Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko blauwe 1000 door Ben
Vandaag om 18:35:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:24:23
gangelt door bellejt
Vandaag om 17:58:13
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile door 008200
Vandaag om 17:53:00
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:13:51
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 17:07:17
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:55:19
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 16:33:16
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
Vandaag om 15:31:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 14:41:40
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 14:20:48
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:15:19
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 14:13:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorzeven
Vandaag om 14:11:58
Piko 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 13:24:22
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 13:20:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:27
Kersttrein door R v/d Hoven
Vandaag om 12:29:22
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 12:06:15
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Huup
Vandaag om 11:50:18
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:01:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:37:08
Invoering SGNS containerwagens bij NS door RodeDuivel
Vandaag om 10:19:42
NS stoomlocomotief serie boeken door orientexpress
Vandaag om 10:06:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:44:28
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 08:51:10
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Bert Senden
Vandaag om 08:49:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 08:09:21
  

Auteur Topic: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?  (gelezen 10888 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?
« Reactie #30 Gepost op: 09 November 2006, 21:12:26 »
Ik kan heel negatieve dingen zeggen over de intellibox en overweeg ook heel serieus om op iets anders over te stappen, maar als er iets is dat bij mij in ieder geval feilloos werkt, is het de kortsluitbeveiliging van de IB.
Dus eerlijk gezegd begrijp ik ook niet goed dat hier min of meer wordt afgeraden om de IB te gebruiken waarvoor hij is bedoeld, namelijk ermee te rijden.
Ik vind het een beetje zonde van het geld om een extra booster te kopen alleen omdat de IB misschien wel eens kapot zou kunnen gaan van een kortsluiting.

Maar die keus moet ieder natuurlijk voor zich maken.

Huub

Erwin Kooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • Modelspoorwijzer
Re: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?
« Reactie #31 Gepost op: 09 November 2006, 22:24:11 »
zijn er mensen die ook de oplossing met de ib hebben geprobeerd?

en dan bedoel ik de ferriet kernen

kijk eens op http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=278 en dan de oplossing van E103

dan zouden de resets opgelost moeten zijn

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?
« Reactie #32 Gepost op: 09 November 2006, 22:33:12 »
Is uitvoerig besproken op BNLR.
Er kwam uit naar voren dat ook met ferriet kernen het probleem niet verholpen was.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Erwin Kooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
    • Modelspoorwijzer
Re: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?
« Reactie #33 Gepost op: 09 November 2006, 23:45:36 »
owke, dat had ik even gemist

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6056
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Digitale travo 50 VA 70 VA hoeveel loks?
« Reactie #34 Gepost op: 10 November 2006, 00:34:41 »
Vraag aan Cees en Sander:

Waarom de IB+trafo niet gebruiken voor rijden?
Mijn IB stuurt inderdaad bezetmelders en wissel/sein stuurmodules aan, maar dan blijft toch voldoende "power" over voor rijden?

PS de wissels en seinen worden gevoed door een aparte trafo.

Peter

Hallo Peter,

Rijdt zelf met ib en 2 power3. De 2  power3 gebruik ik voor de spanning op de baan. Ib voor spanning wisseldecoders.

Dit omdat:

Ik gebruik de wisseldecoders van uhlenbrock. Deze hebben geen aparte aansluiting voor een aparte trafo. De wisseldecoders gebruiken dus de digitaalspanning van de ib of power3 zelf.

Als ik dus rijd en schakel via een ib, heb ik kans dat ik te veel gebruik van een ib.
Door het te splitsen over meerdere  heb ik dit dus verdeeld.

Rijden 2 power3 en schakelen wisseldecoders de Ib.

De wisseldecoders van uhlenbrock zijn mijn eigen keuze. Met dit "nadeel" als gevolg.

Groeten

Dion
groetjes Dion