Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 21:48:08
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
Vandaag om 20:47:32
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 20:40:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 20:32:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:10:53
Pendel module door Golden Oldie
Vandaag om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:52:47
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Falcon10
Vandaag om 19:30:44
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:35
Klompentrein door Huup
Vandaag om 17:06:34
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:39:19
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 13:44:48
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
  

Auteur Topic: Aanduiding op plan E-rijtuig  (gelezen 1391 keer)

Johan Zijlstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Aanduiding op plan E-rijtuig
« Gepost op: 18 April 2009, 21:57:24 »
Geachte lezer(s),,

Onlangs heb ik enkele nieuwe plan E-rijtuigen met de reclamebanen van Artitec gekocht. Hierbij was ook, zoals het op de doos stond vermeld, een "Restauratie-fietsenrijtuig  (nr. 226)" bij met artikelno. 20.156.02. Ik heb gekeken naar de aanduidingen bovenaan het rijtuig aan beide zijden en zag daar alleen de borjdes met een fietsenstalling over de gehele wagon. Nergens kwam ik de vermelding van een restauratiewagen tegen.

Is dit nu een foutje van de fabrikant is of werd dit vroeger ook zo aangeduid bij de plan E-rijtuigen ?
Het is misschien wel een onbenullig detail, mij maakt het verder niet uit. Het zijn verder prachtige rijtuigen.
'k ben toch heel benieuwd naar een of meer reacties.

Groet,
Johan
« Laatst bewerkt op: 18 April 2009, 22:11:53 door Johan Zijlstra »
Voor spoorders door spoorders.

CNL-en DB-fan

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
    • Dwangrail.nl
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #1 Gepost op: 18 April 2009, 22:19:08 »

Hoi Johan,

Het model klopt.
Toen in de zomerperiode de bagageruimte van de ICR BKD rijtuigen te klein bleek,
zijn er 4 plan E restauratierijtuigen geschikt gemaakt voor fietsvervoer.
Hierbij zijn de pictogrammen restauratie (mes en vork) vervangen door een bagage pictogram.
Verder was er niets aan de wagens veranderd
zie ook de link:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6963.1275.html

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Johan Zijlstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #2 Gepost op: 18 April 2009, 22:29:39 »
@ AB 7216
Dank je voor je reactie.

Ik mag aannemen volgens jouw reactie dat mijn rijtuig een compleet fietsenrijtuig is. Maar als ik het interieur bekijk, dan staan er in het andere deel van het rijtuig wel de tafeltjes in die naar mijn idee aangeven dat dit deel een restauratie-afdeling was. Daar heeft men dan vroeger niets aan gedaan. Ik hoop dat ik jouw reactie een beetje goed begrepen heb.

Als je zegt dat "in de zomerperiode de bagageruimte van de ICR BKD rijtuigen te klein bleek", dan bedoel je zeker de periode aan het eind van de 60-er jaren.

Gr.
Johan
Voor spoorders door spoorders.

CNL-en DB-fan

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
    • Dwangrail.nl
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #3 Gepost op: 18 April 2009, 22:43:06 »
@Johan

De "ombouw" van restauratie tot fietsenrijtuig bleef beperkt tot het wijzigen van de pictogrammen aan de buitenzijde, binnen in het rijtuig werd niets gewijzigd.
Het gehele interieur bleef origineel, de keuken was ook niet meer in bedrijf.
Deze uitvoering kwam rond 1986, en deze vier rijtuigen zijn in 1990 bij Waggons Lits verbouwd tot de latere fietsenrijtuigen.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Johan Zijlstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #4 Gepost op: 18 April 2009, 22:50:43 »
@ AB 7216.

Nu is het me een stukje duidelijker geworden. Het interieur ten opzichte van de pictogrammen was aanvankelijk tegenstrijdig. Later heeft men dit omgebouwd. Je moet het maar weten.
Nogmaals dank voor je reactie.

Groet,
Johan Zijlstra
Voor spoorders door spoorders.

CNL-en DB-fan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8542
  • Spoor N
Re:Aanduiding op plan E-rijtuig
« Reactie #5 Gepost op: 19 April 2009, 13:55:11 »
Als je zegt dat "in de zomerperiode de bagageruimte van de ICR BKD rijtuigen te klein bleek", dan bedoel je zeker de periode aan het eind van de 60-er jaren.
ICR kwam pas begin jaren '80 in dienst. :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.