Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
Vandaag
om 21:46:16
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 21:37:24
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 21:34:37
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken
door
Jasperkc
Vandaag
om 21:07:10
Raadplaatje
door
HIJ
Vandaag
om 20:52:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Donny95
Vandaag
om 20:49:09
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 20:41:35
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
NS264
Vandaag
om 20:33:47
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
iarnrod
Vandaag
om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Karben
Vandaag
om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Joz
Vandaag
om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts
door
AP3737
Vandaag
om 17:40:08
Chinese prut kabel
door
BrightonBelle
Vandaag
om 17:36:08
schok bij vertrek
door
saskia
Vandaag
om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
tothebeach
Vandaag
om 16:26:30
Bouw Artitec Post T
door
gtw6016
Vandaag
om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 15:26:50
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:47:50
Lokpilot 4 defect
door
henk
Vandaag
om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Karben
Vandaag
om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
R.C.Grootveld
Vandaag
om 14:24:58
Dat overkomt mij niet.
door
1200blauw
Vandaag
om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
janvanbemmel
Vandaag
om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder
door
Karst Drenth
Vandaag
om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
VAM65
Vandaag
om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
De Nieuwe Haarlemmermeerlijnen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omlaag
Auteur
Topic: De Nieuwe Haarlemmermeerlijnen (gelezen 35719 keer)
Dennis ten Hove
Modulebaan Bovenkerk - Aalsmeer
zelf gemaakt: BDs stuurstand
Re:De Nieuwe Haarlemmermeerlijnen
«
Reactie #30 Gepost op:
22 January 2010, 19:55:43 »
Het heeft weer even geduurd maar het is nu weer tijd voor een update
.
Eerst maar even een stukje rails ballasten tesamen met de reeds geplaatste bovenleiding.
Dit past niet. De vierdelige IRM past niet naast het perron. Het is ook niet de bedoeling dat de IRM hier gaat stoppen. Nee, voor de IRM komen nog twee andere en grotere stoppplaatsen.
Het rommelschuurtje van het station. Daarnaast een kleine speeltuin. Het gedeelte dat bestemd is voor de medewerkers van station Lichtenberg wordt nog afgeschermd van de rest met een hek.
Een overzicht van het bijna afgeronde stationsplein. Speciaal voor op dit stationsplein zijn een paar duitse marktkramen hier naartoe gehaald met de trein. Wel jammer dat zelfs ik die trein gemist heb.
Van de week is tevens begonnen met de bouw van de dierentuin aan de binnenzijde van het spoorwegtracé. Deze dierentuin is net als het zwembad alleen met de trein te bereiken. Auto's zijn in dit deel verboden. De inwoners kunnen straks met een speciaal kaartje zowel met de trein als naar de dierentuin/zwembad.
Dit pakketje kwam van de week binnen:
De shopinrichting en de huisinrichting ga ik in station Lichtenberg verwerken
De ingang van de dierentuin zegt denk ik al genoeg
Dit was het weer voor deze keer. Ga nu weer verder met de dierentuin.
cor_b
at ,t moar exact 1:87 is
Doornvliet CS 1975 t/m 1995
«
Reactie #31 Gepost op:
22 January 2010, 22:12:53 »
Dennis
Je bent met een NS baan bezig,maar dat M* stootblok is dat niet mooier om die tevervangen door de een van Artitec.
Maar verder wordt het een mooie baan .
Cor
Dennis ten Hove
«
Reactie #32 Gepost op:
14 February 2010, 15:28:26 »
Wat is er de afgelopen tijd gebeurd:
- vrij weinig.
Ben de afgelopen tijd wel druk bezig geweest.
Zo ben ik op zaterdag 23 en 30 januari naar Railz Miniworld geweest en heb daar een workshop Dinamo M
(odel)
C
(ar)
C
(ontrol)
gevolgd. Deze werd begeleid door Leon van Perlo en Hans Nouwens. Heb er echt heel veel van geleerd en was ontzettend leuk om te volgen.
En ik denk dat jullie het al vernomen hebben. Op maandag 8 februari ben ik naar Neurenberg geweest. De foto's staan in de desbetreffende topics over Neurenberg.
