Mee eens hoor, maar wat is er nog kleinserie aan LSM of Kombimodel? Ik ben de teller van LSM ICR al lang kwijt, maar dat gaat om tienduizenden exemplaren. Dat verschil is aan het vervagen.
Toch wel een klasse hoger denk ikPeter
Laat ik het anders stellen..... zij maken beperkte reeksen van niet alle daagse modellen die we toch frequent op het net zien. Oplages zijn toch stukken kleiner dan bij bvb Roco Märklin en modellen over het algemeen fijner gedetailleerd en uitgewerkt. Dus geen grote massaconfectie producten om het zo te stellen.
Roco probeert momenteel hoe ver het kan gaan met prijsverhogingen. Vermoedelijk op zoek naar het optimum tussen winstmarge en verkochte aantallen.
In dat geval voorspel ik dat ze over een half jaar (januari 2010) het beleid - noodgedwongen door overvolle voorraadmagazijnen - alweer bijstellen en prijsverlagingen aankondigen.
De Corail 1/2e klasse in de dump bij Kuijpers Hobbyhuis voor 40 euro.
En ik hoop echt dat iemand die contact heeft met Roco e.d. ( Chris bijv ? ) een verklaring voor dit prijsbeleid kan vragen en hier plaatsen. Ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid en dus begrip oplevert ( ook bij mij, want erg warm wordt ik er tot dusverre niet van )
1 geloof ik niet dat er al 10.000 2400-er verkocht zijn, 2 geloof ik niet dat de blauwe 2400 al uitverkocht is, en 3 roco= roco, ondanks dat ze dankzij onze bestedingen fleischmann konden overnemen...... Ik heb geen linkje naar wat ik toen eens over deze overname heb gezegd, maar bij mij ging er destijds bij dat bericht echt geen hoera stemming het www op.
Ik zal de buitenlandse fora de komende tijd eens in de gaten houden, want ik neem aan dat men daar net zo hard klaagt over de exorbitante prijsverhogingen als hier.