Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:24:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Roco hoofdcatalogus 2009/2010  (gelezen 37579 keer)

Remco.

• Offline Offline
Re:Roco hoofdcatalogus 2009/2010
« Reactie #75 Gepost op: 26 July 2009, 20:53:49 »
Ja als dat de adviesprijzen zijn prima, ik kan het nergens vinden, maar goed dan nog is het verschil daar :) en aanzienlijk!

Gr. Remco.

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #76 Gepost op: 26 July 2009, 21:44:05 »
Mee eens hoor, maar wat is er nog kleinserie aan LSM of Kombimodel? Ik ben de teller van LSM ICR al lang kwijt, maar dat gaat om tienduizenden exemplaren. Dat verschil is aan het vervagen.

Laat ik het  anders stellen..... zij maken beperkte reeksen van niet alle daagse modellen die  we toch frequent op het net zien.    Oplages zijn toch stukken kleiner dan bij bvb Roco Märklin en modellen over het algemeen fijner  gedetailleerd en uitgewerkt. Dus geen grote  massaconfectie producten om het zo te  stellen.

Als ik voor een Kombimodell 60 Euro betaal met oplegger  heb ik toch wel een ietwat hoger en kwaliteitsvoller product dat heel wat mooier  en fijner  gedetailleerd is dan bvb een van de hoger vermelde massaproducten.  Zelfde geldt bvb voor ACME en LSModels of een  Railtop Model .   Vergelijk maar eens de details en binneninrichting met een ROCO seriemodel.....
Toch wel een klasse hoger  denk ik

Peter
Petdig1

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #77 Gepost op: 26 July 2009, 22:01:43 »
Toch wel een klasse hoger  denk ik

Peter

Dat denk ik al eigenlijk niet meer, dat zie ik en beleef ik ook zo.
Maar dat is mijn inziens.
groetjes Dion

henk

• Online Online
« Reactie #78 Gepost op: 27 July 2009, 08:41:31 »
Laat ik het  anders stellen..... zij maken beperkte reeksen van niet alle daagse modellen die  we toch frequent op het net zien.    Oplages zijn toch stukken kleiner dan bij bvb Roco Märklin en modellen over het algemeen fijner  gedetailleerd en uitgewerkt. Dus geen grote massaconfectie producten om het zo te  stellen.

Je hebt het misschien over LSM van een paar jaar geleden. Tegenwoordig wel degelijk massaproductie met bijbehorende foutjes. Ik herinner me ten minste dat ik al mijn ICR rijtuigen eerst open moest maken en met de vijl moest bewerken, wilde het kortkoppelmechanisme behoorlijk werken. Eigenlijk moet dat niet mogen voor 50 euro. Kijk verder maar eens naar de doorlopende productie die momenteel aan de gang is. Iedere maand nieuwe modellen in fikse oplages, inclsuief heroplages. Knap wat mij betreft.
Omgekeerd worden de series van de oudere merken steeds kleiner. Bij modellen als de Koploper of de oude VAM wagens kun je echt niet beweren dat het de fabrikant om de grote aantallen is te doen. Bij de 2400 ben ik de tel van de series al kwijt, maar het ging nooit om grote aantallen.

Fabrikanten leren van elkaar. De verschillen zijn er nog wel, maar ze worden kleiner. Hopelijk verandert er één ding niet bij Roco. Bij Roco wist ik tot nu toe dat er over 5 of 10 jaar nog reserveonderdelen verkrijgbaar zijn, bij LSM weet ik zeker van niet. Hoort ook bij het zakelijk model van LSM.

Roco probeert momenteel hoe ver het kan gaan met prijsverhogingen. Vermoedelijk op zoek naar het optimum tussen winstmarge en verkochte aantallen. Aan ons om minder te kopen als we het te gek vinden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 27 July 2009, 11:48:19 »
Vergeet ook niet de problemen met het spuitwerk van de eerste serie ICR van LSm... daar is hier toen heel wat op aangemerkt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Gert1

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: 27 July 2009, 18:32:30 »
Roco probeert momenteel hoe ver het kan gaan met prijsverhogingen. Vermoedelijk op zoek naar het optimum tussen winstmarge en verkochte aantallen.

