Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
Vandaag om 11:11:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 10:59:07
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Dave.......
Vandaag om 10:49:12
7 april De Karel on tour door Rick
Vandaag om 10:39:15
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 10:21:50
De (3d) knutsels van Ronald. door Johan Schalken
Vandaag om 10:12:14
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
  

Auteur Topic: Raptor en een laptop  (gelezen 9231 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re:Raptor en een laptop
« Reactie #45 Gepost op: 06 juni 2009, 10:16:58 »
....maar is er nu al eens een benchmark gemaakt van de verschillende mogelijkheden versus de kosten van de verschillende systemen?
De simpelste benchmark staat in het bericht van Wim boven jouw bericht.
Koploper:  gratis
DDW: gratis
een oude PC: paar tientjes
een booster: paar tientjes.
Komt nog wat bij voor stekkers en kabelwerk, dus voor ruim onder de 100 euro ben je op de rails.
Deze combinatie biedt alle mogelijkheden voor de laagste totaalprijs.

En voor de rest zijn er in allerlei draadjes al opsommingen van de kosten gemaakt.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5762
Re:Raptor en een laptop
« Reactie #46 Gepost op: 06 juni 2009, 10:28:56 »

Om een treinbedrijf te hebben met meerdere treinen heb ik de intelligentie nodig van een computer, maar die computer moet niet mijn aandacht afleiden van mijn hobby, en dat is exact wat Raptor doet, zonder een scherm met veel en veel meer informatie als ik nodig heb en wat een veelvoud aan benodigde informatie nodig heeft.


Anne W. zit vastgeroest aan z'n paradigma: hij blijft denken dat een computerscherm de modelspoorder afleidt van het treinenbedrijf op de baan. Zolang dat paradigma blijft heeft discussieren met Anne niet zoveel zin.

Gr, Ben.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Raptor en een laptop
« Reactie #47 Gepost op: 06 juni 2009, 10:43:28 »
Als ik het allemaal goed begrijp uit de uiterst schaarse informatie, kan Raptor maar heel weinig functionaliteit bieden op een PC. Je krijgt broncode meegeleverd, een elegante manier om te zeggen dat je gewoon zelf moet knutselen. Merk daarbij op dat alles draait onder een eigen operating system, dus (behoudens speciale trucjes met bijvoorbeeld VMware) kun je de PC alleen maar voor Raptor gebruiken. Dat wordt dus een hele dure grap, een exclusieve PC voor beperkte functionaliteit.

Sander

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
Re:Raptor en een laptop
« Reactie #48 Gepost op: 06 juni 2009, 15:02:02 »
Maar de functionaliteit zit juist in het kastje.

Misschien gewoon maar eens afwachten hoe dit eruit ziet voordat er een mening gevormd wordt?

Los van dat er altijd personen een bepaalde mening hebben, misschien eens er nuttig alle voors en tegens van alle systemen eens op een rijtje te zetten zoals al voorgesteld is. Anders blijven er personen afgeven dan wel positief zijn op iets nieuws.  ;)

Ook andere systemen hebben voors en tegens.  ;)

Groeten

Olav
Groeten

Olav

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Raptor en een laptop
« Reactie #49 Gepost op: 06 juni 2009, 15:10:01 »
He jongens wat flauw allemaal.
Natuurlijk is Raptor niet het summum, dat is is ook de Ecos niet of de intellibox of koploper of railroad & co.
Er is voor elk product een markt te vinden , als Raptor niet aan je keuzes voldoet dan koop je dat toch niet, gratis software is ook leuk maar kent ook zijn beperkingen.

Benchmarken van alle digitale systemen is helemaal niet zo lastig , elk jaar komt de Miba met een prima overzicht van alle gangbare ( en te kopen) systemen. Daarin staan precies de mogelijkheden vermeld wel systeem wat kan.
Software pakketten kun je ook zo met elkaar vergelijken alleen door het aantal keuzes is die selectie veel lastiger. Sommige onder ons zijn verslaafd aan pakketje A en ander weer aan pakketje B.

Voor diegene die nog een keuze moet(mag) maken is het aan te bevelen dat BLNS nu eindelijk eens een pagian ter beschikking stelt waar ) objectief alle digitale systemen met elkaar kunnen worden vergeleken.
Netjes naast elkaar met de eigenschappen van elk systeem er bij. Zo ook voor beschikbare software
Helemaal als laatste pas de prijs want het gaat tenslotte om de functionaliteit die je wil hebben. Dat het pakket dan geld lost of het systeem is van ondergeschikt belang.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
Re:Raptor en een laptop
« Reactie #50 Gepost op: 06 juni 2009, 16:16:52 »
Han,

Daar sluit ik mij volledig bij aan.  :D :D

Groeten

Olav
Groeten

Olav

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Raptor en een laptop
« Reactie #51 Gepost op: 06 juni 2009, 23:02:02 »
Voor diegene die nog een keuze moet(mag) maken is het aan te bevelen dat BLNS nu eindelijk eens een pagian ter beschikking stelt waar ) objectief alle digitale systemen met elkaar kunnen worden vergeleken.

We zijn bezig om de encyclopedie op te zetten, maar het is even dubben op welke manier we de boel in gaan bouwen met onze huidige opzet (SMF + TinyPortal). Zodra die encyclopedie in de lucht is, hoort zo'n pagina daar thuis.

Overigens zullen we wel afhankelijk zijn van gebruikers om de gegevens aan te leveren, of beter nog, complete pagina's die we dan kunnen plaatsen. Hint, hint. ;)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re:Raptor en een laptop
« Reactie #52 Gepost op: 06 juni 2009, 23:42:58 »
Ik wil hier best een opzet voor maken, wat met hulp van iedereen hier compleet gemaakt wordt en wat dan in een later stadium naar de encyclopedie kan verhuizen...
Idee?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:Raptor en een laptop
« Reactie #53 Gepost op: 07 juni 2009, 02:34:47 »
(...)

Overigens zullen we wel afhankelijk zijn van gebruikers om de gegevens aan te leveren, of beter nog, complete pagina's die we dan kunnen plaatsen. Hint, hint. ;)

- Peter
Roept dit niet op tot :
Citaat
Stuur mij een gratis testapparaat en ik schrijf Uw complete pagina voor U als gebruikerstest. De 'terms and conditions' kunnen we nader overeenkomen.

En wat te denken van de 'self-developing testers' en de 'you are my friend' fenomenen ? Het lijkt me zo moeilijk tot een neutraal test-oordeel te komen. Dat nog los van affiniteit tot automatiseren en systemen of enige vooringenomen standpunten voor updates en nieuwe versie's van derden.

Sander
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2009, 02:36:34 door santerdam »

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
Re:Raptor en een laptop
« Reactie #54 Gepost op: 07 juni 2009, 15:09:13 »
Dat laatste klopt wel Sander.

Maar ik denk dat er genoeg zijn, die ondanks dat ze een bepaald systeem als voorkeur hebben, toch neutraal een antwoord kunnen geven.

Zo ben ik fanaticus voor het oude EDITS systeem.  ;D

Gekheid, ik heb het systeem nog wel, maar gebruik het niet meer doordat alleen motorola oud is uit te sturen. Maar er zullen best nog wel modelspoorders zijn die dit gebruiken en adoreren.  ;)

Groeten

Olav
Groeten

Olav