Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 nem of finescale door Wies
Vandaag om 21:53:27
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:48:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Jeroen Trainz
Vandaag om 21:44:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
Vandaag om 21:40:47
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 20:32:58
NS 1700 transfers door ES44C4
Vandaag om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
  

Auteur Topic: De zoektocht naar een stuurstand rijtuig  (gelezen 7191 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: De zoektocht naar een stuurstand rijtuig
« Reactie #15 Gepost op: 13 March 2009, 11:25:03 »
mmm...  super bedankt voor al jullie reacties. als beginnen modelspoorder begrijp ik eigenlijk nog heel weinig van alle codes.

wat ik wel begrijp is dat ik mijn 45880 (silberlinge) gewoon kan combineren met het stuurstand rijtuig 64210 mits ik er bijvoorbeeld een br 111 mee combineren...

vind ik alleen opvallend dat de ruituigen qua uiterlijk niet bij elkaar lijken te passen (45880 en 64210). als ik het goed begrijp heeft dat dus te maken met het feit dat de silberlinge rijtuigen later zijn gemoderniseerd en dat het nog een oud stuurstand rijtuig is...?
Gert, die 64210 is een Bybdzf482 aan die y kan je dus zien dat het geen (ex.) silberling is maar een lange Halberstadter. Bij rijtuigen uit de silberling familie zit er altijd een n in de type aanduiding. Het zijn dus ook andere rijtuigen maar met het eerder genoemde ZWS systeem maakt het dus weinig uit welke type rijtuigen er in de trein zitten.

Je hebt het goed begrepen dat je op electrisch gebied een Br111 of moderner in kan/moet zetten bij dat rijtuig.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

GertB

  • Offline Offline
  • Berichten: 110
Re:De zoektocht naar een stuurstand rijtuig
« Reactie #16 Gepost op: 31 August 2011, 17:56:18 »
Een beetje off-topic, maar toch ook niet echt nodig om een heel nieuw topic voor te beginnen: weet iemand hoe de "WiegenstoBdämpfer" op het dubbeldekker stuurstandrijtuig bevestigd moeten worden (DBzf 761, Tillig 73775).



De demper heeft een "hoge zijde" en een "lage zijde". Op het draaistel aan de "voorkant" ("machinistkant") van het rijtuig moet de "hoge zijde" aan de kant van de machinist en de "lage zijde" aan de "deurkant". Maar hoe moet het bij de draaistellen aan de "achterkant" van het rijtuig?