Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
keerlusproblemen
door
Josephes
Vandaag
om 15:54:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
marco
Vandaag
om 15:53:46
Raadplaatje
door
Dpc Fo
Vandaag
om 15:52:02
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 14:54:12
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 14:52:31
Depot + vervolg Vlieringen-2
door
jan47
Vandaag
om 14:26:55
20 jaar BNLS
door
tijgernootje
Vandaag
om 14:25:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:06:42
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:04:41
Br 38 Piko Superen.
door
741230
Vandaag
om 13:42:17
Piko 2025
door
1200blauw
Vandaag
om 13:41:50
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:39:25
Voor een beginner welk spoor is handing bij bepaalde oude treinen
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:27:33
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 13:26:44
Maasmuiden Haven
door
tijgernootje
Vandaag
om 13:20:41
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:59:53
kade bij Valkenburgse meer "stort in"
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:40:43
NZH A 1001 - 1004
door
Dave.......
Vandaag
om 10:44:12
Verschil leveranciers DCC decoders?
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:10:49
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
Vandaag
om 10:05:10
lais dcc decoder aan sluiten
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:39:36
Philotrain NS6001-6006
door
Gert Arkema
Vandaag
om 09:07:32
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 08:10:56
Minibaan Visserskaai H0
door
Jelmer
Vandaag
om 08:03:45
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:38:40
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frits C
Vandaag
om 06:37:33
Ik kom er niet uit... zelfbouw schakelprint
door
Martijn1974
Vandaag
om 05:21:17
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor
door
Joz
Vandaag
om 01:44:01
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Fleischmann armseinen i.c.m. LDT S-DEC-4-DC
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Fleischmann armseinen i.c.m. LDT S-DEC-4-DC (gelezen 2391 keer)
Hasenwald
Offline
Berichten: 875
Fleischmann armseinen i.c.m. LDT S-DEC-4-DC
«
Gepost op:
23 June 2009, 10:22:26 »
Hallo,
Wie heeft er ervaring met Fleischmann armseinen 6205 in combinatie met LDT decoders, type S-DEC-4-DC?
Ik wil graag weten of de armen mooi gelijkmatig bewegen
Verder zie ik op de LDT site een aansluitschema van dit type seinpaal en ik begrijp er niet alles van.
Onderstaand de link naar het PDF.
http://www.ldt-infocenter.com/page/page_278.zip
Twee vragen hierover:
1. 10 Ferritperlen zur Unterdrückung von Störungen durch endabgeschaltete Weichenantriebe.
Wat zijn ferritperlen en is het noodzakelijk?
2. Op de tekening staat een grijze draad met twee diodes getekend. Moet ik de grijze draden van 4 seinen bijelkaar pakken en moeten die vervolgens allemaal op dezelfde aansluiting? En moet ik dan 4 x 2 diodes hebben of alle grijze draden maar 2 diodes?
Ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft of het mij kan uitleggen.
Groet, Enrico
Gelogd
Groet, Enrico
Hasenwald | Epoche III-IV-V | H0 Roco-Line 2.1 | BMD16N-SD | Digikeijs 4018 | IB II | Power 4 | iTrain Plus
Remunj
Offline
Berichten: 8103
Re:Fleischmann armseinen i.c.m. LDT S-DEC-4-DC
«
Reactie #1 Gepost op:
23 June 2009, 10:31:50 »
Ik heb geen ervaring met de Fl* armseinen maar volgens mij zijn dat seinen met een spoelaandrijving ala de wissels. Ze gaan dus met een klap om. Daar veranderd de decoder niets aan. Wil je mooi natuurgetrouw omschakelen met eventueel naveren dan zul je naar servoaandrijvingen moeten gaan en een aansturing die dat naveren kan regelen.
Ferritperls zijn ferrriet kralen. Google daar maar eens op. Die onderdrukken stroorsignalen. Of ze noodzakelijk zijn, ik zou het niet weten. Dan zou je je wissels ook allemaal van een ferrietkraal moeten voorzien in de gemeenschappelijke draad.
