Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Albert's fantasie in schaal 0e door Scratchbuilt
Vandaag om 15:30:21
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:27:46
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 15:27:36
Opstelbaan door spoorijzer
Vandaag om 15:24:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door dennie
Vandaag om 15:23:47
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
Vandaag om 15:03:37
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 14:58:39
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:41:05
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Herb73
Vandaag om 14:30:49
Dat overkomt mij niet. door wob
Vandaag om 14:14:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:10:59
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door wob
Vandaag om 14:09:20
The Summer of 69 door Gert Arkema
Vandaag om 13:08:55
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:45:45
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Sven
Vandaag om 12:45:16
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 12:30:05
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Vonkentrekker
Vandaag om 11:38:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:23:08
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Eric v C
Vandaag om 11:19:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:10:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:47:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:41:32
RTM in 0m door BartvD
Vandaag om 10:26:53
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door bask185
Vandaag om 10:20:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:44:52
Dönsdorfer Bauberichte door spoorzeven
Vandaag om 09:41:18
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:38:37
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 09:04:54
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door BartvD
Vandaag om 08:49:53
Ronald doet de Fork Challenge! door tothebeach
Vandaag om 07:58:49

Auteur Topic: Waar doen we het ook al weer voor?  (gelezen 11665 keer)

stig

• Offline Offline
Re: Waar doen we het ook al weer voor?
« Reactie #60 Gepost op: 16 March 2009, 22:24:26 »
Huub, waarom? Je weet niet eens of de reactie van Eric aan jou gericht is? Misschien wel, misschien niet, tot die tijd:  :P naar Eric.  ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

stig

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 16 March 2009, 22:25:31 »
Merk dat er ondertussen danig geveegd wordt, het wordt tijd dat er gestopt wordt met deze discussie.

Volgens mij wordt er juist niet geveegd nu?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #62 Gepost op: 16 March 2009, 22:28:07 »
1 reactie van Wim, omdat er mailing in stond van hem naar Paul.
En dat doen we niet.

Maar ik denk, point taken, we gaan er een eind aan breinen.
Je kan je zegje doen tot 00.00.

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #63 Gepost op: 16 March 2009, 22:28:57 »
Jawel, maar dat was een prive bericht voor Huub, wat ten onrechte algemeen geplaatst werd. Dat was mijn fout.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

René Huibers

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 16 March 2009, 22:43:51 »

Rijtuigpaint

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 16 March 2009, 22:50:41 »
Hee vijf blz verder.............

Ik heb vanavond 3 sprinters gespoten, 12 fietsenrijtuigen, vijf verblijfswagens en een zooitje bagagewagens.......................

Best een leuke hobby (ouwenelen over treintjes................).

Sorry Wim niet zo bedoeld hoor.

@ de rest: ga eens wat doen.

Kees-jan

(koppijn dus maar een pil nemen)

DHG500

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 16 March 2009, 22:51:41 »
Mijn ervaring met Wim is dat we uiteindelijk (goed) vooruitkomen  (y) en ik zijn technisch inhoudelijke bijdragen niet wil missen.
En voor het overige, bij tijd en wijle ben ik ook vreselijk irritant met OT bijdragen. Even een duidelijke tik op mijn schouder en ik loop ook weer (een beetje) in het gareel.

Moraal van het verhaal: wees expliciet in je vragen, opmerkingen en ook in  je feedback naar de andere forumleden. Laat onlustgevoelens niet onderhuids dooretteren. Maar blijf altijd correct en respectvol!
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 16 March 2009, 22:52:50 »
Volgens mij wordt er juist niet geveegd nu?

Niet door mij, maar het gaat zo hard in dit draadje... zo heb je er weer een pagina bij.

Enfin, ook dit is op persoonlijke titel, dus geen officieel standpunt, bla bla bla.

Nu ben ik zelf al sinds begin jaren '90 bezig op het internet, in het begin louter op mailing lists (web sites zijn er pas sinds 1993 en fora nog veel later). Sommige van die e-mails van me zijn nog via Google te vinden, maar ik kan je de moeite sparen, in het begin had ik... laten we zeggen, enige moeite met het vinden van de juiste omgangsvormen op internet. Daar was ik overigens zeker niet de enige in. 'Flame wars' waren toen nog in brede kring geaccepteerd, hoewel niet altijd gewaardeerd.

