Dus al het ons lukt om een lok van de serie 2400/2500 te bemachtigen, dan wordt het een Franse versie die wordt overgespoten in de NS-kleuren:
Nog een gedachtkronkel......neem contact op met het spoorwegmuseum. Niet dat zij hun 2400 aan je zullen overdoen, maar zij kunnen wellicht wel bemiddelen bij het aanschaffen van een loc. in het buitenland. Soms helpt het als je gebruik kunt maken van (de naam van) een museumspoor gerelateerde organisatie. Dat zijn de VSM, MBS, STAR, etc. natuurlijk ook, maar die zijn waarschijnlijk minder bekend in Frankrijk. Etiennep.s. Succes. Leuk initiatief en mooi dat er niet op voorhand voor de "makkelijke weg" (= zoveelste locomotor) wordt gekozen
Bij het bedrijf R&T in Raeren zijn dus ook drie loks van de serie 2400/2500 actief!! In ieder geval de 662456 zoals op de foto van 29 mei 2009 is te zien.
De 662456 draagt het kleurenschema van de VFLI en moet dus recent door R&T van de VFLI/SNCF/Fertis overgenomen zijn?Aanvulling:Op een andere foto van dezelfde fotograaf is de 662424 te zien:http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/298900/kategorie/Niederlande~Dieselloks~BR+2400.htmlZe zouden per vrachtwagen aangevoerd zijn en 2 op eigen kracht 2 in een loods gestald en 1 buiten. Het zou gaan om het terrein van de vm. Vennbahn.Aanvulling 2 (leuk dat Google'n)R&T staat voor Rail & Traction en het zou gaan om het voormalige CFD Locorem dat een dochter/zusterbedrijf van... VFLI was (bron: HOV Railnieuws juni 2005).Dit is hun website: http://www.railsettraction.com/
Zoals ik de fotobijschriften en reacties op Bahnbilder lees, zijn de 3 locs in april of mei jl. overgenomen. Dus ga ik er vanuit dat R&T ze zelf gaat gebruiken.Mijn Frans is niet zo goed, maar in het filmpje op hun site is te zien dat ze druk bezig zijn rangeerlocs op te knappen... in een blauwe kleurstelling.Dus misschien dat deze 2400'en eerder blauw worden dan de 2412? Maar dat is verder off-topic.Maar misschien kan R&T inderdaad jou wel helpen aan de juiste/actuele contacten met VFLI. Maar let op: R&T zit in Wallonië, dus poets jou Frans maar wel op
Zou prachtig zijn zeg! Een 2400 uit België!Niet te ver weg, scheelt ook in de transportkosten.
Even op mijn eigen suggestie antwoorden Ik heb je oproep op bovengenoemd forum gezet (onder het kopje dieselloks)Etienne