Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:03:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Conrat door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:02:13
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door saskia
Vandaag om 16:23:40
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 15:58:46
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 15:46:35
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:43:15
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
Vandaag om 15:27:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 15:01:28
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:55:41
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 13:50:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door MOVisser
Vandaag om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
roco maus 2 door bask185
Vandaag om 06:54:28
  

Auteur Topic: universele wisselaandrijving viessman  (gelezen 5799 keer)

Kassenbarg

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #15 Gepost op: 24 November 2006, 13:17:52 »
Die MB-tronic heb ik gezien. Het is toch een servo-aandrijving? Is 't ie makkelijk af te stellen?

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #16 Gepost op: 24 November 2006, 13:23:39 »
Die MB-tronic heb ik gezien. Het is toch een servo-aandrijving? Is 't ie makkelijk af te stellen?

Net zo makkelijk in te stellen als je zelf wilt, kinderspel. Snelheid, slag en digitaal adres zijn instelbaar. Ik heb hier één set op proef (meegenomen van de Messe te Köln) Dat bevalt mij zo goed dat ik alle wissels die in het zicht liggen hiermee ga uitvoeren.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2109
  • MSc Micro-Electronics
Re: universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #17 Gepost op: 24 November 2006, 13:25:56 »
Hoeveel kost een Tortois ongeveer ? (of anders een SEEP of iets dergelijks voor onder de baan?)

 vraagt Sander  (die het interne mechaniek van een van zijn PROFI-wissels gesloopt heeft en nu niet de hele baan wil slopen om het wissel te vervangen) :-[
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Kassenbarg

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #18 Gepost op: 24 November 2006, 13:29:41 »
Gesloopt? Hoe krijg je dat nou voor elkaar?

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #19 Gepost op: 24 November 2006, 16:22:10 »
Sander,

het binnenwerk van je wissel gesloopt of het binnenwerk van je aandrijving?

Binnenwerk van je wissel slopen is voor mij echt een onmogelijke site of je moet bewust de onderplaat los hebben gemaakt.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2109
  • MSc Micro-Electronics
Re: universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #20 Gepost op: 24 November 2006, 18:33:08 »
Ik was bezig met ballasteren en had blijkbaar niet alle lijm gezien. Na afloop laat ik aan een vriendin de baan zien (zet de wissel om met de aandrijving, dacht ik). Lok ontspoort. De spoorstaven zaten vast. Ik maakte voorzichtig los met een mini-schroevendraaiertje, aandrijving terug erop en...... Hij gaat wel 1 kant op, maar niet meer terug (de verbinding tussen de stelknop en de schuifbalk is kapot.  :-|
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1455
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #21 Gepost op: 24 November 2006, 21:51:08 »
Beste,

Ik heb het eens opgezocht en die wisselaandrijving kwam van:

www.modeltech.be

en dit staat op de website:

-------------------------------------------------------------------------------
Verder stelt Modeltech de SilentDrive voor. Dit is een volledig geïntegreerde accessoire aandrijving op basis van geheugendraad. De SilentDrive kenmerkt zich door een compacte bouwwijze (circa 10cm x 2.7cm x 1cm) en een eenvoudige aansturing (contact sluiten). De SilentDrive wordt geleverd met twee potentiaalvrije wisselcontacten met tijdsvertraging. Hiermee kan onder andere het puntstuk van een wissel omgepoold worden tijdens het verplaatsen van de wisseltongen. De tijdsvertraging is instelbaar. De SilentDrive wordt geleverd als halffabrikaat. Alle elektronica is voorgemonteerd. De geheugendraad en alle hulpstukken worden meegeleverd en moeten door de modelbouwer gemonteerd worden aan de hand van de bijgeleverde handleiding. Er werd voor deze levervorm gekozen om de modelbouwer een kwalitatief hoogstaande accessoire aandrijving ter beschikking te stellen aan een democratische prijs. De SilentDrive zal verkocht worden aan 15€/stuk (inclusief dubbel wisselcontact, geheugendraad en bevestigingsmiddelen).

------------------------------------------------------------------------------------------

MvG

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Arts

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re: universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #22 Gepost op: 17 December 2007, 22:22:14 »
Hallo,

Blijft nog steeds erg stil rond de Memotec van Viessmann. Heb al eens een mail aan Viessmann gestuurd eind 2006 en kreeg een reactie dat uitlevering waarschijnlijk februari 2007 zou zijn.

Halverwege 2007 nog maar eens een mailtje gestuurd (inclusief het eerdere antwoord van Viessmann zelf). Geen enkele reactie meer ontvangen ondanks een reminder.

Laatst op een Duitse beurs nog wel in de brochure van Viessmann onder "Neuheiten" gekeken en de Memotec wordt nog steeds vermeld. Tot op dag van vandaag ook nog op hun site.

Iemand meer informatie??? Of bekend iemand bekend met het verschil tussen de leveringstijden die als verwacht worden opgegeven en het werkelijke uitleveringsmoment bij producten van Viessmann?

Dank en groeten,

Paul

Sebastian

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re: universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #23 Gepost op: 17 December 2007, 23:03:29 »

Arts

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re: universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #24 Gepost op: 17 December 2007, 23:27:59 »
Dank Sebastian voor je reactie.
Ik ga er maar vanuit dat hij jan/feb 2008 bedoelt ;D.
Zoals ik al aangaf werd mij door Viessmann eind 2006 ook levering in jan/feb beloofd. Had ik maar naar een jaartal gevraagd.

Gr Paul

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:universele wisselaandrijving viessman
« Reactie #25 Gepost op: 03 November 2010, 09:55:19 »
Hij is nu zeker uit :)
Heb hem in Utrecht in mijn handen gehad, en komt ons zeer goed van pas, wegens zijn geringe hoogte.
We gebruiken Rocoline rails zonder bedding en nu komt  de grote vraag: volgens de handleiding is hij ook ondervloers te gebruiken, maar vervolgens staat er bij de montagevoorschriften nergens iets over vermeld...  ???  Heeft iemand hier al mee gestoeid, of, beter nog, een kant en klare oplossing voor?