Ik ga de komende weken weer de draad oppikken met de baan zelf.
Citaat van: cor_b op 22 January 2010, 22:12:53
dat M* stootblok is dat niet mooier om die tevervangen door de een van Artitec.
Cor, bedoel je deze:
(bron: zelf gemaakt op Neurenberg, Artitec stand)
Is inderdaad een overweging waard
cor_b
at ,t moar exact 1:87 is
Doornvliet CS 1975 t/m 1995
«
Reactie #33 Gepost op:
14 February 2010, 16:06:10 »
Ja die bedoel ik.
Cor
Mark Verheulen
Staatsspoor "Kikker"
«
Reactie #34 Gepost op:
14 February 2010, 17:07:31 »
zijn heel goedkoop bij kuijpers in utrecht zijn ze er voor 4 euro per stuk.
Mvg, mark
kevinhhw
Gast
«
Reactie #35 Gepost op:
14 February 2010, 17:17:03 »
mooi baantje
Dennis ten Hove
«
Reactie #36 Gepost op:
04 March 2010, 18:11:51 »
Zoals beloofd snel een update:
Jullie hebben al kunnen zien dat ik eerder al een station (Lichtenberg) gekocht en in elkaar gezet heb. Als je het station samenvoegd met de shopinrichting en huisinrichting van Faller tesamen met wat balken hout dan krijg je dit:
Hier is het nog niet direct te zien maar....
....het stationsgebouw is omgebouwd en doet nu dienst als supermarkt.
Met halve 1e verdieping.
De oude goederenloods doet nu dienst als kantoor met grote ruime keuken voor het personeel.
Ik heb dit bericht gewijzigd omdat ik al op de "opslaan" knop had gedrukt voordat ik een foto geplaatst had.
«
Laatst bewerkt op: 04 March 2010, 18:27:34 door Dennis ten Hove
»
Sven
Eton Wick, UK
«
Reactie #37 Gepost op:
04 March 2010, 23:47:54 »
Leuk bezig !
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Marc tramt
«
Reactie #38 Gepost op:
05 March 2010, 08:33:44 »
Inderdaad, leuk zo'n inrichting.
Nog een tip/opmerking: probeer de naad op de hoek van het gebouw op te vullen of te camoufleren. Die valt nu wel heel erg op en is eigenlijk het eerste wat ik zie als ik naar het gebouw kijk en dat is eigenlijk jammer.
No dress rehearsel, this is our life.
WVDD
WMU Projects.
Wout, WMU Projects.
«
Reactie #39 Gepost op:
06 March 2010, 19:02:33 »
ziet er goed uit.
even nog een vraagje ik heb een weekje geleden ook de IRM binnen gekregen. op de forums zie ik veel klachten er over heb jij die ook? van ontsporen enz. ik had er alleen in het begin even last van en je hoort hem nog al goed. maar voor het geluid heb ik al een oplossing.
Gr Wout
WMU Projects. Station Uden
www.wmu-projects.webklik.nl
Dennis ten Hove
«
Reactie #40 Gepost op:
20 March 2010, 23:01:36 »
De afgelopen weken is er weer het één ander gebeurd.
Als eerste heb ik een lokje gevonden waar ik al heel lang naar op zoek was:
De Märklin 37140 oftewel de T3.
Nu is mijn museumlijntje eindelijk compleet
.
Verder rijdt ik momenteel het nieuwste van het nieuwste: analoog treinenbedrijf
. Even uitleggen: mijn Mobile Station is kapot en terwijl deze in reparatie/beoordeling in Duitsland is moet ik gewoon weer ouderwets analoog rijden. Als deze niet meer te repareren blijkt te zijn krijg ik wel het nieuwe Mobile Station
.
Verder zit ik niet echt stil. De afgelopen weken mijn museumterreintje afgebroken en opnieuw begonnen. Aangezien er vroeger nog geen stuurstand bestond (voor zover ik dat weet) was het sporenplan niet echt praktisch. Na een paar avonden brainstormen en tekenen kwam ik uiteindelijk tot een ontwerp. Een doorgaand spoor langs het nog te plaatsen station als fast-loop (om maar even in eigen vaktermen te blijven
). En dan twee aftakkingen naar de loodsen voor de rijtuigen en de loods voor de T3.
