Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 06:27:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
  

Auteur Topic: Denfeld III (N-spoor)  (gelezen 51923 keer)

Patrick Pontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 1204
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
Re:Denfeld III (N-spoor)
« Reactie #120 Gepost op: 31 december 2010, 07:37:46 »
Mooi Jeroen,

Dit zie ik mijn dochter van 2 en half nog niet doen. Ongeleid projectiel..... pfhhh

Groeten,
Patrick

Jerome

  • Offline Offline
  • Berichten: 361
Re:Denfeld III (N-spoor)
« Reactie #121 Gepost op: 06 januari 2011, 16:57:14 »
Mannen, thanks wederom

even een korte update.

Ik ben weer een stukje verder met het begroenen van de berg. Voordat ik hiermee verder ga even nadenken wat ik nog meer hiermee kan doen. Ik denk dat ik oa nog wat rotspartijtjes ga toevoegen


Tijdens de uitverkoop bij (jawel Rob!) de Intratuin nog een lichtslang gescoord. Dat is ideaal, had ik veel eerder moeten doen. Op de volgende foto zie de slang gemonteerd. Moet nog wel ff een stekker tussen zetten om de modules te kunnen scheiden.

Ook heb ik afgelopen dinsdag mijn P4 booster aangesloten. Ik heb een aantal uren lekker kunnen rijden. Alleen wat gekke dingen met de bezetmelders in mijn Ultieme Keerlus en het niet herkennen van de booster door de Ecos.
Maar... voor de oplettende kijkers zie je een lege plaat waar normaal de Ecos staat....  :?  Deze is dus vandaag op pad gegaan naar Esu in Ulm (Duitsland). Helaas door een onfortuinlijke fout door mijzelf is de S88 uitgang opgeblazen. Gaf trouwens wel een mooie paddestoel, hahahaha! Ik had eerder die dag onderzocht waarom de S88 melder in de keerlus niet werkte (de rest overigens wel). Hierdoor hing er een draad los (Ground van de S88) wat me dus niet was opgevallen. Toen in s'avonds een decoder wilde uitlezen raakte het draadje de rail van de programmeer spoor en toen... POEF!  De S88 kapot en de Boosteruitgang van de Ecos. De rest werkt nog wel. Na (zeer netjes en snel) contact te hebben gehad met de TSD (importeur) deze opgestuurd naar Ulm Duitsland.  Het suffe is dat ik dit weekend met de Alpenexpress door Ulm rij!! maar ja.  Eens kijken wat de kosten zijn en of het de reparatie waard is. Anders schaf ik een nieuwe IBII aan omdat deze Loconet heeft. (overigens zelf totaal geen problemen met de S88 van de Ecos.. nou ja, tot dinsdag avond dan).

De komende weken in afwachting van de Ecos maar verder gaan met scenery en de verdere baanuitbreiding.

Wat ik ook nog heb gedaan is mijn beeldscherm opgehangen zodat de plaat vrij is voor de volgende uitbreiding.


Nou, van het weekend eerst ff op en neer met de Alpenexpress (nostalgie, heb er tijdens mijn studie gewerkt.. 14 jaar geleden alweer), daarna weer verder met de baan.

Greetz, Jeroen

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3721
    • MCKmodelbouw
Re:Denfeld III (N-spoor)
« Reactie #122 Gepost op: 06 januari 2011, 17:10:03 »
Oei, dat groen word mooi zeg! En dat heb je gemaakt dmv die prut..
Goed hoor (y)

Die lichtslang is inderdaad wel een goed idee :D die hou ik in gedachte.

Oef, je moet nog aardig wat, maar goed ook, dan kunnen we voorlopig nog genieten van je
bouwactiviteiten.

Ga zo door, ik vind het prachtig ;D

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Jerome

  • Offline Offline
  • Berichten: 361
Re:Denfeld III (N-spoor)
« Reactie #123 Gepost op: 14 januari 2011, 09:59:15 »
Marthijn, Thanks (y)

Na mijn zware weekend op de alpenexpres gaan we weer in model verder.

Afgelopen dagen niet zo veel gedaan. De lichtslang is nu in 2 stukken gesplitst en dus wat rotsen gemaakt.





Moet nog wat verder drogen voor de volgende stap. De rotsen worden nog iets grimmiger gemaakt.

Enn... Ik zat woensdag wat te struinen op Marktplaats en heb daar bij iemand wat leuke dingen gescoord voor een nette prijs. Ik was al een tijdje op zoek naar de ICE (ik wil alle ICE's verzamelen) en de SBB IC rijtuigen. Verder wil ik ook wat bloktreinen langer maken. Dus woensdagavond maar ff naar Beverwijk gereden en gekeken wat hij te bieden had. Hij had nog veel meer leuks, maar ja moet ook aan het budget denken...  Helaas was het een erfenis van zijn (te vroeg ) overleden vader.



