Kijk eens op de site van Nico Spilt (Langs de Rails): http://www.nicospilt.com/index2.htmlNaar beneden scrollen, Nederlands materieel, Treinstellen, Mat '54 (hondekoppen) en Plan V.
Maar wat was dan het probleem.Decoder stuk? Niet goed in te stellen?ESU decoders hebben toch een ruim bereik aan regelmogelijkheden.
En wat je feitelijke vraag betreft. Het model van Frank rijdt momenteel op mijn baan rond met een ESU LokPilot 2 aan boord. Rijdt prima, met een LP3 moet dat ook kunnen en volgens Remco dus ook met een Fleischmann decoder. In de handleiding van de LokPilot staan instellingen die bij mij altijd prima werken. Zo niet, dan zou ik het eerder in het motortje zoeken. Is dat bij de inbouw grondig getest en schoongemaakt?
Dag Henk,Ik blijf wat twijfelen over die decoder. Donderdag ga ik terug naar de leverancier. En wat dat motortje betreft: het model kwam nieuw uit de Fleischmann doos, Dus ja, ik mag aannemen dat die getest is... ?Verslag volgt...
Na een grondige onderhoudsbeurt waarbij de motor compleetis vervangen en de bedrading is nagelopen werkt het treinstel naar behoren, en ja het afremmen gaat tot een bepaalde snelheidgoed maar gezien de 3 polige motor staat het treinstel bij lagespanning snel stil.Dit gebeurt ook analoog met een vliegwielmotor (intern vliegwiel)Misschien dat een kleine smeerbeurt ook helpen voornamelijkde motorlagers willen wel eens droog zijn of oude smeermiddelenzijn in de loop der jaren toch kapot gegaan en zorgen er nuvoor dat alles niet lekker loopt.
... Rijd het model analoog niet lekker, dan hoef je de oorzaak in ieder geval niet bij de decoder te leggen.