Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door roadster36
Vandaag om 01:53:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 01:11:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Syb030
Vandaag om 00:01:32
Klompentrein door grossraumwagen
04 October 2025, 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Tomasso
04 October 2025, 23:14:03
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
04 October 2025, 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
04 October 2025, 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
04 October 2025, 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
04 October 2025, 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
04 October 2025, 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
04 October 2025, 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
04 October 2025, 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
04 October 2025, 14:57:19
De wijntrein door Frits C
04 October 2025, 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
04 October 2025, 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
04 October 2025, 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
04 October 2025, 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
04 October 2025, 13:31:41
  

Auteur Topic: Aanduiding op plan E-rijtuig  (gelezen 1392 keer)

Johan Zijlstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Aanduiding op plan E-rijtuig
« Gepost op: 18 April 2009, 21:57:24 »
Geachte lezer(s),,

Onlangs heb ik enkele nieuwe plan E-rijtuigen met de reclamebanen van Artitec gekocht. Hierbij was ook, zoals het op de doos stond vermeld, een "Restauratie-fietsenrijtuig  (nr. 226)" bij met artikelno. 20.156.02. Ik heb gekeken naar de aanduidingen bovenaan het rijtuig aan beide zijden en zag daar alleen de borjdes met een fietsenstalling over de gehele wagon. Nergens kwam ik de vermelding van een restauratiewagen tegen.

Is dit nu een foutje van de fabrikant is of werd dit vroeger ook zo aangeduid bij de plan E-rijtuigen ?
Het is misschien wel een onbenullig detail, mij maakt het verder niet uit. Het zijn verder prachtige rijtuigen.
'k ben toch heel benieuwd naar een of meer reacties.

Groet,
Johan
« Laatst bewerkt op: 18 April 2009, 22:11:53 door Johan Zijlstra »
Voor spoorders door spoorders.

CNL-en DB-fan

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
    • Dwangrail.nl
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #1 Gepost op: 18 April 2009, 22:19:08 »

Hoi Johan,

Het model klopt.
Toen in de zomerperiode de bagageruimte van de ICR BKD rijtuigen te klein bleek,
zijn er 4 plan E restauratierijtuigen geschikt gemaakt voor fietsvervoer.
Hierbij zijn de pictogrammen restauratie (mes en vork) vervangen door een bagage pictogram.
Verder was er niets aan de wagens veranderd
zie ook de link:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6963.1275.html

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Johan Zijlstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #2 Gepost op: 18 April 2009, 22:29:39 »
@ AB 7216
Dank je voor je reactie.

Ik mag aannemen volgens jouw reactie dat mijn rijtuig een compleet fietsenrijtuig is. Maar als ik het interieur bekijk, dan staan er in het andere deel van het rijtuig wel de tafeltjes in die naar mijn idee aangeven dat dit deel een restauratie-afdeling was. Daar heeft men dan vroeger niets aan gedaan. Ik hoop dat ik jouw reactie een beetje goed begrepen heb.

Als je zegt dat "in de zomerperiode de bagageruimte van de ICR BKD rijtuigen te klein bleek", dan bedoel je zeker de periode aan het eind van de 60-er jaren.

Gr.
Johan
Voor spoorders door spoorders.

CNL-en DB-fan

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
    • Dwangrail.nl
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #3 Gepost op: 18 April 2009, 22:43:06 »
@Johan

De "ombouw" van restauratie tot fietsenrijtuig bleef beperkt tot het wijzigen van de pictogrammen aan de buitenzijde, binnen in het rijtuig werd niets gewijzigd.
Het gehele interieur bleef origineel, de keuken was ook niet meer in bedrijf.
Deze uitvoering kwam rond 1986, en deze vier rijtuigen zijn in 1990 bij Waggons Lits verbouwd tot de latere fietsenrijtuigen.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Johan Zijlstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #4 Gepost op: 18 April 2009, 22:50:43 »
@ AB 7216.

Nu is het me een stukje duidelijker geworden. Het interieur ten opzichte van de pictogrammen was aanvankelijk tegenstrijdig. Later heeft men dit omgebouwd. Je moet het maar weten.
Nogmaals dank voor je reactie.

Groet,
Johan Zijlstra
Voor spoorders door spoorders.

CNL-en DB-fan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8542
  • Spoor N
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #5 Gepost op: 19 April 2009, 13:55:11 »
Als je zegt dat "in de zomerperiode de bagageruimte van de ICR BKD rijtuigen te klein bleek", dan bedoel je zeker de periode aan het eind van de 60-er jaren.
ICR kwam pas begin jaren '80 in dienst. :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.