Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:09:01
Spoor 1 nem of finescale door tijgernootje
Vandaag om 12:07:35
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Ronald Halma
Vandaag om 11:49:42
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 11:46:57
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 11:35:50
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 11:14:23
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:39:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door roco
Vandaag om 10:38:10
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Jelmer
Vandaag om 09:54:23
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 08:58:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225 door Huup
15 July 2025, 23:04:23
Spoor- en tramweg parafernalia door MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
15 July 2025, 20:14:32
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
15 July 2025, 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
15 July 2025, 15:42:48
  

Auteur Topic: Roco NS 1600, nieuwe uitvoering (rooster zijwand hoger)  (gelezen 113818 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #465 Gepost op: 02 February 2015, 17:30:37 »
DD-AR is inderdaad 1:93 (en om die reden voor mij niet acceptabel), maar niet consequent.


Bij ICRm hoort de gele band onder het dak onder de roosters door te lopen. Het lijkt bij ICRm iets beter te zijn dan bij ICR, maar is nog steeds niet goed.
De ramen zitten te diep ten opzichte van de zijwand (bij de ICRm), de raamrubbers steken te veel uit, maar lijken ook te smal.
En bij al mijn ICR-rijtuigen (dus geen ICRm, die heb ik zelf niet en kan het dus niet controleren) golft de zijwand ten opzichte van de dakrand.
Voor mij zijn de ICR's nog wel acceptabel, maar ik vind het veel opvallender dan die vlakjes bij mijn 7200.

Huub
« Laatst bewerkt op: 02 February 2015, 17:48:56 door hubertus »

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #466 Gepost op: 02 February 2015, 17:57:23 »
Incorrecte stroomafnemers, incorrecte locaties van apparatuur aan de onderkant, ontbrekende deurklinken, zichtbare littekens waar bij de Franse versies de nummers staan, wat mij betreft allemaal storende negatieve punten, ik vestig mijn hoop wel op LS Models, hoe lang het ook mag gaan duren.  ;D
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #467 Gepost op: 02 February 2015, 18:20:15 »
De laatste uitgebrachte versie de rode 1614, was wel voorzien van de goede stroomafnemers.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #468 Gepost op: 02 February 2015, 18:54:04 »
bij de trix/marklin is het instapgedeelte uitgerekt om aan de 1:93 maat te komen. Het gedeelte waar de zitplaatsen zijn( tussen de deuren zeg maar) is 1:100.
Dat was bij het prototype die op een Lima gebaseerd was.

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 119
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #469 Gepost op: 02 February 2015, 20:22:45 »
« Laatst bewerkt op: 04 February 2015, 23:40:42 door Bert van Gelder. Reden: om »
mvg Jan