Alle grijze draden kun je inderdaad bij elkaar pakken. Het nut van trwee zenerdiodes in serie zie ik zo gauw even niet.
Gr.
Eric
Gelogd
Gr.
Eric
br194
Offline
Berichten: 328
Zie geen problemen, alleen uitdagingen.
Re:Fleischmann armseinen i.c.m. LDT S-DEC-4-DC
«
Reactie #2 Gepost op:
24 June 2009, 11:48:21 »
Hallo Enrico,
De diodes die getekend zijn in het schema zijn bedoeld voor de de verlichting van het sein.
De spanning op de verlichting kan te hoog worden waardoor de lampjes defect gaan (of in ieder geval minder lang mee gaan).
Deze diodes zijn zenerdiodes, die de eigenschap hebben om een beplaade spanning te maken indien je ze omgekeerd aansluit (dus in sper).
In dit geval worden deze gebruikt om de aangesloten spanning te reduceren.
Deze twee staan in serie en zijn in richting tegengesteld aangesloten.
Dit is gedaan om zowel de postive als de negatieve spanning te verminderen.
De zenerspanning (in het schema 5,1V) bepaald hier de vermindering van de aangesloten spanning.
Als de diodes zwaar genoeg zijn kun je dit voor meerdere seinen gebruiken.
Je zult dan moeten letten op de maximale stroom die je gebruikt.
Het opgegeven type kan overigens maximaal 215mA hebben.
De ferriet kralen hoef je bij gebruik van dit sein naar mijn idee niet te gebruiken, volgers mij is deze wisseldecoder voldoende ontkoppeld voor deze stoorsignalen.
Indien je wat oudere types gebruik (die dus meer stroom verbruiken) is het raadzaam om deze wel toe te passen, omdat de stoorsignalen dan "heftiger" kunnen zijn, waardoor de decoder defect zou kunnen gaan of van slag kan raken.
Willem
Gelogd
Dpc Fo
Online
Berichten: 1496
Re:Fleischmann armseinen i.c.m. LDT S-DEC-4-DC
«
Reactie #3 Gepost op:
24 June 2009, 12:41:01 »
beste medespoorders,
nog even iets m.b.t. het naveren van armseinen; ondergetekende is oud genoeg om zich nog de armseinen in zijn toenmalige woonplaats Oss te herinneren
, en daarbij viel me altijd op dat de arm van de inrijder aan de zijde Den Bosch wel degelijk met een abrupte beweging omhoog kwam en dito weer naar beneden d.nderde, waarbij het naveren maar heel beperkt was (kan me eigenlijk niet herinneren dat het naveerde, wel dat de hele paal soms wiebelde). Waarom weet ik dat zo goed: het voorsein van de uitrijder naar Nijmegen, dat eronder gemonteerd was, had namelijk wel een hele langzame beweging. Een doorgaande trein kreeg dus altijd eerst een "tjak"-hoofdsein en een "zzzz"-voorsein als jullie snappen wat ik bedoel. M.a.w. een plotselinge beweging van een armsein hoeft niet onnatuurlijk te zijn.
Om even aan te geven hoe "tjak" een hoofdsein van stand veranderde: wachtende op een doorgaande goederentrein zag ik bovengenoemd sein op een avond een onbedoeld licht vertonen, namelijk een gele vlam van de in brand staande gashouder van de seinverlichting. Tegenwoordig zou het hele baanvak Den Bosch - Nijmegen door de brandweer gesloten worden, maar toen mocht je op 15 meter van de brandende gasfles nog rustig toekijken
... Sterker nog, het treinverkeer ging gewoon door en de brandweer moest maar opzij als er wat aankwam. Toen op een gegeven moment er weer een trein uit Den Bosch kwam, werd het sein, brandend of niet, weer op veilig gezet met de bekende klap. Het gebarsten seinglas kwam in stukken naar beneden. Een beetje p.ssig keken de brandweermannen wel richting seinhuis.....
grtz. Carlo
Gelogd
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn
Groeten, Carlo
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Fleischmann armseinen i.c.m. LDT S-DEC-4-DC