Volgens de cameraman is het filmpje gemaakt op 2 augustus 2009. Dat was een maandag. Met de dienstregeling van 1999 erbij (ik heb deze niet meer) zou na te gaan moeten zijn welke bestemmingen die dag bediend werden. Zou heel goed Narbonne geweest kunnen zijn, want deze populaire bestemming meerdere malen per week bediend. Meestal werd dan met dezelfde trein ook Avignon bediend. De auto's voor Avignon stonden meestal achterstevoren op de trein en moesten er in Den Bosch achteruit opgereden worden.Vanouds liep de route van Maastricht via Luik, Rivage, Gouvy en Luxemburg Stad naar Metz en verder. Op een gegeven moment is de route verlegd en werd vanaf Rivage via Jemelle naar Luxemburg gereden en helaas niet meer via de Luxemburgse Noordlijn. De nieuwe route kon sinds de electrificatie namelijk doorgaand met een Belgische 3000V loc bereden worden. Later is toch nog weer korte tijd via de oude route gereden. Ik kan me zo een rit nog goed herinneren. Het kan heel goed in 1999 geweest zijn, want er stond nog geen spanning op de bovenleiding en dus werd er weer met reeks 55 in dubbeltractie gereden van Bressoux tot Gouvy. In Gouvy kwam er dan een 3600 (Mätrix) van de CFL voor. Pas op 28 mei 2000 is de 25 kV electrificatie van Rivage-Gouvy in gebruik genomen. De 25 kV op Gouvy-Luxemburg was al veel langer in bedrijf.Helaas rijdt ook EETC niet via de klassieke route. Jammer, want deze is schitterend met veel tunnels en prachtig uitzicht (tijdens het eten in het restauratierijtuig).
Ook wil ik weten waarom de wagennummers verschillend beginnen zoals 23,43,of 65 (waar heeft dat mee te maken?)