Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 17:41:25
wat is het merk van deze bochtwissel door saskia
Vandaag om 17:34:21
Houten 23 Augustus 2025 door Pommie
Vandaag om 17:10:03
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 16:51:59
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:18
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Ik ben aan het opruimen. door Pauldg
Vandaag om 16:02:46
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47

Auteur Topic: veranderen van lokadres via intelliebox ir  (gelezen 5874 keer)

nscargo2008

• Offline Offline
  • veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re: veranderen van lokadres via intelliebox ir
« Reactie #15 Gepost op: 24 March 2009, 23:34:29 »
ik ben er voorlopig wel uit  :), ik haal de drie lenz decoders er uit , doe er morgen wel drie uhlenbrock decoders in en dan lukt het me wel ,de esu heb ik ook door , dus de loks die het doen hebben bij mij uhlenbrock en ESU decoders , denk dat die minder snel te vernagelen is als lenz , ik vind dat toch een ingewikkelder systeem ,
toch heel erg bedankt Wim en andere forumleden ik ben weer goed op weg geholpen , het geen ik wilde is toch gelukt , enkele verschillende loks tegelijk laten rijden

met vriendelijke groet,
Stefan ;)

C_Jabaaij

• Online Online
  • Eschburg
« Reactie #16 Gepost op: 25 March 2009, 09:11:38 »
ik ben er voorlopig wel uit  :), ik haal de drie lenz decoders er uit , doe er morgen wel drie uhlenbrock decoders in en dan lukt het me wel

Dan ga je van de ene ellende naar de andere ellende, neem nou direct goede decoders.(wat goede decoders zijn is al heeeel vaak genoemd)

Koos Jabaaij.
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 25 March 2009, 09:20:59 »
....... denk dat die minder snel te vernagelen is als lenz , ik vind dat toch een ingewikkelder systeem .......
En wat is er dan ingewikkelder.
Een Lenz decoder is niet moeilijker te programmeren dan een ander merk.
Jij had alleen het probleem dat je decoders had uit de "oertijd" van DCC met weinig instelmogelijkheden. En dat kon alleen via de oude methode van regeisters. En met Lenz apparatuur is dat nogs teeds goed mogelijk om die zo te programmeren.
Moderne Lenz decoders (Gold/Silver etc) zijn zo geprogrammeerd via de CV's net als andere merken.
Maar alles valt of staat natuurlijk wel met het feit dat je wel moet zorgen dat je weet hoe je centrale werkt om te programmeren en dat kan je weer lezen in de handleidingen.  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

dito

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 25 March 2009, 10:09:34 »
Hallo Koos
Je stelt ook de uhlenbrock decoders gelijk met minder goede of slechte decoders.Ik heb nochtans zes locs uitgerust met deze decoders en heb nog geen enkele weigering of fout gehad,misschien wat minder mogelijheden maar toch niet slecht.Een lenz gold heb ik ook en ook zeer goed maar daarom niet enorm veel beter dan de uhlenbrocks
Groeten
Destel

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #19 Gepost op: 25 March 2009, 12:52:25 »
Yep, zeker de Uhlenbrock decoder behoren daar onder. Een regelrechte ramp.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

nscargo2008

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 25 March 2009, 13:19:09 »
velen hier gebruiken ESU  dus dan probeer ik die maar eens , kijk ik denk dat ik de lenz decoders gewoon stuk heb gemaakt door virtuele adressen in te voeren, in ieder geval weet ik dat bij alles wat ik doe de lenz decoders aangeeft kortsl. ,dus kortsluiting , bij alles wat ik doe dus breng ze wel even naar de winkel om te kijken of ze daar uit te lezen zijn , ook ga ik zo'n test apparaat aanschaffen waar je de decoders in kunt priken , en testen alvorens deze ingebouwd word ik heb een tijdje terug zo een ding gezien , lijkt op een printplaatje met alle decoderaansluitingen, decoder er in en testen , ik denk dat de meesten hier dan wel weten wat ik bedoel
toch bedank ik iedereen die me een beetje op weg heeft geholpen, kijk in ben nieuw in de wereld van digitaal en begin er toch al het 1 en ander te snappen, maar ik weet ook dat ik er nog lang nie ben maar door te vragen en stomme opmerkingen te maken( voor mij ontwetendheid voor anderen een stomme vraag ) , kom je toch iedere keer een stukje verder in de wetenschap  ;D

groet stefan

C_Jabaaij

• Online Online
  • Eschburg
« Reactie #21 Gepost op: 25 March 2009, 15:43:56 »
@Dito,

zie het antwoord van Wim.

