rick gelijk, is het gewenning en denk ik er over een tijdje heel anders over. We zullen het zien. :-)

Julius

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #23 Gepost op: 27 July 2009, 22:05:24 »

Daarnaast heb ik echter ook het idee dat ondanks de  reclamecampagnes van “o, wat zijn wij heden blij en wat is het toch allemaal geweldig en makkelijk” het nut ervan voor velen (mijzelf overigens incluis) niet echt duidelijk is – en dat terwijl de kaart in mijn woongebied al is ingevoerd!
Dat is mij dus ook niet duidelijk: geld terug krijgen is een administratieve rompslomp waar niemand op zit te wachten, en vooral het uitchecken is een uitermate zwak punt van dat hele systeem.

Citaat
Voordelen zijn er natuurlijk, vrij bekend en in dit draadje deels ook al benoemd; trachten de overlast op stations te doen verminderen, één betaalmiddel voor alle ov-vormen (maar dan weer net niet de buurtbus) en in het streekvervoer betalen voor de daadwerkelijk gereisde afstand.
Hier volg ik het even niet meer: precies betalen voor de afstand die je reist is nu juist het probleem: daar gaat het zo vaak mis, en sterker nog: verschillende stukken, die de bus niet eens rijdt, worden toch berekend aan de reiziger (ergens in Leiden schijnt een lus bij het busstation te liggen: daarvoor ben je als pasagier al uitgestapt, maar je betaalt wel voor die lus van 100 a 200 meter)

Citaat
Aan de andere kant vraag ik me af of mensen de verschillende kaartsoorten voor trein en bus echt als een probleem ervaren en of het in- en uitchecken zo superhandig is. In welk opzicht geklooi met een chipkaart makkelijker kan zijn dan het desgevraagd even laten zien van een abonnement mag iemand me nog eens duidelijk proberen te maken. ;-)
Iedereen die ik ken ziet het probleem ook niet: het werkt prima zo met een strippenkaart en het gewone treinkaartje en de abonnementen.

Citaat
Daarnaast heb ik inmiddels begrepen dat het betalen voor de daadwerkelijk gereisde afstand ook tegen je kan werken. Je betaalt – hier althans – namelijk ook voor eventuele extra lussen en omwegen die de bus maakt. Een voorbeeldje: om naar de stad te komen, kan ik kiezen tussen een vlakbij stoppende bus die met een omweg rijdt en een op een minuut of 8 lopen stoppende bus die een kortere route volgt. De eerste is naar ik begreep in de nieuwe situatie per rit zo'n 10 cent duurder dan de tweede, terwijl het in de oude situatie allebei gewoon twee strippen was.
Inderdaad. Hier in Purmerend hebben we vanaf het Tramplein 2 buslijnen die naar eindpunt de Korenstraat rijden, dat kost je nu voor beide lijnen gewoon 2 strippen: de een doet er wel zo'n 3 keer langer over dan de ander, maar ja, als jij op een koud, winderig busstation staat te wachten, dan pak je de eerste bus die naar jouw eindpunt gaat.
Met de chipkaart zit er echter een verschil van maar liefst 104 % tussen strip en chip.... en zelfs die andere lijn is al bijna 40 cent duurder, en dan neem ik 'm nog niet eens vanaf het eindpunt naar het Tramplein!

Citaat
Verder rijzen er bij mij nog altijd de nodige vragen; volgens de verschillende publicaties blijft het sterabonnement bestaan, maar het idee van zones wordt met de chipkaart verlaten dus lijkt het me sterk dat dit blijvend is. Hoe gaat dat er in de toekomst dan uitzien?

Dat weet niemand, en wordt ons waarschijnlijk ook nooit uitgelegd: je moet als reiziger rondom de OV-chipkaart alles zelf uitzoeken.

