Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
Vandaag om 21:50:39
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 21:48:08
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
Vandaag om 20:47:32
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 20:40:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 20:32:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:10:53
Pendel module door Golden Oldie
Vandaag om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:52:47
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Falcon10
Vandaag om 19:30:44
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:35
Klompentrein door Huup
Vandaag om 17:06:34
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:39:19
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
  

Auteur Topic: loc en wissel  (gelezen 3102 keer)

Marco1

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
loc en wissel
« Gepost op: 10 November 2006, 10:16:57 »
Hoi, ik rijd digitaal en gebruik Fl**mann model rails. Het volgende probleem doet zich voor: Ik rijd met een "Hondekoptrein" en als deze over een wissel gaat stopt deze. Als ik de trein wat harder laat rijden stopt deze eigenlijk ook maar door de snelheid rijd hij daarna weer door. Ik denk dat de trein op het zwarte hartstuk even zonder stroom komt en door de snelheid net genoeg doorschiet over het hartstuk zodat hij weer door kan rijden. Met een kortere loc heb ik dit probleem niet. De gehele wissel is voorzien van stroom.
Is er een mogelijkheid om de loc aan te passen?

Durksz

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
  • H0e - smalspoor
Re: loc en wissel
« Reactie #1 Gepost op: 10 November 2006, 10:43:05 »
maak alle assen stroomafnemend, ben je van het probleem af.

mvg.

Hedzer Durksz

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: loc en wissel
« Reactie #2 Gepost op: 10 November 2006, 17:51:49 »
Hoi,

is het zo'n nieuwe Piko Hondekop ?

Marco1

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re: loc en wissel
« Reactie #3 Gepost op: 10 November 2006, 19:05:28 »
nee hoor, het is een lima-hondekop

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re: loc en wissel
« Reactie #4 Gepost op: 10 November 2006, 19:07:47 »
Die zouden gewoon over de wissel moeten rijden volgens mij.

Berijd je de wissel van de goede kant?
Of laat jij de loc de wissel open snijden?

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Marco1

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re: loc en wissel
« Reactie #5 Gepost op: 10 November 2006, 20:18:40 »
Maakt dit wat uit dan?
Het is toch mogelijk om een wissel langs beide zijden te berijden!
Ik wil ook met koploper gaan rijden dus moet ik langs 2 kanten over de wissel kunnen rijden.
het probleem doet zich voor bij alle wissels dus ik denk dat de reactie van Hedzer het probleem zal oplossen.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: loc en wissel
« Reactie #6 Gepost op: 10 November 2006, 20:19:39 »
Sander heeft gelijk dat het zou moeten kunnen, de draaistellen zijn lang genoeg om het zwarte stuk te overbruggen. Het lijkt mij, dat er sprake is van vervuilde stroomopname contacten, waardoor 1 wielstel van het draaistel geen stroom (meer) afneemt. Goed schoonmaken met b.v. wasbenzine en daarna geen olie gebruiken (olie isoleert nogal) op de wielcontacten.

Verder is de oplossing van alle assen stroomafnemend te maken wel de meest bedrijfszekere. Kijk hiervoor maar eens op 'groterdam' daar wordt uitgelegd en getoond hoe je dat kunt doen met wat fosforbronsstripjes en een printplaatje

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re: loc en wissel
« Reactie #7 Gepost op: 10 November 2006, 20:40:21 »
railho,

voor je direct begint te schreeuwen. Even een korte uitleg van mijn verhaal.

Wanneer je de wissels open rijdt en de draadbruggen zitten niet in de F* wissels dan heb je op een klein stuk spoor geen stroomstaan waardoor een trein daar nooit over zal rijden. Vandaar ook mijn vraag.

Even door vragen de volgende keer  ;)

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Marco1

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re: loc en wissel
« Reactie #8 Gepost op: 10 November 2006, 21:00:15 »
Waarom begin ik te schreeuwen????????
Ik vraag alleen maar iets.
Alle draadbruggen zitten er nog in.
Er staat toch ook in mijn vraag dat een kortere loc hier geen last van heeft.
Als erin een wissel een gedeelte zonder stroom zou zijn moet deze toch ook stoppen!
« Laatst bewerkt op: 10 November 2006, 21:07:43 door railho »

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6744
  • Spaar ze allemaal.
Re: loc en wissel
« Reactie #9 Gepost op: 10 November 2006, 21:05:38 »
Misschien maakt de binnenkant van een wielflens kortsluiting tegen de andere wisseltong dat heb ik n.l. ook een keer gehad.

Groet Stephan.