Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

YaMoRC YD8248 Servodecoder door Karst Drenth
Vandaag om 20:48:24
Sfeer op je modelbaan door Ferdinand Bogman
Vandaag om 20:46:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door puntenglijder
Vandaag om 20:39:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 20:35:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:32:53
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door hmmglaser
Vandaag om 20:30:09
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door kees5
Vandaag om 20:15:56
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 19:49:23
Camp 3 door GD
Vandaag om 19:13:38
Aanpassen baanplan bestaande baan door JoopSpoort
Vandaag om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bob11
Vandaag om 18:15:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:22:12
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:50:10
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
  

Auteur Topic: 8-baan ipv keerlus - (Baanplan N)  (gelezen 5625 keer)

Kieft01

  • Offline Offline
  • Berichten: 368
  • alle herbegin is moeilijk
Re: 8-baan in N ipv keerlus
« Reactie #15 Gepost op: 26 March 2009, 13:11:16 »
reden voor het afzien van een keerlus is vooral prijstechnisch.
Als ik digitaal wil gaan rijden heb je weer een aparte module en bij twee keerlussen twee modules nodig. Deze zijn vindt ik wel erg prijzig.

Het liefst zou ik gewoon kunnen rondrijden zonder keerlussen etc. Maar ik denk niet dat dat haalbaar is als je het kopstation (aansluiting rechtsboven) van beide zijden van het doorgangs-station wilt kunnen bereiken. ???

Of is er wel een oplossing?

Schiet me nu te binnen: zou het verdelen in drie lagen een oplossing bieden?  Heb dan meer ruimte en mogelijkheden lijkt me. Laag één schaduw sporen; laag twee station 1 en laag twee station twee :-|

Iemand suggesties ?
N-Koploper-Multimaus-Roco/Lenz-Roco/Minitrix-Dell laptop-nieuw-2021

Wim Romijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 347
Re: 8-baan in N ipv keerlus
« Reactie #16 Gepost op: 26 March 2009, 13:58:13 »
Ben,

Als je, zoals nu, links je station uitrijdt en je ook links terug kan komen of recht uitrijden en rechts terug komen heb je ergens een keerlus al maak je nog zoveel lagen.
Een hondebot gaat maar dan mag je nergens naar het andere spoor kunnen oversteken.

Geen keerlus(sen) is rechts het station uit en links terugkomen en anders om. Of beter gezegd gewoon een rondje rijden.
Wil je dat niet ben heb je minimaal een keerlus nodig.
« Laatst bewerkt op: 26 March 2009, 14:00:02 door Wim Romijn »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: 8-baan in N ipv keerlus
« Reactie #17 Gepost op: 26 March 2009, 14:18:20 »
reden voor het afzien van een keerlus is vooral prijstechnisch.

Kan natuurlijk niet in je budget kijken, maar als ik naar het baanplan kijk is het wat betreft wissels (en decoders hiervoor) ook niet erg goedkoop. Dan lijkt me het drukmaken over de prijs van een keerlusmodule een voorbeeld van verkeerde zuinigheid.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Steven Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
Re:8-baan ipv keerlus - (Baanplan N)
« Reactie #18 Gepost op: 08 April 2009, 22:01:44 »
Reken eens door wat je alternatieven kosten. Een keerlusprint kost je tegen de 50 euri, soms nog minder. Is dat goedkoper dan je andere oplossingen? Wissels, extra verdiepingen enz. zijn ook niet goedkoop. Bekijk het totaalplaatje, anders blijf je suboptimaliseren.
Steven

N-spoorder, MM, Peco, S88XPressNetLI, Koploper
Ook N-spoorder? Check ook eens www.n-spoorforum.nl