net van het weekend een tweedelig dieselpassagierstreinstel gekocht met stroomafname op beide uiterste onderstellen (heb ik het nog geeneens over de uitloop).........ik zou dus minstens nu een stopsectie van 40-45 centimeter nodig hebben gehad
Ik rij fleischmann piccolo , plan is digitaal rijden en analoog schakelen.Wil het schaduwstation schakelen via een tableau maar wel met leds zodat ik kan zien hoe de wissels staan.En welk spoor bezet is. en hoe lang de raillengte moet zijn voor treinen van loc + 5 rijtuigen
Ik zie niet in waarom je voor een dieseltreinstel zo'n lange stopsectie nodig hebt. Het systeem reageert immers op de voorste stroomafnemende as.
Mijn vraag is dan ook: met welke snelheid komen jouw locs in dit blok aanzetten?
@wimals ik de schakeling/bedrading van mijn stopsectie bekijk (en dat is conform de bijsluiter van de viessmann bezetmelder) dan is weliswaar de spanning hetzelfde als buiten de stopsectie, echter door de hoge weerstand in de schakeling, gaat er maar net genoeg stroom doorheen om te kunnen detecteren dat er een loc in de stopsectie staat en bij lange na niet genoeg om te rijden (wel om lichtjes te laten brommen).............de stopsectie geeft m.i. dus geen commando aan de decoder om te stoppen, de loc krijgt eenvoudig weg geen genoeg stroom meer............bij een (te) lang dieseltreinstel, krijgt dan de voorste as geen (althans niet genoeg) stroom meer, maar de achterse krijgt gewoon nog de gewone volledige rijstroom en die laat de decoder en de trein nog gewoon rijdenals ik in jouw lezing moet meegaan (en die van hookies) dan komen de treinen bij mij in de testrit met zo'n grote snelheid aanzetten, dat de loc cq het treinstel weliswaar de opdracht krijgt om te stoppen maar gewoon finaal door de stopsectie glijdt en daarna gewoon weer na de stopsectie het sein krijgt om door te rijden