Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
Vandaag om 16:42:14
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 16:30:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 16:28:23
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door henk
Vandaag om 16:26:56
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door henk
Vandaag om 16:23:28
Welke winkel voert deze merken? door Wim1969
Vandaag om 15:51:58
Mijn-bouw Indonesie door NS264
Vandaag om 14:45:14
44 Roco vs 44 Brawa door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 13:47:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Eric B
Vandaag om 13:23:27
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:27:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 12:21:52
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 11:37:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 11:33:42
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door grossraumwagen
Vandaag om 11:21:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 10:17:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Simplex
Vandaag om 10:01:07
Minder wissels door Eric B
Vandaag om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan door ruudns
Vandaag om 08:23:41
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Lambert
Vandaag om 07:50:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:18:08
6 en 7 september terug naar toen door Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Raadplaatje door Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen door Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46

Auteur Topic: Vergoeding voor beurs  (gelezen 3338 keer)

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:Vergoeding voor beurs
« Reactie #15 Gepost op: 28 June 2009, 20:46:57 »
Ok duidelijk, het laatst waar ik aan wil zitten is jullie plezier weghalen, dus blijf zeker doen waar de meeste leden gewoon achter staan.
plezier is inderdaad het belangrijkste.
Maar kijk niet raar op als jullie nog jaren aan deze baan blijven bouwen dat die uitnodigingen steeds zeldzamer worden, maar dan nog, het bouwen eraan is plezier genoeg, dus wie ben ik  :)
Wat ik alleen jammer vind is dat de meeste grote clubs nogal behoudens zijn in hun denkwijze, meestal omdat het bestuur nou eenmaal ook heummjaa hoe zeg ik dat netjes...... de middelbare schooltijd al een tijdje achter de rug hebben  :) en daar doel ik dus niet specifiek op jullie club Hans, voor de goede orde
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #16 Gepost op: 28 June 2009, 22:38:19 »
Citaat
en om nog even terug te komen, Ronald ik ben het niet helemaal me je eens
Sobat heeft wel degelijk een punt

je hebt gelijk dat de onkosten over het algemeen gelijk zijn, en maakt het niet uit of je gevraagd wordt of je je zef inschrijft bij een open inschrijving
Echter,als ik wordt uitgenodigd in iets waar ik eigenlijk geen zin in heb, om wat voor reden dan ook, dan gaat de prijs die gevraagd wordt weldegelijk behoorlijk omhoog

Citaat
Dus Ronald, het is echt geen fabeltje wat ik hier vertel.

Ik geloof jullie helemaal hoor mannen  :) :) Alleen ik werk zo niet, en ik weet van meer van mijn collega's dat zij hetzelfde denken. Het is een hobby, en ik wil alleen mijn onkosten gedekt hebben op een normale en redelijke manier.

Even goede vrienden, hoor ;D ;D ;)
« Laatst bewerkt op: 28 June 2009, 22:41:25 door Ronald Halma »
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #17 Gepost op: 29 June 2009, 09:21:36 »
Duidelijk lijken er niet genoeg inkomsten te zijn op een evenement om meer te betalen aan de exposant. Ook een Intermodelbau, waar toch heel veel geld binnen komt, kan niet meer betalen?

Als ik het zo lees, denk ik niet dat ik "het circuit" op zou gaan, want alleen tegen onkostenvergoeding wil ik niet de stress doorstaan van al die kinderen en ouders die zo nodig de baan moeten voelen. Dan liever ontspannen rondkijken. Maar wie weet.

Aan de andere kant moeten ze mijn baan wel willen, maar dat is nu even niet de discussie. ;D

Daar gaat mijn droom van full-time exposant...  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marty

• Offline Offline
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
« Reactie #18 Gepost op: 29 June 2009, 09:28:12 »
Sven, ten allereerste moet je op een evenement gaan staan omdat je dat leuk vindt
Als kinderen en ouders aan je baan stress oplevert, moet je er niet eens aan gaan denken om op een evenement et gaan staan, want tegen stress is geen enkele vergoeding hoog genoeg.
EN geloof me, het zijn tegenwoordig niet de kinderen die overal aan willen voelen, het zijn juist de 55+ die denken overal hun volle kracht en gewicht in te kunnen zetten, en aan elk zichtbaar knopje willen zitten.
Het is al vaker gezegd, voor het geld moet je het niet doen, tenzij je goud in handen hebt en je kunt verkopen :)
Als je echt zo twijfelt, ga dan eens met een andere groep mee die al ervaringen heeft, en zo rol je "het wereldje" vanzelf in en kan je zien of het echt zo'n stress is.
Je moet je baan zien als een auto, het eerste deukje is het ergst, alles darna wordt de pijn minder  ;D
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #19 Gepost op: 29 June 2009, 09:37:18 »
......het zijn juist de 55+ ......
Uh, ik heb nergens aangezeten. 8)