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #470 Gepost op: 04 February 2015, 21:59:10 »
De 16/17/1800 van Roco,tsja................
Veel over gezegd,zoveel mensen,zoveel meningen.
Zelf in bezit van een aantal Marklin varianten,alsook de vrij recente 1828 (uit de set).
Voor schoonpapa z'n verjaardag een keertje gek gedaan en een 1611 van Roco kado gedaan.
DUs even mijn 1828 en de 1611 naast elkaar gezet.
Ik vond altijd al dat de roco het gewoon NIET was,maar waarom niet,daar was ik niet uit.
Dus eens vergeleken!
De plus en minpunten.
Het zijrooster is vlakker,dus mooier,de bufferbalk in veel fijner gedetailleerd,en ja,hij loopt gewoon mooier. Ik ben prima tevreden met mn marklins,maar in een direct vergelijk legt de marklin het af,qua geruisloosheid,de marklin maakt gewoon meer lawaai.Vindt IK het een probleem,neuh,ik rij op m rail op een houten tafel,dus echt opvallen doet het niet,en op volle snelheid heeft ie hetzelfde ronkende geluid als de echte 1600.
De sleepstukken van de panto's zijn mooier.
De minpunten:de draaistellen met de vreemde grijze trappetjes,op het dak boven de cabine zit bij marklin netjes een ribbeltjesproefiel terwijl het bij de roco eenvoudig is opgedrukt. De isolatoren van de panto's zijn bij roco veel grover,om maar te zwijgen over de rest van de dakisolatoren van de roco,veelste grof met oogjes waar de staaldraadjes doorheen lopen,ze lijken zo van de lima 1300 af te komen.
Ook op het dak naast de dakopbouw zitten bij de marklin de staaldraajes netjes gekruld terwijl het bij roco gegoten plastic is.
Ook jammer dat de typhoons op het dak bij de roco dicht zijn en bij de oude marklin 1631 uit 1986! al netjes hol taps toelopen. De verhogingen op de zijwanden is al genoeg over gesproken,IK zou me er dood aan ergeren als ik de loc van dichtbij zie.En dan het beeldbepalende punt waarom ik persoonlijk de marklin meer 1600 vindt.
De neus!! Ik zal het uit proberen te leggen,de schuine rand waar het 3e frontsein op staat ,die is naar links en rechts smaller bij de roco,waardoor de snuit wat iel lijkt,de neus van de marklin ook wat breder,in vergelijk met 1 op 1 gewoon meer 1600!
Ik kan me heel goed voorstellen dat het gros van de modelspoorders er dik tevreden mee is,mooie loc voor een keurige prijs en t loopt prachtig,maar ik persoonlijk neem dan de iets mindere detaillering en het dikkere zijrooster  ( en ook de lawaaierigere motor) voor lief en kies voor de loc die in mij optiek het meest als een 1600 smoelt.

Groetjes Patrick

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8492
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #471 Gepost op: 04 February 2015, 23:43:07 »
« Laatst bewerkt op: 04 February 2015, 23:50:14 door DE-II »

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #472 Gepost op: 04 February 2015, 23:46:05 »
als je een link plaatst moet het wel doen
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8492
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #473 Gepost op: 04 February 2015, 23:50:43 »
'h' vergeten. Gecorrigeerd.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #474 Gepost op: 05 February 2015, 19:48:53 »
Die vergelijking ken ik,maar een nieuwe roco naast een 25 jaar oude geragde marklin is niet echte vergelijking.
Ik heb van beide de huidige versies naast elkaar gezet,en meer MIJN mening (die echt niet iedereen vertegenwoordigd) maar het waarom,dat roco volgens velen het nét niet is heb ik nergens gelezen,vandaar...........maar de neus is volgens mij de reden van de afwijking.
Groetjes Patrick

manuelspot

  • Gast
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #475 Gepost op: 05 February 2015, 20:05:34 »
Kijk nieuwe 1600 van Roco....



Mvg,

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #476 Gepost op: 05 February 2015, 20:24:53 »
Die vergelijking ken ik,maar een nieuwe roco naast een 25 jaar oude geragde marklin is niet echte vergelijking.
Ik heb van beide de huidige versies naast elkaar gezet,en meer MIJN mening (die echt niet iedereen vertegenwoordigd) maar het waarom,dat roco volgens velen het nét niet is heb ik nergens gelezen,vandaar...........maar de neus is volgens mij de reden van de afwijking.
Ja. En de combinatie van te hoog en te smal.  :-\
Met vriendelijke groeten, altijd.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #477 Gepost op: 05 February 2015, 21:33:21 »
Waarom lukt Roco om bij een 1600 loc van een andere maatschappij strak rond de rooster heen te komen en bij een NS loc niet, daar zit altijd een grijze randje om heen. Ook dit een van de min punten.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #478 Gepost op: 06 February 2015, 01:33:37 »
Kijk nieuwe 1600 van Roco....



Mvg,

Jammer dat ze niet de panto's van de 1614 hebben gebruikt maar weer de vorige versie......
Na ja, maar kijken na 6 februari 2016 of ie alsnog mag komen....