Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 07:03:50
Opstelbaan door spoorijzer
Vandaag om 06:52:00
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door henk
Vandaag om 06:02:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Edwin2121992
Vandaag om 01:16:19
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door prutser
Vandaag om 01:00:09
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Duikeend
27 August 2025, 23:36:29
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door hervé
27 August 2025, 23:11:59
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
27 August 2025, 22:41:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
27 August 2025, 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
27 August 2025, 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Reinout van Rees
27 August 2025, 21:55:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
27 August 2025, 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
27 August 2025, 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
27 August 2025, 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
27 August 2025, 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 August 2025, 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
27 August 2025, 20:56:01
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
27 August 2025, 20:49:05
Database software door AlbertG
27 August 2025, 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
27 August 2025, 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
27 August 2025, 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 August 2025, 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
27 August 2025, 19:29:10
Rheinburg, TP V/VI door Joz
27 August 2025, 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
27 August 2025, 17:32:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
27 August 2025, 16:37:18
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
27 August 2025, 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
27 August 2025, 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
27 August 2025, 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
27 August 2025, 15:29:09

Auteur Topic: Waar doen we het ook al weer voor?  (gelezen 11618 keer)

Rijtuigpaint

• Gast
Re: Waar doen we het ook al weer voor?
« Reactie #30 Gepost op: 16 March 2009, 15:10:44 »
Uhhhhhhhh, Nee  :-X

Kees-Jan

(Ik heb wel wat pillen voor je hoor Wim om rustig te blijven  ;) ;D).

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #31 Gepost op: 16 March 2009, 15:27:42 »
Ik denk dat er voldoen over geschreven is....misschien moeten beide heren elkaar eens in de ogen kijken en e.a. uitpraten.

Schrijven helpt niet (meer), praten wel  ;)

Helaas Jakop, ook dat heeft in het verleden niet tot een bevredigend en langdurig resultaat geleid. Maar het vervelende is dat ik me nu ook niet schuldig voel. Gekker nog niet schuldig ben.

@ Kees-Jan, ik ben al heel erg rustig, het doosje is al bijna leeg. ;D

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

frans peter

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Boxcar
« Reactie #32 Gepost op: 16 March 2009, 15:32:57 »
Hallo

Ik ben een "lurker" ( veel lezen en informatie opdoen maar weining praten)
Ik heb geen flauw idee wat er allemaal op de "achtergrond" speelt, en dat wil ik ook niet weten, maar ik wil wel even kwijt dat als een nieuweling ik onwaarschijnlijk veel zeer nuttige informatie kan vinden op deze website. Wie de krachten achter deze website zijn verdienen een hele grote pluim. Ik hoop dat ik nog lang inspiratie kan opdoen, en antwoord kan vinden op mijn vragen.

vriendelijke groet

Frans Peter
Without deviation progress is not possible.

Shinkansen200

• Offline Offline
  • ありがとうございました新幹線200系!
« Reactie #33 Gepost op: 16 March 2009, 15:45:06 »
Wat mij opvalt in het beantwoorden van vragen, is dat er vaak vanuit wordt gegaan dat omdat het voor de persoon die antwoord geeft logisch is, het voor de tegenpartij ook zo moet zijn. Niets is alleen minder waar, niet iedereen zit op het zelfde niveau, niet iedereen heeft een technische achtergrond, en hoe raar het ook klinkt het lezen van een handleiding is niet voor iedereen logisch, of zelfs überhaupt te begrijpen. Al ben ik het wel met Stig eens, dat er niet al te gemakkelijk maar een nieuw draadje met wat voor vraag dan ook geopend moet kunnen worden (misschien een "sticky" of FAQ een optie?).

Ook kunnen verschillende factoren een rol spelen in de interactie op een forum als dit, bijvoorbeeld, Ik zelf kan af en toe misschien wat bot of kortaf uit de hoek komen, ook heb ik de neiging om mezelf te proberen als een autoriteit op te stellen (wat ik niet ben).
dit heeft alleen een reden, ik heb namelijk sociale Angst Stoornis, waardoor ik af en toe niet rationeel kan reageren in gezelschap, en continu met hoe ik over kom bezig ben. Ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige hier ben met een "handicap" en dat is misschien iets om mee te nemen in de manier van reageren.

