Verder natuurlijk de wisseldecoders en, wat Wim vergeet te noemen als je automatisch wilt rijden met Koploper, de bezetmelders
Dan in combinatie met koploper voor de wissels, seinen en andere infrastructuur.
Een Multi-Maus, plus minus 100,--En een decoder past er altijd in.
Als je er nog een treintje bij wilt, kan ook de startset van het jaar van Fleischmann een leuke optie zijn: ongeveer 180 euro voor een digitale stoomloc, vier rijtuigen, een Multi-Maus en wat rails.
Een Märklin Central Station werkt denk ik niet met het DCC protocol (wat waarschijnlijk de beste keuze is voor N-spoor).
Ja, als je op het beeldscherm op een wisselsymbool klikt gaat het wissel om. Als hij tenminste op een decoder is aangesloten.Seinen in Koploper werken alleen in vol bedrijf, om te weten waar een trein is op je baan heb je terug/bezetmelders nodig.Zodra koploper weet welke lok (decoder) er in een bepaald blok is geplaatst houd hij dat bij, als jij via koploper automatisch of volgens bestemming je lok laat rijden.
Hoeveel die kosten hangt wederom af van hoe handig je bent met een soldeerbout. En hoeveel je er nodig hebt kunnen wij natuurlijk niet zien.
Wat ik je kan/moet adviezeren, is lees de documentatie van de programma's, download de programma's, en ga er me spelen.
En volgens mij gaat een qua grote een normale decoder echt niet passen in mijn hippels.
En hoe detecteert zo'n blok mijn lok? Moeten er dan nog aanpassingen gedaan worden aan de lok?