Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
Vandaag om 20:44:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 20:38:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:34:37
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 20:31:28
LS Models 2025 door Rick
Vandaag om 20:16:25
Modeltreinen Pierre Dominique door bekie
Vandaag om 20:05:48
Het Boemeltje - Electronica door bask185
Vandaag om 20:03:01
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door 008200
Vandaag om 19:43:57
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
Vandaag om 18:01:22
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
Vandaag om 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
  

Auteur Topic: Aanduiding op plan E-rijtuig  (gelezen 1355 keer)

Johan Zijlstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Aanduiding op plan E-rijtuig
« Gepost op: 18 April 2009, 21:57:24 »
Geachte lezer(s),,

Onlangs heb ik enkele nieuwe plan E-rijtuigen met de reclamebanen van Artitec gekocht. Hierbij was ook, zoals het op de doos stond vermeld, een "Restauratie-fietsenrijtuig  (nr. 226)" bij met artikelno. 20.156.02. Ik heb gekeken naar de aanduidingen bovenaan het rijtuig aan beide zijden en zag daar alleen de borjdes met een fietsenstalling over de gehele wagon. Nergens kwam ik de vermelding van een restauratiewagen tegen.

Is dit nu een foutje van de fabrikant is of werd dit vroeger ook zo aangeduid bij de plan E-rijtuigen ?
Het is misschien wel een onbenullig detail, mij maakt het verder niet uit. Het zijn verder prachtige rijtuigen.
'k ben toch heel benieuwd naar een of meer reacties.

Groet,
Johan
« Laatst bewerkt op: 18 April 2009, 22:11:53 door Johan Zijlstra »
Voor spoorders door spoorders.

CNL-en DB-fan

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
    • Dwangrail.nl
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #1 Gepost op: 18 April 2009, 22:19:08 »

Hoi Johan,

Het model klopt.
Toen in de zomerperiode de bagageruimte van de ICR BKD rijtuigen te klein bleek,
zijn er 4 plan E restauratierijtuigen geschikt gemaakt voor fietsvervoer.
Hierbij zijn de pictogrammen restauratie (mes en vork) vervangen door een bagage pictogram.
Verder was er niets aan de wagens veranderd
zie ook de link:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6963.1275.html

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Johan Zijlstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #2 Gepost op: 18 April 2009, 22:29:39 »
@ AB 7216
Dank je voor je reactie.

Ik mag aannemen volgens jouw reactie dat mijn rijtuig een compleet fietsenrijtuig is. Maar als ik het interieur bekijk, dan staan er in het andere deel van het rijtuig wel de tafeltjes in die naar mijn idee aangeven dat dit deel een restauratie-afdeling was. Daar heeft men dan vroeger niets aan gedaan. Ik hoop dat ik jouw reactie een beetje goed begrepen heb.

Als je zegt dat "in de zomerperiode de bagageruimte van de ICR BKD rijtuigen te klein bleek", dan bedoel je zeker de periode aan het eind van de 60-er jaren.

Gr.
Johan
Voor spoorders door spoorders.

CNL-en DB-fan

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1623
    • Dwangrail.nl
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #3 Gepost op: 18 April 2009, 22:43:06 »
@Johan

De "ombouw" van restauratie tot fietsenrijtuig bleef beperkt tot het wijzigen van de pictogrammen aan de buitenzijde, binnen in het rijtuig werd niets gewijzigd.
Het gehele interieur bleef origineel, de keuken was ook niet meer in bedrijf.
Deze uitvoering kwam rond 1986, en deze vier rijtuigen zijn in 1990 bij Waggons Lits verbouwd tot de latere fietsenrijtuigen.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Johan Zijlstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #4 Gepost op: 18 April 2009, 22:50:43 »
@ AB 7216.

Nu is het me een stukje duidelijker geworden. Het interieur ten opzichte van de pictogrammen was aanvankelijk tegenstrijdig. Later heeft men dit omgebouwd. Je moet het maar weten.
Nogmaals dank voor je reactie.

Groet,
Johan Zijlstra
Voor spoorders door spoorders.

CNL-en DB-fan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8438
  • Spoor N
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #5 Gepost op: 19 April 2009, 13:55:11 »
Als je zegt dat "in de zomerperiode de bagageruimte van de ICR BKD rijtuigen te klein bleek", dan bedoel je zeker de periode aan het eind van de 60-er jaren.
ICR kwam pas begin jaren '80 in dienst. :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.