Ik vroeg me af of het de moeite waard is om op een evenement je baan te presenteren. Ja, ik snap dat je het voor het geld niet moet doen, maar meer voor het delen van je creatie, maar uiteindelijk verdient de organisatie ook (Eurospoor is echt geen hobby). Dus is het de moeite waard (en risico tot schade van kinder- en volwassen vingertjes) om op een beurs te staan? Anders ga ik net zo lief rondkijken.
In het vragen en krijgen van een onkostenvergoeding zit een wezelijk verschil; als je je zelf aanmeld dan weet je dat de hobby geld kost en daar moet je dan ook niet overzeuren, maar als de org. jou vraagt om te komen dan kan jij jou voorwaarden en onkosten zelf bepalen. Er zit een maar aanvast als je overvraagt dan mag je thuis blijven.
Over de vergoeding. Die is soms onderhandelbaar. Maar, ga niet te ver, want dan kan je misschien wel thuis blijven of een kaartje kopen... En wat kan jou het nou schelen dat een organisator er geld aan verdient. Dat geld overigens echt niet voor alle organisaties. Het gaat er toch om dat jij een leuke dag hebt? Nou dan. Vaak is er wel een reis- en overnachtingsvergoeding, of wordt die georganiseerd. Of jij het de moeite waard vind, moet je zelf achterhalen.
Deze uitspraak kan met alle respect verwezen worden naar het rijk der fabelen.