In dat geval voorspel ik dat ze over een half jaar (januari 2010) het beleid - noodgedwongen door overvolle voorraadmagazijnen - alweer bijstellen en prijsverlagingen aankondigen.

Ik zal de buitenlandse fora de komende tijd eens in de gaten houden, want ik neem aan dat men daar net zo hard klaagt over de exorbitante prijsverhogingen als hier.

mvg,
Gert

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 27 July 2009, 18:37:51 »
Nou alle herfstneuheiten staan op de site van Roco.

We kunnen onze borst nat maken :(

Even een voorbeeld wat me zeer verbaasd:

De Corail 1/2e klasse in de dump bij Kuijpers Hobbyhuis voor 40 euro.

De nieuwe 1/2e klasse bij Roco als herfstnieuwheid:

Bijna 25 euro duurder dus. Waar ik op hoop is dat de aanpassingen zijn gedaan aan de uitklappende 'kap'. Dat zou nog iets goedmaken van die prijsverhoging, al is 50 euro voor een rijtuig zonder die fratsen al heel acceptabel vind ik.

Wat ook vreemd is, is dat de 1e/2e klasse bak 15 euro duurder is als een normale 2e klasse bak ( Die dus 5 euro goedkoper is geworden in advies prijs tov het oude model (y) ). Je betaald dus 15 euro extra voor een andere indeling.

In dat geval voorspel ik dat ze over een half jaar (januari 2010) het beleid - noodgedwongen door overvolle voorraadmagazijnen - alweer bijstellen en prijsverlagingen aankondigen.

Als dit gebeurt, wat niet ondenkbaar is, creeer je als fabrikant ook geen goodwill. Ik heb daar ooit deze draad erover gestart. De 'stand' was dat op 217 stemmers, 129 mensen er niet blij mee zijn (60%).

Ruim de helft heeft dus geen prettig gevoel bij een dergelijke situatie. Dat kan m.i. alleen maar verliezers opleveren :( Want als mensen gaan wachten met kopen, komen die investeringen niet snel genoeg terug waardoor Roco op deze manier alleen maar meer klanten verliest en uiteindelijk wij NL modellen :(

En ik hoop echt dat iemand die contact heeft met Roco e.d. ( Chris bijv ? ) een verklaring voor dit prijsbeleid kan vragen en hier plaatsen. Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid en dus begrip oplevert ( ook bij mij, want erg warm wordt ik er tot dusverre niet van :( )

Want ik geloof niet dat het zo slecht gaat in de modelspoor. De 2400 is meer als 10.000 keer geleverd, de blauwe waren in no-time uitverkocht. 1 model wat in anderhalf jaar tijd 10.000 keer over de toonbank gaat, wat maar in 1 land feitelijk verkoopbaar is, dat geeft aan dat de markt er is en een serieuze is.

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 27 July 2009, 18:50:03 door Remco »

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #82 Gepost op: 27 July 2009, 19:28:29 »
1 geloof ik niet dat er al 10.000 2400-er verkocht zijn,
 2 geloof ik niet dat de blauwe 2400 al uitverkocht is, en
  3 roco=  roco, ondanks dat ze dankzij onze bestedingen fleischmann konden overnemen......

Ik heb geen linkje naar wat ik toen eens over deze overname heb gezegd, maar bij mij ging er destijds bij dat bericht echt geen hoera stemming het www op.

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #83 Gepost op: 27 July 2009, 19:35:18 »
De Corail 1/2e klasse in de dump bij Kuijpers Hobbyhuis voor 40 euro.

Ik kan mij ook nog recente dumpprijzen van ca. €29,= herinneren... Of betrof dat een ander SNCF-rijtuig van Roco?

