Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yamorc 8116 en MP1 MTB door FredD
Vandaag om 16:37:29
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 16:35:00
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
Vandaag om 16:34:03
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
Vandaag om 16:27:34
Rondom Charlois door Hans Reints
Vandaag om 15:53:59
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door 741230
Vandaag om 15:30:27
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 15:22:13
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
Vandaag om 15:11:19
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 15:08:01
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
Vandaag om 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:41:54
Wat zit er in deze tender? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:40:51
De (3d) knutsels van Ronald. door Frits C
Vandaag om 14:38:09
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 14:31:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:14:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 13:56:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 13:34:55
3 januari NVBS oliebollenrit door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
Vandaag om 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:04:48
bouwtekening amsterdamse tram door Huup
Vandaag om 09:17:30
Roco 2025 door Dennis1984
Vandaag om 07:46:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
13 December 2025, 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model door Eef7260
13 December 2025, 23:17:34
helix n spoor door Joz
13 December 2025, 21:02:26
  

Auteur Topic: Station Lauwersmeer H0  (gelezen 104621 keer)

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #285 Gepost op: 13 March 2010, 10:08:56 »
Bedankt allemaal voor de positieve reacties,

Het pompstation is van Busch (art 1005)

De verlichting is opzich best strak geworden, alles zit weggewerkt in het dak,
dat uit 2 lagen bestaat. (standaard)
Het witte gedeelte van het dak wordt eerst aangebracht, daar heb ik sleuven in gesneden
zodat de pootjes van de leds daar netjes invielen.
Daarna alle ledjes aan elkander doorverbonden en binnen in het tankstation de bedrading door
een buisje naar de bodem geleid.

In de werkplaats komt nog een extra geel ledje onder de auto om zo een looplamp te simuleren.

Voor de extreme posters was het toch wat te vroeg in de tijd, hoewel een mooie pin-up uit de jaren
50 niet zal misstaan. (het is een jaren 50 pomp)

Vandaag op de club dus vanavond weer verder.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #286 Gepost op: 13 March 2010, 20:15:51 »
Robbert Jan,

als je afbeeldingen googled naar pin ups zoals deze op de neuzen en staarten van vliegtuigen tijdens de 2e wereld oorlog stonden, moet je leuke geschaafde pin ups voor je garage kunnen vinden.
Op die manier heb ik er ook een paar voor mijn fabriekshal gevonden.

Succes,
Marc 

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #287 Gepost op: 13 March 2010, 20:41:56 »
Ik ben ook inderdaad op google eens aan het zoeken gegaan,

ingetikt: "posters jaren 50"

Dan krijg je een paar site's met ladingen posters, die je nog iets kan vergroten
en daarna met "afbeelding opslaan" kan bewaren.

Daar heb ik een aantal weggehaald en daarna verkleind afgedrukt.
Werkt perfect  (y)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #288 Gepost op: 13 March 2010, 20:44:29 »
mag ik bestandje hebbe  :)

Mvg, Mark

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #289 Gepost op: 13 March 2010, 21:09:47 »
Dan deel ik deze met iedereen, niet alles staat er op, 5 posters en een bende reclame voor de Esso.

https://images.beneluxspoor.net/bnls/Esso.png

Opslaan en printen op 28% van het origineel!

En de Fiddle Yard schiet ook lekker op:


Alles ligt nog los om zo de correctie plekken te bepalen.


En in uitgeschoven toestand.

Filmpje volgt later! (zonder commentaar  ;D )

[Edit] Filmpje is al klaar en geupload  (y) http://www.youtube.com/watch?v=OLVFlIrV19A [/Edit]

Gr.

Robbert Jan.
« Laatst bewerkt op: 13 March 2010, 21:11:36 door RobbertJan »
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #290 Gepost op: 13 March 2010, 21:40:04 »
Je bent weer goed bezig Robbert Jan, mooie werkplaats !!!

Gerard

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #291 Gepost op: 14 March 2010, 11:35:02 »
Vandaag ga ik alle blauwe strips er op plakken zodat ik hopelijk vanmiddag een paar lengte's
spoor kan gaan leggen.