Anyway, sorry voor de OT, Wim.
deze reactie is bedoeld in zn algemeenheid, en is niet tegen Wim gericht, ik heb nog nooit een aanvaring met Wim gehad, en heb ook geen enkele intentie daarvoor (y)

mvg
Tokaido/Sanyo Shinkansen 1987-1999 (schaal N)

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #34 Gepost op: 16 March 2009, 16:03:16 »
 >:( even skieen en ik mis al de fun >:(
Wacht, de chips en het appelsap.
Flauwe modus uit:
Iedereen heeft een gebruiksaanwijzing en die staat niet op een forum. Je kunt je soms storen aan de beantwoording van technische zaken maar in kern is het antwoord vaak goed. C'est le ton qui fait la musique zei napoleon al.
Ieder probeert dingen aan anderen te leren en soms krijg je stank voor dank, dat kan.  Wat lastiger is dat je wel tegen kritiek moet kunnen en openstaan voor nieuwe ideen en werkwijzes. Als iemand al een suggestie heeft voor bv. koploper dan moet je niet zeggen nee doe ik niet , begin ik niet aan , heb je niet nodig. Vaak is het een welkome aanvulling , suggestie op de mogelijkheid van zo'n programma.

Toch wel een interressant topic. svp geen veegacties want dat wordt het niet meer leesbaar.

« Laatst bewerkt op: 16 March 2009, 16:08:07 door han zijlstra »
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

TonTon

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 16 March 2009, 16:05:02 »
De wereld is zo groot, en de digitale wereld nog veel groter......
Je hoeft elkaar niet tegen te komen, je hoeft elkaar zelfs niet te spreken (of schrijven in dit geval....).
Je mag elkaar ook gewoon negeren, of anders gezegd: niet met elkaar te bemoeien.

Dus volgens mij als de heren elkaar heerlijk links laten liggen, dan is het probleem opgelost. Maar ik krijg eerder het idee dat de heren niet buiten elkaar kunnen en daardoor elkaar opzoeken, zoiets van oude liefde roest niet.......

Maar om toch een vete in dit forum uit te vechten vind ik niet netjes (ook niet van de beheerders van dit forum.....), dus sluiten dit draadje en verwijderen graag. Ik lees met grote regelmaat de vele leuke topics van deze site, maar vind dit toch te ver gaan. Dit heeft volgens mij helemaal niets met modelbouw te maken, of vergis ik mij nu vreselijk?

Groet,

Ton

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #36 Gepost op: 16 March 2009, 16:10:12 »
Ton

Deze is met een reden blijven staan.
Zolang het fatsoenlijk blijft en men hoor en wederhoor blijft toepassen worden een aantal zaken voor beide partijen gewoon duidelijk.  ;)

stig

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 16 March 2009, 16:36:28 »
Hulde! Het echte leven kunnen we ook niet even uitwissen. (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

jossklos

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 16 March 2009, 17:15:29 »
alle berichten lezende dringt zicht bij de vraag op : hoe nu verder ?
Ook al weet je vakmatig alles, maar ben je communicatief ronduit slecht,  dan heb je op elk forum een probleem.  Want elk forum is niets anders dan 100% communicatie. Tel daarbij de 5 á 6 berichten aan de moderatoren per dag, dan is mijn conclusie duidelijk: direct stoppen.

Gr,

Jos

h.vermaat

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 16 March 2009, 17:29:35 »
Als ik je bericht goed lees wil je blijkbaar iemand laten stoppen , of wil je zelf stoppen?

Het eerste is zeer laakbaar , en het tweede moet  je helemaal zelf weten.

Groet
Hans

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #40 Gepost op: 16 March 2009, 17:31:08 »
Jos, ben jij nu bezig een nieuwe vriend op het forum te maken? Iets meer respect voor je medemens is ook voor jouw van toepassing. Als er echt iets niet door de beugel kan dan krijg ik vanzelf een tik op mijn vingers. Daar zijn de beheerders mans genoeg voor. Verder bepaal ik zelf of ik ergens mee stop of mee door ga, daar heb ik geen verdere adviezen bij nodig. En daar gaat het hier ook niet om en over. Ik ken mijn positie, ken mijn eigen beperkingen en probeer daar zo goed als mogelijk is mee om te gaan.
Op dit soort adviezen zit ik echt niet te wachten. Verder lees ik niet zo heel erg veel van Jossklos.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Marcel (BR643 Talent)

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 16 March 2009, 17:33:21 »
Jos, ik ben het in dit geval eens met Hans en Wim. Wim wil zelf waarschijnlijk graag actief blijven op dit forum (dat hoop ik tenminste, ik heb al erg veel van zijn reacties geleerd in de tien jaar dat ik hier ronddwaal, en hoop in de toekomst nog minstens net zo veel te leren). Om iedereen die communicatief wellicht iets minder is maar meteen een ban te geven lijkt me ook niet echt een oplossing. Op elk forum zul je altijd dit soort problemen hebben.

