Bart je moet ook rekening houden dat iets wat in model gemaakt wordt niet precies dezelfde kleur heeft maar iets lichter moet zijn. omdat anders de kleuren niet goed overéén komen. Goed voorbeeld hiervan is het berlijnsblauw. De echte berlijnsblauw zal gewoon zwart zijn op een modeltrein. Dus vandaar dat ik de 2530 heel iets lichter heb gehouden. Anders werd het echt te donken naar mijn inzien. Maar goed dat is 1 ieder eigen keuze. Ik heb deze info van de modelspoor fabrikanten.Manuel
(Het ligt natuurlijk heel erg aan je beeldscherm hoe het bewerkte plaatje eruitziet Ik weet het niet)Bart
Niet iedereen beschikt over professionele fotokwaliteiten, een ander ontbeert communicatieve kwaliteiten.Laat de mensen lekker bouwen en informatie delen, daar is dit forum voor bedoeld!
Niet alleen dat, ook aan de kwaliteit van de foto en die is LO: Lichtelijk Ondermaats, om niet te zeggen: K.......n De foto is dermate onderbelicht, dat van een fatsoenlijke kleurweergaven geen spake KAN zijn; niet met een gecalibreerde monitor en al helemaal niet met een ONgecalibreerde monitor.En bewerken heeft dan geen enkele zin. Zonde van de tijd.
Het zou mooi zijn als de foto's voor het oprapen liggen. Helaas is dit niet het geval en moeten we het hiermee doen.Bovendien heb ik nog nooit een foto gezien die ware kleuren weergeeft. Er zit altijd iemand tussen die de zaak ontwikkeld, en er een persoonlijk tintje aangeeft. Een fotograaf is dus ook niet objectief Bart
Bart,Het gaat er niet om dat er goede foto's voor het oprapen liggen.
Gaat het over de foto's van Manuel die wel ietsje donker zijn of moeten we met een Delorean gaan zoeken?