Om het terrein in te vullen moest ik wat nieuwe rails hebben waaronder de Marklin 3-wegwissel en wat vulstukjes voor de boogradiussen van de wissels. De rest had ik allemaal nog.
Ook voornamelijk dit:
Vooral veel Busch ballast voor C-Rails en wat zakjes kolen voor de kolenbunker.
Ik ben begonnen met het verbouwen van de twee locloodsen voor de rijtuigen. Omdat bij dit banenplan de sporen zo dicht bij elkaar staan kon ik van de twee loodsen best eentje maken. Dus van de baan af en de Dremel erin. Twee muren eruit en een perrontje - met staalconstructie - in het midden erin. Ik moet nog op zoek naar de nieuwe werkplaatsinrichting van Preiser. Deze wil ik dan in het midden zetten.
Dan nu de foto's van het nieuwe museumterrein:
Achter de loodsen
Een klein overzichtje hoe het wordt. De goederenloods achter de wagons is een nieuwe aanwinst, de Faller 131266 (uit de Hobby serie).
De kolenopslag en de zandbunker zijn geplaatst. De kolenopslag is hier al gevuld met kolen. De zandbunker met zand.
Gezien vanaf de 3-wegwissel met rechts de loods voor de T3, daarnaast het compressorhuis voor de vlampijpreiniger. De laatste komt straks in de loods te staan. Helemaal links is te zien dat men een oude wagon op houten bielzen heeft gezet.
Een overzichtsfoto van het museumterrein nu is en hoe het ongeveer moet worden.
Nog een overzichtsfoto maar nu van de zijkant. Hier is goed te zien dat bij het laden/lossen van de kolen niet echt voorzichtig wordt gedaan.
Dit was het voor deze keer. Hopelijk binnenkort meer te vertellen en meer te laten zien
Dennis ten Hove
«
Reactie #41 Gepost op:
21 May 2010, 22:11:05 »
Hallo allemaal,
na lange tijd weer eindelijk tijd voor een nieuwe update. Ik had de afgelopen tijd een beetje weinig tijd om te besteden aan de modelspoorhobby. En in dat beetje tijd wat ik had schoot het niet echt op maar ik ben nu zo ver dat je wat kunt zien. Het afgelopen half jaar heb ik voor mijn werk een cursus hydrauliek en pneumatiek mogen doen en had op 17 april daar examen van en sinds ik vorige week de uitslag heb gekregen (een acht voor pneumatiek en een zeven voor hydrauliek
) ben ik weer langzaam begonnen met bouwen.
Om te beginnen ben ik op zoek gegaan naar een geschikt station voor het museumterrein. Na een tijdje zoeken had ik er eentje gevonden: Kibri 9529
Zoals het station standaard bij Kibri vandaan komt
Station Lichtenberg in de verbouwing. Binky komt ook even kijken wat er allemaal gebeurd
Nu nog wat foto's van het museumterrein:
Afgelopen weekend is dan eindelijk het elektra in mijn kelder afgemaakt en kan ik dus verder met het afbouwen van de ruimte. Hier een paar foto's:
Ik ga weer verder met bouwen
Dennis ten Hove
«
Reactie #42 Gepost op:
14 September 2010, 18:28:20 »
Voor de vakantie had ik een mooie vrachtwagen gekocht. Een MAN TGX 26.540 XLX. Schitterende trekker......alleen na het bouwen bleek deze een klein beetje te groot te zijn voorbij de modelspoorbaan.
Klein foutje
eh...grote blunder. Ik bleek niet goed naar de maatvoering te hebben gekeken. Ze blijkt 1:14 te zijn in plaats van 1:87 en Tamiya vond ik al zo'n vreemde naam voor 1:87. Nu ik haar heb gebouwd heb ik besloten haar toch te houden en zo af en toe uit te breiden met een trailer en verlichting.
Zodra de laadbak klaar is die ik nu aan het bouwen ben ga ik weer verder met de modelspoorbaan
.