Koos Jabaaij.

dito

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 25 March 2009, 17:20:03 »
Hallo Wim en Koos
Ik zou de eventuele nadelen toch eens opgesomd willen hebben want ik heb ze in anderhalf jaar nog niet ondervonden.Die decoders werden aanbevolen door de winkelier.
Groeten
Dito

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #23 Gepost op: 25 March 2009, 17:57:50 »
Dito, zou zeggen lees het forum het is hier al ontelbare keren uitgelegd verteld opgesomd.
En die wnkelier die was zeker heel blij, dat hij ze eindelijk verkocht had.  ::)

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

nscargo2008

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 25 March 2009, 18:59:31 »
Dan ga je van de ene ellende naar de andere ellende, neem nou direct goede decoders.(wat goede decoders zijn is al heeeel vaak genoemd)

Koos Jabaaij.

nou als het toch al zo vaak verteld is , dan is het zeker een kleine moeite om het nog eens te vertellen , want ik heb langena niet iedere draad hier gelezen  ;D
of laat ik het anders zeggen en vragen , Beste forumleden , wat is volgens jullie de beste decoders ?

met vriendelijke groet,
Stefan
« Laatst bewerkt op: 25 March 2009, 19:01:03 door nscargo2008 »

C_Jabaaij

• Online Online
  • Eschburg
« Reactie #25 Gepost op: 25 March 2009, 20:24:00 »
of laat ik het anders zeggen en vragen , Beste forumleden , wat is volgens jullie de beste decoders ?

met vriendelijke groet,
Stefan

ZIMO, Tran, Kuehn, Lokpilot V3.

Koos Jabaaij.

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #26 Gepost op: 25 March 2009, 21:27:07 »
nou als het toch al zo vaak verteld is , dan is het zeker een kleine moeite om het nog eens te vertellen

Het forum staat vol informatie, en om nu iedere keer weer dezelfde informatie te herhalen, omdat iemand dat wil is natuurlijk niet echt de bedoeling. Zoek het zelf op.
We zijn niet bij jouw in dienst. Aan deze houding kan ik me dus mateloos storen.

Mvg
Wim.

nscargo2008

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 26 March 2009, 11:08:37 »
Het forum staat vol informatie, en om nu iedere keer weer dezelfde informatie te herhalen, omdat iemand dat wil is natuurlijk niet echt de bedoeling. Zoek het zelf op.
We zijn niet bij jouw in dienst. Aan deze houding kan ik me dus mateloos storen.

Mvg
Wim.

nou ten eerste het stond er al , want koos had dat dus wel even herhaald ( bedankt koos) , ten tweede IK WIL niks, ik vraag beleeft , en je bent niks verplicht , dus voel je zeker niet aangesproken, ten derde, als je er moe van word , bemoei je er dan niet mee , maar ga verder hier op het forum met andere dingen , maak je niet kwaad , want dat is slecht voor je hart , even goed houd ik het beleeft , dus als je geen zin hebt op dingen te reageren omdat jij het overbodig vind Wim , vul dan gewoon niks in en blijf van je toetsenbord af, ik hoef er niet achter te komen dat jij een snel geieriteerd persoon bent die weinig kan hebben , even goed toch bedant voor het op weg helpen (de zoveelste keer ) ik weet wat ik moest weten, dus ben met me veel gevraag geholpen, dacht dat ik gewoon moest vragen als ik het niet wist , daar lijkt me zo forum voor

groeten stefan

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #28 Gepost op: 26 March 2009, 11:55:13 »
jongens doe nou es rustig :o

Er zijn zeer veel decodermerken op de markt en allemaal zijn ze goed toepasbaar in de modelspoorwereld.
Kwaliteits beoordeling is er niet ( althans niet gereguleerd) Ervaringen van gebruikers zijn altijd gekleurd. Veel hangt af van de lok waarin de dec. gebouwd wordt , en van de baan en van de rijwijze en instelling.
Botweg zeggen deze is goed en deze is slecht is niet goed mogelijk. steeds weer moet je mee laten wegen onder welke omstandigheden en met welk systeem je een dec. gebruikt.

Misschien es een idee voor dit forum om een officiele testomgeving op te zetten voor het uittesten van diverse decoders onder gelijkwaardige omstandigheden?
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

nscargo2008

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 26 March 2009, 12:17:05 »
zo is dat ;D we moeten lief zijn voor elkaar , we hebben tenslotte allemaal de zelfde liefde  ;D treintjes en alles wat daarmee te maken heeft .
ik vind wel dat iedereen  zijn menig mag uiten
ik ben helemaal relaxt, maar ik vind niet fijn als mensen kwaad worden omdat groentjes stomme vragen stellen
en ik ben nou eenmaal een groentje op gebied van digitaal , maar heb het al snel door voor 2 weken hobbyen
dus wat men hier uitlegd neem ik wel serieus en doe er iets mee, dus ook zoveel mogelijk lezen

groet stefan

en nu gaan we weer superrelaxt doen ;D
« Laatst bewerkt op: 26 March 2009, 12:20:03 door nscargo2008 »