Om op het onderwerp te blijven, ik heb zelf meerdere malen op beurzen gestaan, vaak als eenling maar ook een paar keer met de club.
Hoe je het ook wendt of keert, zo'n deelname kost geld. En ieder moet voor zichzelf uitmaken hoeveel hij daarvan vergoed wil zien door de uitbater. Ik ben zelf al tevreden met een vergoeding voor reis- en transportkosten. Verblijfkosten, in mijn geval een campingplaatsje, neem ik voor eigen rekening want dat beschouw ik als vakantie, zelfs als het in maart is en het vriest.
Maar het andere uiterste heb ik ook gezien. Een Engelse club die we eventueel naar Middelburg wilden uitnodigen had een compleet gedrukte catalogus, waarin alles was opgesomd wat ze wilden hebben voor hun deelname.Die waren echt niks vergeten. Het liep vanaf de huur van een luchtgeveerde meubelwagen tot aan een compleet verzorgd verblijf in een hotel voor 6 personen. Dat hebben we dus niet gedaan, dat konden we gewoon niet opbrengen.
Dus ieder maakt zijn eigen afweging, zowel de deelnemer als de organisator.
« Laatst bewerkt op: 29 June 2009, 09:47:54 door Klaas Zondervan »
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 29 June 2009, 10:11:31 »
Citaat
Duidelijk lijken er niet genoeg inkomsten te zijn op een evenement om meer te betalen aan de exposant. Ook een Intermodelbau, waar toch heel veel geld binnen komt, kan niet meer betalen?

Sven, waar baseer je die uitspraak over Intermodellbau op?
Greetz, Ronald

Mijn modules!:

Micromodule

Jimmy

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 29 June 2009, 11:19:18 »
Ook hier een reactie van iemand die 2 - 3x per jaar op beurzen staat.
Samen met mijn vader ben ik al zo'n 5 jaar op diverse beurzen in Limburg (MVZL, MSM en de Percee) aanwezig.
Bij onze eerste deelname werd ons pas duidelijk dat er een vergoeding werd gegeven. Ook hier thuis is toen deze discussie gevoerd.

Het deelnemen aan tentoonstellingen doen wij puur voor ons plezier. De mede-modelspoorders informeren en ook zelf leuke ideeën opdoen is iets wat niet te betalen is. Je kunt nog zoveel op forums rondhangen en een berg boeken lezen om ideeën op te doen, het komt allemaal niet in de buurt bij de tips en het commentaar wat je krijgt bij het tentoonstellen van je baan op een beurs.

Dit heeft ons doen besluiten dat een kleine vergoeding voor de gemaakte kosten (transport en verzekering) voldoende is voor ons. Omdat we ons alleen inschrijven op beurzen in de buurt (lees: waar geen overnachting in een hotel/camping voor nodig is) kunnen we het zowel voor ons als de organiserende partij leuk houden. Het is en blijft immers een hobby, we hoeven er niet rijk van te worden. We proberen dan ook om de kosten telkens zo laag mogelijk te houden door bv. een bus te lenen van iemand of een bedrijf. Het is nu pas 1x voorgekomen dat we een bus moesten huren (kosten: 150euro voor weekend) en dit was dan ook geen probleem voor de organisator.

Levert het je een hoop stress op, dan kan ik alleen maar adviseren: Doe het niet!
Het is en blijft je hobby en je moet de lol ervan inzien. Tuurlijk zijn er ook hier wel eens stressmomentjes op een beurs, maar goed dat weegt niet op tegen de rest van het leuke weekend.

Ronald Halma

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 29 June 2009, 11:29:50 »
En zo verwoord je het precies juist :) :)
Greetz, Ronald

Mijn modules!:

Micromodule

wvdm

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 24 July 2009, 12:16:07 »
Ja, het is zeer zeker de moeite waard om op beurzen te staan.
Het is puur genieten als deelnemer, veel meer dan als toeschouwer.
Al die mensen, die komen kijken en dan vragen: Mag ik wat vragen? Hoe heeft u dit ....
of dat...... gemaakt?
Kinderen en volwassenen, die met hun vingers in de sloot van vernis zitten, omdat het er als echt water uitziet.
Kinderen, die zwaaien naar de model treinen, omdat ze een zwaaiend Preiser poppetje achter het raam in een wagon zien.
Maar, ga niet alleen, minimaal met z'n twee-en. Je zal toch eens naar toilet moeten en je kan je baan niet onbeheerd achterlaten.
En omdat je met z'n twee-en bent kan je om de beurt toch ook nog rond kijken.
Koffiezet apparaat mee en/of een waterkoker voor thee, voldoende te drinken mee in een koelbox. En wat te eten, maar meestal krijg je ook een lunch pakket van de organisatie.
Een barkruk mee, want zo'n hele dag staan ga je wel voelen in je benen.
Jaren lang heb ik het gedaan.
Niks heb ik ermee verdiend, nou niks??? Wel veel respect van de toeschouwers heb ik er mee verdiend en een keer een tweede prijs, bepaalt door de toeschouwers.

Hartelijke groetjes
Wil