Dennis ten Hove
«
Reactie #43 Gepost op:
12 February 2011, 22:13:54 »
Zo zeg....ik zat net even mijn eigen topic door te lezen en het is een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst. Het werd dus wel weer tijd. De afgelopen tijd is ook best wel even heftig geweest. Nadat we terug kwamen van vakantie is mijn vader plotseling ernstig ziek geworden. Hij heeft een aantal weken in het ziekenhuis gelegen en tijdens die periode heeft hij op het randje geleefd. Omdat je dan in onzekerheid leeft wil je eigenlijk elke dag bij hem zijn. Ik heb hetzelfde al een keertje meegemaakt. Zeven jaar geleden is mijn moeder al gestorven en nu dit....................................
Momenteel gaat het beter met hem. Hij kan al weer meer dan dat de artsen in het ziekenhuis hadden voorspeld. Hij heeft nu namelijk ook het modelbouwen ontdekt
.
Momenteel gaat het ook met mij weer iets beter en ik begin weer met mijn modelspoorhobby. Voordat ik er weer mee begin eerst even een update.
Allereerst wil ik even zeggen dat niet alleen de opzetbak (zie vorige bericht) af is maar dat de MAN trekker ook een oplegger heeft gekregen:
Toch wel mooi geworden
Wat modelspoor betreft heb ik niet stil gezeten:
Als eerste heb ik ook zo'n Artitec goederenloods op de kop getikt. Het laadplatform komt van Eurospoor af.
Ik ben ook begonnen met het "sparen" van de Artitec vierdeurs goederenwagens. Dit zijn mijn eerste drie. Er komen er nog veel meer maar die volgen binnenkort.
Vervolgens werd deze uitgeleverd:
De Railjet loc van Roco, uiteraard uitgevoerd in wisselstroom en uit de "Railjet standaard" serie.
Ik heb lang nagedacht en toch maar besloten om "Sporen" het boek over de oude Haarlemmermeerlijnen aan te schaffen. En bij toeval kwam ik terwijl ik een cadeau aan het uitzoeken was voor een ander kwam ik ook nog deel 2 tegen:
Laatst was ik nog eens goed aan het nadenken over mijn baan. Naast Bello zou er toch eigenlijk nog veel meer moeten komen uit de Haarlemmermeer. En ja hoor....dat komt er
. Ik ga beginnen met het bouwen van een dubbele spoorwoning (voorbeeld in Railhobby 07-08/2009) met een modern tintje. Ik ga er namelijk een uitbouw bij maken die ook in het boek Sporen 2 staat vermeld. Daarna ga ik proberen om de mooiste boerderij van Nederland na te gaan bouwen: Modelboerderij "De Badhoeve".
Ik heb bij een antiekwinkeltje in Krommenie het boek "De Badhoeve" als landbouwbedrijf en Mr. J.P Amersfoordt als landbouwer (geschreven door Wouter Slob) gevonden. Staat een heleboel informatie in en een heleboel nuttige afbeeldingen. Van het gemeentearchief van de Haarlemmermeer heb ik een aantal afbeeldingen gekregen en een hele mooie plattegrond van het terrein van de Badhoeve. Op internet vond ik ook nog iets op schaal. Het herenhuis, karnhuis en de grote koestal en het wagenhuis ga ik nabouwen. Hier zijn namelijk alleen maar afbeeldingen van te vinden.
En mijn allerlaatste wensen qua zelfbouw zijn het oude station Hoofddorp en gemaal de Cruquius.
Dan sluiten we deze update af met iets simpelers. Geen zelfbouw maar gewoon gekocht in de winkel.
Een viaduct van Busch.
En een gebouwtje wat ik vorig jaar al op Neurenberg tegenkwam, de McDonalds van Vollmer:
Dan zijn er vanmiddag nog een aantal goederenwagentjes binnengekomen maar ik heb nog geen tijd tijd gehad om deze te fotograferen.
MathynK
«
Reactie #44 Gepost op:
13 February 2011, 10:09:53 »
Hoi!!
Gave baan man, ik heb het even doorgenomen, blijf je volgen. Maar ik heb nog wat voor je gevonden:
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=667:nuernberg-2011-classix&catid=95:neurenberg-2010&Itemid=166
Een huisje aan de haarlemmermeerlijn.
Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Print
Pagina's:
1
2
3