En ik hoop echt dat iemand die contact heeft met Roco e.d. ( Chris bijv ? ) een verklaring voor dit prijsbeleid kan vragen en hier plaatsen. Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid en dus begrip oplevert ( ook bij mij, want erg warm wordt ik er tot dusverre niet van :( )

Zoals Henk al zei: waarschijnlijk niets anders dan, in weerwil tegen de snel verslechterende economische situatie, uitproberen hoe ver men kan gaan.  Bij Roco wordt geld verdiend net als een ander bedrijf en als ze dezelfde afzet kunnen genereren met hogere prijzen dan zijn ze gek als ze dat niet doen. Maar een economische wet zegt ook: als de prijzen blijven stijgen krijg je uitval van de vraag... Ik haak nu in elk geval af.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #84 Gepost op: 27 July 2009, 19:41:18 »
1 geloof ik niet dat er al 10.000 2400-er verkocht zijn,
 2 geloof ik niet dat de blauwe 2400 al uitverkocht is, en
  3 roco=  roco, ondanks dat ze dankzij onze bestedingen fleischmann konden overnemen......

Ik heb geen linkje naar wat ik toen eens over deze overname heb gezegd, maar bij mij ging er destijds bij dat bericht echt geen hoera stemming het www op.

Leuk zo'n lijstje hoor, maar waar basseer jij dat op ?

Ik zal even toelichten waar IK het op basseer:

- 10.000 2400's kreeg ik te horen van Steven Volp. ( 10.000 is niet zo veel hoor, er zijn minimaal 7 varianten geweest ( 2433, 2414, 2418, 2410 van MTE, de 2404, en nog 2 bruine varianten ) ) allen zowel in ~ als = stroom. Dus waarom dat niet zou kunnen, ik hoor het graag van je.

- De blauwe op want: Steven Volp gaf aan dat de blauwe 2400 gelijkstroom 1. bij hem op was en 2. niet meer te bestellen want op.

En je uitspraak roco = roco, wat je daarmee bedoeld begrijp je waarschijnlijk alleen maar zelf.

@Mispoes:

Weet ik niet, zou kunnen, ik kijk naar de huidige prijzen. Maar het kan inderdaad zijn dat Henk gelijk heeft. We gaan het zien.

Gr.Remco.

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #85 Gepost op: 27 July 2009, 19:52:58 »
Ik baseer dit op mijn kennis/denkvermogen. (wat ik zelf heel laag inschat  ;D)

en omdat artitec dacht ik slechts 250/500 stuks van elk wagentje maakt. (je hebt meer wagens nodig dan loc's)

roco=roco bedoel ik mee, dat dit toch altijd een merk voor alle markten was, zij willen zich denk ik op deze manier verheffen tot een elite merk.

Een beetje alla opel = opel /   porsche= porsche

Maar ik wens ze alle succes, echter ook ik haak hier af. (bij de nieuwe prijzen bedoel ik dan).

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #86 Gepost op: 27 July 2009, 19:57:37 »
Artitec is geen hofleverancier voor sleepjes achter de 2400 he ;D Er zijn meer merken o.a. Roco zelf met de Vam wagentjes :)

Gr. Remco.

rvp

• Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 27 July 2009, 20:01:01 »
Of de 2400 met NS Hbis (ook van Roco) zie:

http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=29&t=319&start=0&st=0&sk=t&sd=a

en dan helemaal naar beneden scrollen.

Max

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #88 Gepost op: 27 July 2009, 20:32:45 »
Nou ja opzich maken ze het heel simpel nu LS models is mooier en nu zelfs goedkoper in plaats van duurder dan is de keuze toch snel gemaakt lijkt mij. Roco maakt mooie modellen maar die kunnen toch echt niet tippen aan een Ls models kijk maar naar de reeks 11 of het intrieur van de CNL wagens. Maar ze willen wel veel meer hebben. Verder brengen ze toch niks boeiends uit het lijkt wel of ze de marklin manier achter nagaan.
Voor grootspoorfoto's zie site

Illya Vaes

• Offline Offline
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
« Reactie #89 Gepost op: 27 July 2009, 20:58:57 »
Ik zal de buitenlandse fora de komende tijd eens in de gaten houden, want ik neem aan dat men daar net zo hard klaagt over de exorbitante prijsverhogingen als hier.
De Oostenrijkse smalspoorrijders zijn in ieder geval niet te spreken dat men intussen 47,60 denkt te kunnen vragen voor een smalspoorrijtuig (dat ooit bij de niet-goedkope winkels zo'n 67 gulden deed).
Da's ongeveer de helft zoveel rijtuig als een Corail  ::)
Roco? Loco!  >:(