-Dus een stam SBB van 6 rijtuigen
-ICE 2
-Wat erts wagens
-een aantal voorseinen.

-Mbt de SBB stam. Dit zijn Roco wagens die dus geen kortkoppeling hebben zonder NEM schacht. Ik wil deze wel kortkoppelen zoals mijn andere treinen. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen???
-De ICE2 moet uiteraard compleet worden, dus weer lekker op zoek bij beurzen. Helaas zijn de rijtuigen zonder ovp. Ik weet dus niet welke rijtuigen ik erbij moet scoren. (ik heb nu loc+stuurstand, Restau,1 1e klas en 1 2e klas). Enig idee??

Ik ben er blij mee.

Greetz J

Jerome

  • Offline Offline
  • Berichten: 361
Re:Denfeld III (N-spoor)
« Reactie #124 Gepost op: 09 februari 2011, 11:59:30 »
Hallo, weer eens update van mij.

Het slechte nieuws is dat mijn Ecos nog steeds bij Esu in Ulm is, en hij op zijn vroegst pas eind feb wordt terug verwacht… Absurde wachttijden. De oorzaak is deels de beurs in Nuremberg.. maar toch.

Het goede nieuws is dat in 2011 Esu komt met een Loconet module voor de Ecos. Ik heb nu geen problemen met de S88 (nou ja, voordat ik em opblies hahaha!), maar ik denk dat in de toekomst op Loconet overstap.

Nu ik niet kan rijden, ben ik bezig met andere zaken op de baan. Uiteraard verder met de berg te begroenen, verder met de uitbreiding, rijtuigen en wagens van SMD weerstanden voorzien, Huisjes maken, Bomen draaien, groot onderhoud aan diverse treinen en motorombouw. Kortom: genoeg te doen! Dat is wel het voordeel dat ik nu niet verleid kan worden om te gaan rijden. Dus zoals een groot Orakel ooit zei, “elk nadeel heb een voordeel”.

Goed, tijd voor foto´s

Ik wil graag een bergbeek maken op de berg. Ik heb wel getwijfeld of ik dit wilde gaan doen omdat ik denk dat het niet eenvoudig  is er iets van te maken. Maar onder druk van de Directeur ben ik em toch gaan maken. Als het niets wordt, begin ik gewoon weer opnieuw of gooi ik er groenzooi overeen.
 
Dus met Modelgips een stroom gemaakt
Daarna kleuren gaan mengen om een bergbeek te maken.

En dus opgebracht. Is dus veel te blauw.. pff (de camera is ie wel blauwer dan live)

De rand bruin gemaakt met verdunde bruine verf


Ondertussen weer rails gelegd. Dit gaat een kleine schaduwstation van het lokaalspoor worden in de berg. De berg wordt afneembaar voor calamiteiten. Ik was eerst van plan om èèn spoor te verhogen en zichtbaar te maken, maar ik heb besloten niet te gaan doen omdat het niet realistisch zou worden.

Goed, daarna verder gegaan met de beek. Nu een lichtblauwe kleur gemaakt en niet goed gemaakt waardoor je kleurnuances krijgt.
Hmmm.. ziet er iets beter uit, maar niet naar mijn zin.

Voor het water was ik van plan om dat harsprutje van Woodland te gaan gebruiken, maar toen ik in de hobbywinkel was om verf te kopen, raakte ik in gesprek met de eigenaar. Hij vroeg of ik ook water wilde maken op de baan, waar hij leuk spul voor had.

Deze gel dus. Wordt in de schilderkunst gebruikt om dikkere lagen verf aan te brengen.

Dus eerst van dat spul op de beek gesmeerd en steetjes ingedrukt. Daarna nog wat gel overheen gekwast en.. ziet er mooi uit, op de verkeerde kleur dan.

Ik laat de beek voor wat het is en ga even kijken voor de goede kleur. Mijn vriendin heeft al wat ideeën.

Ok, wordt later vervolgd.

Greetz, Jeroen.

racer

  • Offline Offline
  • Berichten: 545
  • www.hondavriendenclub.nl
Re:Denfeld III (N-spoor)
« Reactie #125 Gepost op: 09 februari 2011, 22:55:45 »
Voor zo'n beek moet je denk ik het hele blauw laten gaan. In de natuur is een beek meer bruinig groen.
Verder lekker bezig (y)
Gr Bob
Groeten Bob
Fleischmann Ho Profirails (verborgen stukken Hornby) Twincenter tijdperk 3
Katzenfurt naar Fisherdorf