Wat volgens mij wel werkt, is een stukje verdraagzaamheid. Als iemand niet tegen de reacties van Wim kan, dan leest hij/zij die toch gewoon niet. Vaak komt er snel na een reactie van Wim een reactie van iemand anders, die het antwoord wat verder uitlegt voor de leken. En als er van Wim of iemand anders een keer een reactie staat die je zowel positief als negatief kunt uitleggen, ga dan eens uit van de positieve variant. Als het negatief bedoeld was, kom je daar vanzelf achter.

Communicatie is een vorm van zenden en ontvangen. Wim heeft nou eenmaal een bepaalde manier van zenden, maar de ontvanger heeft ook een grote invloed op hoe een bericht over komt. Ik ken Wim niet persoonlijk, maar heb hem wel al lang meegemaakt op dit forum (en de voorganger daarvan) en ik heb nog nooit een probleem gehad met Wim.
« Laatst bewerkt op: 16 March 2009, 17:35:04 door Marcel (BR643 Talent) »

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 16 March 2009, 17:51:34 »
Eén van twee kibbelende partijen komt hier klagen over de behandeling in een ander forum. De tweede partij geeft aan niet verder mee te willen doen.

Gaat prompt de één, Wim, hier de scepter lopen zwaaien alsof hij de overwinning behaald heeft, en bedankt (y) een ieder voor zijn steun aan hem. (eind vorige blz.)

Niet de mijne!, ik vind nog steeds dat Wim hier fout aan doet, temeer daar wij geen idee hebben wat er allemaal speelt. Waarschijnlijk weten de heren zelf niet eens meer waarom het begon.

Wim gaat hier nu een soort overwinningsritueel uitvieren, terwijl ik in the mean time, twee persoonlijke berichten heb ontvangen van de andere partij. En als dit zo door gaat, loopt dat helemaal niet zo goed af, zeker niet voor veel tevreden digitale rijders die met Koploper rijden.

Dan zijn er alleen maar verliezers in dit spel en geen winnaars. Sorry Wim, maar dat je nu zo blij doet, kan er bij mij echt niet in. Ik zou me rot schamen om mijn kinderachtige gedrag.
Ik heb al een trein

Lokwerkstatt_DRG

• Offline Offline
  • ''Einmal Maßstablich....immer Maßstablich''
    • Lokwerkstatt_DRG
« Reactie #43 Gepost op: 16 March 2009, 18:07:25 »
Wim ken ik als iemand die gewoon recht voor z'n raap antwoord geeft, idem voor nog een elektro-goeroe hier, namelijk Klaas.

Klaas heb ik afgelopen Rail2009 in den lijve ontmoet, en dat is me ook erg meegevallen  ;D Zal bij Wim en Paul ook wel zo zijn  (y)
Kortom, iedereen heeft een gebruiksaanwijzing, maar of de ander die wil lezen en begrijpen?

grt
Edwin ;)
Railsport: ''Die Rodachtalbahn'' in spoor Nul 1:43,5
Vliegsport: Heli-schaalvlieger met Align T-rex 500 ESP combo /
Trex600 ESP Flybarless Mikado 5.0 /Trex 700E Flybarless Mikado 5.0/
Hangar-9 Spitfire in aanbouw

jossklos

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 16 March 2009, 18:12:02 »
Wim,
De reden waarom ik weinig op het forum laat horen is duidelijk.  Als beginnend digitalist heb ik vele vragen maar geen zin in een afzeikantwoord. Ik vind het al moeilijk genoeg om mijn digitale probleem onder woorden te brengen.  

Je ziet hoeveel mensen moeite mensen met jou reacties hebben: doe daar je voordeel mee en doe er wat aan.

Gr,

Jos