was dat boek van je Diesellocomotieven in Nederland? in ieder geval staat op blz. 180 een foto van de 2530 in de jaren 60 het rose.In het boek Spoor en Trein editie 3, staat een foto uit de jaren 50 in kleur.Alle andere foto's in kleur die ik weet betreft de VSM versie en die wijkt nogal af.Ik neem de Philotrain benadering, ik heb daar wel vertrouwen in
Wat ik zie op de tweede foto is dat de demper ineens silver is. En het gedeelte cabinen wat boven de huif uit steekt ook ineens silver is. Maar dat kan ook weer door het lichtinval komen. En de gele band leek ook eerst beige te zijn. Dus er is nogal wat verandering geweest bij deze lok.
Wat ik zie op de tweede foto is dat de demper ineens silver is. En het gedeelte cabinen wat boven de huif uit steekt ook ineens silver is. Maar dat kan ook weer door het lichtinval komen. En de gele band leek ook eerst beige te zijn. Dus er is nogal wat verandering geweest bij deze lok.Mij gaat het erom hoe die dus in dienst is gesteld en hoe die was net voor die bruin werd?Die van Philotrain zal zeker een goed eind in de buurt komen. Maar het is pas helemaal zeker als je de foto's bekijkt.Manuel
Als ik hem zou lakken dan zou ik iets kiezen wat heel dicht in de buurt komt van RAL 4009, pastelviolett.Bart
En ik kan geen (kerkelijke) bisschoppen ontdekken die lila gekleed zijn, eerder paars Kortom we moeten de 2530 paars spuiten Dat Lila is wel een rotkleur.En het is trouwens Gijsen, en niet Gijssen