Citaat
Dan moet het ook in de trein ingevoerd gaan worden; hoe gaat het apparaat om met omreizen bij verstoringen en dergelijke? En bij internationale reizen: staat iedereen die hier straks de grens over komt opgesloten achter het poortje of zoiets? Komen er sowieso geen lange rijen voor die poortjes op drukke tijden?
Wat ik heb begrepen van een kennis uit Leiden wil het in de spits inderdaad nog wel eens een beetje druk worden...
Citaat
Het is een complexe problematiek, waarvan ik zeker niet alle ins en outs ken. Op basis van wat ik ervan weet, vraag ik me als reiziger echter nog altijd af of het schip met geld niet zinniger aangewend had kunnen worden. Misschien klinkt mijn vorige zin ongenuanceerd, maar om iets als dit te laten slagen denk ik dat het voor de reizigers toch echt duidelijk moet zijn wat voor geweldige vooruitgang het is, zonder allerlei maren en mitsen. Mij als geïnteresseerd figuur is het dat ondanks alles nog altijd niet – maar wie weet heeft Rick gelijk, is het gewenning en denk ik er over een tijdje heel anders over. We zullen het zien. :-)

Het schip met geld had zinniger aangewend kunnen worden, maar ja, smijten met belastinggeld is leuk, dus de hogere heren kijken niet op een miljoen meer of minder.
« Laatst bewerkt op: 27 July 2009, 22:07:09 door Menno »

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #24 Gepost op: 28 July 2009, 00:27:43 »
Ik woon nu in Antwerpen maar kom toch af en toe naar mijn ouders in Vlaardingen en soms ga ik ook naar Rotterdam met de trein.

Nu die OV kaart wordt ingevoerd ben ik daar niks mee of ben ik zo verkeerd?
En ik vind eigenlijk dat ze gewoon de ouderwetse strippenkaart weer moeten invoeren want de toeristen die naar Rotterdam of waar dan ook naar toe gaan zijn de dupe vindt ik.

Mvg
Erik-Jan

Sorry maar als je het draadje even had gelezen had je kunnen zien dat er ook dag kaartjes zijn. Maar als je toch regelmatig in Nederland bent en naar Rotterdam komt vroeg of laat heb je die kaart toch nodig. Op zich is de aanschaf nog niet eens zo duur. Je kan ook gewoon anoniem hem aanschaffen. Handig en door heel Nederland straks geldig ook bij de NS.

Ik gebruik vanaf de tweede maand geloof ik de OV chipknip en zoals ik al schreef 2 maal fout gegaan. Wel wat lang op mijn geld moeten wachten. Ik moet zeggen dat ik nu best tevreden ben. Ik ben het met elt-Mhv eens dat sinds de invoering in de metro de overlast aanzienlijk is gedaald. Ik hoor weinig klachten van dagelijks gebruikers. De enigste die lopen te zeuren zijn de mensen die af en toe met de metro gaan. Zelfs Rotterdammers die dan als een idioot ja sorry idioot met een strippen kaart staan kan het niet meer. Waar hebben die gezeten onder een steen of zo. Terwijl het zo uitgebreid in de media is geweest. Daar wordt ik moe van.

En geen medelij met touristen ik moet mij ook aanpassen aan hun OV systemen en hun tarieven. En voor de Nederlanders geen weg terug. Kijk het van de positieve kant 1 kaart voor heel het OV mooier kan toch niet 1 kaart voor heel OV Nederland. Geen gezeur meer met allerlei zones en kaartjes. Hup 1 kaart inchecken en uitchecken. echt geloof mij simpel kan het niet.

Over het opladen dat is dus hier in Rotterdam een steeds minder wordend probleem. Bij bijna alle post kantoren en Primera en shop en tabak kan je hem opladen.

Groetjes Ben.

Aspelix

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 28 July 2009, 00:52:01 »
Ik woon in Delft.

Om te activeren moet ik naar
Roterdam,
Berkel en Rodenrijs,
Den Haag

want in Delft kan het niet.
Handig hè?

Groeten, Ruurd

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #26 Gepost op: 28 July 2009, 01:59:18 »
Kijk het van de positieve kant 1 kaart voor heel het OV mooier kan toch niet 1 kaart voor heel OV Nederland. Geen gezeur meer met allerlei zones en kaartjes. Hup 1 kaart inchecken en uitchecken. echt geloof mij simpel kan het niet.

Over het opladen dat is dus hier in Rotterdam een steeds minder wordend probleem. Bij bijna alle post kantoren en Primera en shop en tabak kan je hem opladen.

Groetjes Ben.

