... Het 3-rail-wisselstroomsysteem is electrisch gezien een stuk eenvoudiger dan het het 2-rail gelijkstroomsysteem. Als je daar geen inzicht in hebt en / of de interesse mist om je daar in te verdiepen, dan heeft het 3-rail-AC-systeem voor jou zeker voordelen.Schakeltechnisch is het 2-rail-systeem ingewikkelder. ...
Er is om precies te zijn één situatie waarin het 3-rail systeem ingewikkelder is, en dat is bij een keerlus.
Ik denk dat je bedoeld dat 2-rail iets ingewikkelder is bij een keerlus.
Overigens, Ben: er zit een groot verschil tussen 'onzin verkopen' en een typefout maken. Ed had mij er (terecht) ook al op gewezen dat het er onjuist stond, dus het lijkt me volledig overbodig om het op zo'n manier nog een keer te zeggen. Altijd zo jammer...
Wow Ruurd was jij al vanaf 3 jaar treinliefhebber. Ik begon pas als 9 jarige met Märklin. Ben er nu 61 en nog steeds liefhebber van oa treintjes.
Citaat Ruud, Maurice, omdat jij 3-rail achterhaald vindt, hoef je de railinformatie voor 3 rail niet weg te laten. , alhoewel ik me kan voorstellen, dat je daar dan niet alles van weet.Dit klopt. Ik heb altijd 2 rail gereden en dus ook niet op de hoogte van 3 Rail systemen. En om een beetje uit mijn nek te gaan kletsen is ook nutteloos toch.Ook wil ik niet 3 rail de grond in trappen. Ik heb geprobeert om Jacob verder te helpen met mijn kennis in 2 rail.
Hoi Marcel,Ik denk dat je bedoeld dat 2-rail iets ingewikkelder is bij een keerlus.Maar ik ben het helemaal met je eens dat hiervoor goede oplossingen zijn.Echt ingewikkeld is het allemaal niet.Gr. Ed