Nou zijn we bijna 20 jaar verder en in die tijd heb ik aardig wat bijgeleerd en ik mag hopen dat mijn bijdragen heden ten dage de lezers wat minder snel de barricades op jagen dan ze dat een kleine twee decennia geleden deden.

Om het over specifieke geval Wim Ros te hebben, ik weet dat hij zijn best doet, maar dat het toch een zekere cyclus te zien is. En dan nemen de aantallen gemelde berichten van hem toe. Dan zeggen we er wat van en we zien onmiddellijk een verbetering, waarmee de cyclus van voor af aan begint.

Overigens betekent het melden van een bericht niet dat we meteen actie ondernemen. We kijken naar zo'n bericht en besluiten aan de hand daarvan of we iets doen en zo ja, wat. Het is een functie die je als gebruiker zorgvuldig moet gebruiken, want het moet ook niet zo zijn dat je deze of gene niet kunt uitstaan en daarom diens berichten meldt.

Wat Paul betreft, tja, daar heb ik één keer mee gesproken, heel lang geleden (kan gauw 12 jaar of meer zijn). Ik stelde hem toen voor om Koploper 'open source' te maken, maar daar wilde hij absoluut niets van weten. Nog steeds niet en mijn eigen mening is dat hij zich meer moeilijkheden op de hals haalt dan wat anders omdat hij zo strak (krampachtig zelfs) vasthoudt aan de absolute controle over Koploper. 't Is zijn kindje en hij mag weten wat hij er mee doet, natuurlijk, maar ik denk dat het contra-productief werkt.

En wat betreft het uitvechten van een vete...

Laten we eerlijk zijn, rijden met kleine treintjes is strikt genomen toch vrij onnozel. Een dikke spoiler op je Astra 1.4 is ook onnozel, daar niet van, net als jezelf verkleden en met een dikke twintig andere gekken een bal in een net proberen te trappen.

Het is een hobby - en hobby's zijn per definitie onnozel. Als ik dan zie wat voor hoog oplopende ruzies er allemaal ontstaan over een stukje plastic (of metaal, voor die zonderlingen) met een motortje, tja, dan denk ik dat die personen hun hobby en vooral zichzelf véél te serieus nemen.

Het is maar een treintje!

De volgende keer dat je boos wordt op een mede-forum-gebruiker, bedenk je dan dat deze persoon niet een deuk in je auto heeft getrapt, dat hij niet in je brievenbus heeft gepiest, dat hij niet sjans heeft zitten maken met je vrouw, maar dat het gaat over iets dat in essentie ontzettend onnozel is.

Als iedereen zich dat iets vaker zou realiseren, zouden wij als moderatoren heel wat minder werk hebben.

Maar goed, in die 20 jaar heb ik ook geleerd dat dit, laten we zeggen, een hele uitdaging zal zijn.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jos001

• Offline Offline
  • N en G rijder
« Reactie #68 Gepost op: 16 March 2009, 23:04:19 »
Ik stelde hem toen voor om Koploper 'open source' te maken, maar daar wilde hij absoluut niets van weten. Nog steeds niet en mijn eigen mening is dat hij zich meer moeilijkheden op de hals haalt dan wat anders omdat hij zo strak (krampachtig zelfs) vasthoudt aan de absolute controle over Koploper. 't Is zijn kindje en hij mag weten wat hij er mee doet, natuurlijk, maar ik denk dat het contra-productief werkt.

Ja, het zijn maar treintjes. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat Paul de regie over zijn produkt zelf in handen wil houden. Ik gooi mijn deuren ook niet open om Jan en alleman aan mijn modelspoorbaan te laten werken. Ik wil een baan opbouwen naar eigen idee. Het is mijn hobby en ik vind het leuk om mijn eigen creativiteit te laten botvieren en gaandeweg een hoop (technische) kennis op te doen.

Ik heb Paul ook wel eens ontmoet op beurzen en een praatje met hem gemaakt, vind het een aardige vent. Wim ken ik niet, maar ik respecteer hem om zijn onuitputtelijke kennis, zijn produkten die iets toevoegen aan de fabrieksmassa en de hoeveelheid tijd die hij besteedt aan het helpen van anderen. Maar ik verfoei hem ook regelmatig om zijn reacties.

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC
G-spoor, digitaal met LGB-MZS

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 16 March 2009, 23:15:55 »
Hee vijf blz verder.............