De 6 sporen die in de dichte stand in elkaars verlengde liggen wat kan ik daarmee het beste doen?
- Een volle lengte rail die ik later doorslijp.
- Of alle kopsporen met een standaard rail te doen en de traverse sporen met flexrail

Ideeën wat dit betreft?

Foto's etc volgen later!

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #292 Gepost op: 14 March 2010, 11:43:54 »
RobbertJan,

Als ik je goed begrijp gaat het om de 6 sporen op het bewegende deel toch ?

Ik zou de kopse kanten met normale rail doen ipv. flex. Flex-railstaven kunnen makkelijk bewegen in de bedding waardoor je mogelijk problemen met het schuiven krijgt doordat ze ineens wat uitsteken.

Met standaard rail verwacht ik daar veel minder tot geen problemen mee.

Gr. Remco.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #293 Gepost op: 14 March 2010, 12:02:03 »
Dat is inderdaad waar, de flexrailen van Tillig die ik gebruik zijn echt super flexibel.
Wat dan dus ook inhoud dat de railstaaf gemakkelijk door de bielzen heen glijd.

Dan zal ik de kopsporen gewoon van vaste lengte's maken (228mm) en de traverse
sporen van flexrail (600mm) dan moet het goed gaan komen.
De flexrailen kan ik altijd nog vastzetten, daarover las ik laatst een stukje.
De uiteinden van de flexrail daaronder een messing schroef en dan de rail er op solderen.
Gaat de rail geen kant meer op  (y)

Bedankt voor de tip's

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #294 Gepost op: 14 March 2010, 13:29:08 »
Secondenlijm is je vriend...
Dan hoef je niet met messing schroefjes te "prutsen"...

Gerard

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #295 Gepost op: 14 March 2010, 19:23:21 »
Goed, ik heb nog wel secondelijm in huis dat is geen probleem.

Vandaag alle sporen op de plek gekregen, een heel gepuzzel nog om het allemaal passend en netjes
te krijgen, maar goed het is gelukt en het functioneerd. Nu de sluitingen nog voor het borgen van de traverse.


Een lekkere strakke (module)bak  ;D


van de andere kant, de opstelsporen, 10 in het totaal kunnen heel wat loccen en wagentjes bergen.
 

De draaischijf, om makkelijk tender loccen te kunnen keren, een idee van mijn vader  (y)


Draaiend middels een messing busje ingefreesd in de bak en een stalen pen in de schijf.
Werkt perfect, nu nog een manier verzinnen voor de stroomtoevoer.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #296 Gepost op: 14 March 2010, 19:25:54 »
Mooi (y)
lekker strak daar houden we van.

Mvg, Mark
 

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #297 Gepost op: 14 March 2010, 20:21:03 »
 (y)

Nu eens gaan bedenken hoe ik de draaischijf netjes aangesloten krijg zodat ook deze
compleet funtioneel wordt  8)

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3547
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Station Lauwersmeer H0
« Reactie #298 Gepost op: 15 March 2010, 09:59:30 »
Gisteravond nog even aan het overdenken geweest hoe nu een goede aansluiting op de draaischijf
te krijgen, er moeten toch even 4 sporen op aangesloten worden.

Uiteindelijk met een 4 tal stukjes rails van 50mm aan het puzzelen geweest en met resultaat  :D


De treinen hebben al weer bezit genomen van de fiddle yard, het leggen van de sporen heeft mij gister
nog wat hoofdbrekens gekost. Maar na het maken van een 10 tal afstandsstukjes voor de onderlinge
spoorafstand heb ik toch alle sporen netjes er op gekregen.


Tussen een aantal sporen schuifjes voor het vergrendelen van de traverse, lekker basic maar het werkt ook gewoon.


Lekkere drukte van belang zo begin jaren '50.


En de aansluiting voor de draaischijf, een leuke puzzel met veel snijwerk. Toen alles eenmaal inelkaar zat heb ik
alle gaten tussen de bielzen weer opgevult met reststukjes.

Vanavond maar eens een paar draadjes trekken voor de stroomtoevoer naar de sporen.

Gr.

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9106
  • Het leven op de weg.
    • Midland
travesre/fiddleyard
« Reactie #299 Gepost op: 15 March 2010, 22:12:16 »
Ziet er top uit 8).

Groeten en bouw'se, Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Johnny Cash: All I do is drive.