'Geen gezeur meer met allerlei zones en kaartjes'
Dat vind ik dus het moeilijkste aan die kaart: er zijn maar weinig mensen die niet weten wat hun wekelijkse busrit met een strippenkaart kost, of hun tramrit die ze om de 2 dagen maken, en als je het niet weet, dan bel je naar 9292ov, of je kijkt op internet wat het precies moet kosten: we hadden bijna 1 kaart voor al het OV, bijna, de nationale strippenkaart hadden we voor bus, tram en metro, en in Amsterdam kan je 'm tot nu toe ook nog gebruiken in de trein.
Ik heb nooit last gehad van 'al die kaartjes' en 'gedoe met zones'
Als de chauffeur het ook niet wist, dan riep hij wel een collega op via de mobilofoon of iets dergelijks, of ging het in ieder geval uitpluizen, of er was een passagier die dat misschien wel wist: er werd in ieder geval altijd een oplossing voor gevonden. En nog belangrijker: het systeem is te controleren, en zal, alleen als de chauffeur het fout doet, je nooit de verkeerde prijs rekenen voor een bepaalde rit, terwijl dat bij de OV-chipkaart bij mij al meerdere malen goed fout gegaan is.

En dan over oplaadpunten: je schrijft het zelf al: 'dat wordt steeds minder een probleem'
Ze hadden meteen vanaf het begin moeten zorgen voor voldoende oplaadpunten, zodat ook mensen met anonieme kaarten wat aan dat ding hadden: nu is er waarschijnlijk weinig animo ontstaan door die kaart, mede door het ontbreken van punten om hem op te laden, terwijl je strippenkaarten op elke hoek van de straat kan krijgen.

Aspelix

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 28 July 2009, 02:21:32 »
Zoals de kruidenier op de hoek, bijvoorbeeld.
Daar kan ik wel strippenkaarten kopen.
Maar niet m'n OV-chipkaart opwaarderen, activeren.
Kortom, ik heb em wel, maar kan em niet niet gebruiken, tot ik een keer in Rotterdam uitstap, om de kaart ...

Groeten, Ruurd

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 28 July 2009, 08:57:41 »
Het zal op termijn allemaal best wel gaan werken maar dan moet er nog heel wat water door de Maas.

Wat ik me vooral afvraag is het uitchecken.
Ik reis dagelijks van Roermond naar Eindhoven v.v.
Het is nu vakantie en lekker rustig maar straks als de universiteit weer begint staat er bij de trappen een rij van hier tot Tokio  8) . Als die allemaal moeten uitchecken mag ik wel een paar treinen eerder gaan nemen om op tijd op het werk te komen.
Inchecken zal wel iets beter gaan omdat dat wat meer gespreid gaat maar wat als je net een aansluiting moet halen van bus naar trein. Dringen voor de incheckzuil om toch maar je trein proberen te halen. En dan is Murphy niet ver weg. Sta je natuurlijk altijd bij de verkeerde zuil omdat iemand niet weet heo het syteem werkt of geen saoldo heeft of wat er nog meer fout kan gaan. Kan je nog net de trein uitzwaaien.

Ben tot nu toe tevreden met mijn jaartrajectkaart.  (y)

Gr.
Eric
Gr.
Eric

rjr

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 28 July 2009, 09:01:34 »
En geen medelij met touristen ik moet mij ook aanpassen aan hun OV systemen en hun tarieven.
Wat ik dus ook doe, boek een camping, en krijg gratis een pasje die me mijn hele vakantie van alle bussen in die omgeving gebruik laat maken. Gewoon even laten zien bij instappen en klaar. Kijk dat is het OV aanprijzen, zo wordt het gebruikt en heb ik mijn auto dus alleen nodig om de camping te bereiken, en aan het eind weer naar huis te rijden. Zoals we het hier doen wordt het gebruik alleen maar bemoeilijkt, misschien niet direct voor de dagelijkse gebruiker maar zeker wel voor de sporadische gebruiker, die daardoor niet snel een dagelijkse gebruiker zal worden.

En voor de Nederlanders geen weg terug. Kijk het van de positieve kant 1 kaart voor heel het OV mooier kan toch niet 1 kaart voor heel OV Nederland. Geen gezeur meer met allerlei zones en kaartjes. Hup 1 kaart inchecken en uitchecken. echt geloof mij simpel kan het niet.

Wat er voor mij dus op neer komt dat ik het OV wel links laat liggen en mij met de fiets/auto zal blijven voortbewegen. Verhalen als OV is beter voor de omgeving worden met dit soort acties alleen wel erg hard onderuit gehaalt vind ik.