Ik heb vanavond 3 sprinters gespoten, 12 fietsenrijtuigen, vijf verblijfswagens en een zooitje bagagewagens.......................

Best een leuke hobby (ouwenelen over treintjes................).

Sorry Wim niet zo bedoeld hoor.

@ de rest: ga eens wat doen.

Kees-jan

(koppijn dus maar een pil nemen)

(y)

Ik heb vanavond vier rijen klinknagels van een grote sik gehaald en met de hand 288 losse klinknagels vastgeprikt op diezelfde grote sik, waar ik al bijna een jaar ter ontspanning aan werk hobby puur voor mijzelve...

En verder heb  tussen de bedrijven door een heerlijke avond ontspanning, hoogspanning, digitale en analoge spanningen beleefd en dat alles op dit prettige spoorforum.

Ik word ondertussen Privé belaagd met hele lappen tekst en uitleg van Wim, die man die weet niet van ophouden...  ;D

Ik begrijp werkelijk niets van waar het over gaat... moet je net bij Wim wezen. Die zal het wel eens haarfijn uitleggen dan ha ha.  ;)
« Laatst bewerkt op: 16 March 2009, 23:47:51 door HuubvG. Reden: og toegevoegd in analoge »
Ik heb al een trein

Rijtuigpaint

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 16 March 2009, 23:19:54 »
Ja Huub mooi werk man!

Kees-Jan

Oh ja daarnaast heb ik vanavond een ontdekking gedaan waardoor ik rustig kan gaan slapen..............dit vertel ik maar tegen één iemand, geen freeware dus

eveekens

• Offline Offline
  • Op het goede spoor
« Reactie #71 Gepost op: 16 March 2009, 23:24:19 »
Misschien een idee als Wim in zijn persoonlijke tekst van  Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via…
vervangt door de tekst in de trant van   >  Let op - Vragenstellen zonder gedegen vooronderzoek kan leiden tot een tot scherpe reactie!  Deze is niet kwaad bedoeld maar slechts ter leerling.
Mogelijk dat dit een eventuele schrik reactie van de vragensteller kan doen voorkomen, als Wim soms weer iets te scherp door de bocht gaat  :o

Mvg,
Edwin

stig

• Offline Offline
« Reactie #72 Gepost op: 16 March 2009, 23:31:01 »
Oh ja daarnaast heb ik vanavond een ontdekking gedaan waardoor ik rustig kan gaan slapen..............dit vertel ik maar tegen één iemand, geen freeware dus

Je had nog een euro in je portemonnaie om morgen een euroknaller te halen?

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #73 Gepost op: 16 March 2009, 23:32:54 »
Huub, die lappen tekst dat valt wel mee. Maar als je ergens over mee wil praten, moet je wel de feiten kennen. En omdat je zelf aangaf dat je misschien iets te voorbarig was in het trekken van conclusies, heb ik je wat informatie doen toekomen.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

R Fongers

• Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Mooi Man
« Reactie #74 Gepost op: 16 March 2009, 23:37:32 »
Het is nou eenmaal zo dat ontwerpers, architecten, software, electronica etc... in de breedste zins des woord een bepaalde eigenschap van eigenwijsheid hebben. Daar is op zich helemaal niks mis mee alleen als 2 van deze personen tegenover elkaar komen te staan heb je een probleem. Dit kan dan heel erg oplopen wat jammer is omdat beide toch hun beste beentje voortzetten. Anderzijds als ze deze eigenwijsheid niet hadden was er waarschijnlijk niets naar buiten gekomen, géén Koploper en géén printen.

Hoe moet je dit oplossen, ik weet het niet want het ligt nu eenmaal opgesloten in het karakter. Dat is hetzelfde met Kwik en Goud, de een eet de ander op. Dat is nu net niet de bedoeling. Paul en Wim komen elkaar steeds weer tegen, beide vanuit een andere hoek maar wel samen hetzelfde doel nastrevend. Paul software (y) matig en Wim hardware (y) matig. Simpel gezegd kunnen ze zonder elkaar maar eigenlijk niet. Paul levert een schitterned programma en Wim schitterdend printen.

Het enigste wat ik wens is dat een ieder zich weer vat en dat we met zijn allen verder plezier van beide mogen hebben.

Komt tijd, komt raad (y) (y)
« Laatst bewerkt op: 16 March 2009, 23:39:08 door R Fongers. Reden: Grammmalatica (ohohhh) »
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>