Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Karst Drenth
Vandaag
om 20:48:24
Sfeer op je modelbaan
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 20:46:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's!
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:39:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:35:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:32:53
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht
door
hmmglaser
Vandaag
om 20:30:09
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings
door
kees5
Vandaag
om 20:15:56
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 19:49:23
Camp 3
door
GD
Vandaag
om 19:13:38
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
JoopSpoort
Vandaag
om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Bob11
Vandaag
om 18:15:35
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 17:22:12
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:50:10
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Tjalling
Vandaag
om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Frits C
Vandaag
om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR
door
VAM65
Vandaag
om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
hmmglaser
Vandaag
om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel
door
defender
Vandaag
om 12:51:30
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
sncf231e
Vandaag
om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
8-baan ipv keerlus - (Baanplan N)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: 8-baan ipv keerlus - (Baanplan N) (gelezen 5628 keer)
Kieft01
Offline
Berichten: 368
alle herbegin is moeilijk
Re: 8-baan in N ipv keerlus
«
Reactie #15 Gepost op:
26 March 2009, 13:11:16 »
reden voor het afzien van een keerlus is vooral prijstechnisch.
Als ik digitaal wil gaan rijden heb je weer een aparte module en bij twee keerlussen twee modules nodig. Deze zijn vindt ik wel erg prijzig.
Het liefst zou ik gewoon kunnen rondrijden zonder keerlussen etc. Maar ik denk niet dat dat haalbaar is als je het kopstation (aansluiting rechtsboven) van beide zijden van het doorgangs-station wilt kunnen bereiken.
Of is er wel een oplossing?
Schiet me nu te binnen: zou het verdelen in drie lagen een oplossing bieden? Heb dan meer ruimte en mogelijkheden lijkt me. Laag één schaduw sporen; laag twee station 1 en laag twee station twee :-|
Iemand suggesties ?
Gelogd
N-Koploper-Multimaus-Roco/Lenz-Roco/Minitrix-Dell laptop-nieuw-2021
Wim Romijn
Offline
Berichten: 347
Re: 8-baan in N ipv keerlus
«
Reactie #16 Gepost op:
26 March 2009, 13:58:13 »
Ben,
Als je, zoals nu, links je station uitrijdt en je ook links terug kan komen of recht uitrijden en rechts terug komen heb je ergens een keerlus al maak je nog zoveel lagen.
Een hondebot gaat maar dan mag je nergens naar het andere spoor kunnen oversteken.
Geen keerlus(sen) is rechts het station uit en links terugkomen en anders om. Of beter gezegd gewoon een rondje rijden.
Wil je dat niet ben heb je minimaal een keerlus nodig.
«
Laatst bewerkt op: 26 March 2009, 14:00:02 door Wim Romijn
»
Gelogd
Albert.H0
Offline
Berichten: 1891
Roco Fccpps vriend
Re: 8-baan in N ipv keerlus
«
Reactie #17 Gepost op:
26 March 2009, 14:18:20 »
Citaat van: Ben op 26 March 2009, 13:11:16
reden voor het afzien van een keerlus is vooral prijstechnisch.
Kan natuurlijk niet in je budget kijken, maar als ik naar het baanplan kijk is het wat betreft wissels (en decoders hiervoor) ook niet erg goedkoop. Dan lijkt me het drukmaken over de prijs van een keerlusmodule een voorbeeld van verkeerde zuinigheid.
Gelogd
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.
Steven Hoven
Offline
Berichten: 52
Re:8-baan ipv keerlus - (Baanplan N)
«
Reactie #18 Gepost op:
08 April 2009, 22:01:44 »
Reken eens door wat je alternatieven kosten. Een keerlusprint kost je tegen de 50 euri, soms nog minder. Is dat goedkoper dan je andere oplossingen? Wissels, extra verdiepingen enz. zijn ook niet goedkoop. Bekijk het totaalplaatje, anders blijf je suboptimaliseren.
Gelogd
Steven
N-spoorder, MM, Peco, S88XPressNetLI, Koploper
Ook N-spoorder? Check ook eens
www.n-spoorforum.nl
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
8-baan ipv keerlus - (Baanplan N)