Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door cor_b
Vandaag om 13:47:36
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 13:19:50
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
  

Auteur Topic: TEE Ram van LS Models, Roco & Trix  (gelezen 202914 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #450 Gepost op: 27 January 2008, 01:50:35 »
Dat is dan wel weer dik in orde.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #451 Gepost op: 29 January 2008, 16:56:51 »
Even een vraag over een heeel andere boeg.

Hoe rijdt jullie DE-IV/RAm TEE (merk maakt niet uit) meestal, motorwagen voor of stuurwagen voor?

Groet Petertrein81,

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #452 Gepost op: 29 January 2008, 17:34:22 »
Meestal met de motorwagen voor, maar dat maakt allemaal niet zo veel uit.

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #453 Gepost op: 29 January 2008, 20:31:43 »
Ik heb mijn (Roco) motorwagen meestal voorop lopen, dit omdat hij duwende in mijn krappe bogen de neiging heeft het rijtuig voor hem uit de rails te duwen.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #454 Gepost op: 29 January 2008, 21:31:21 »
Volgens de beschrijving bij het model van LSM, hoorde het stuurstandrijtuig naar Amsterdam voorop te rijden. Wellicht dat dit op foto's van stations ook wel terug te vinden is. Dus wil je je TEE helemaal perfect laten rijden, kijk dan even wat er op je koersbord staat. Van of naar Amsterdam  ;D

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #455 Gepost op: 29 January 2008, 21:35:25 »
Ik lees hier: Etoile du Nord naar Parijs maar ik zit in 1974, wat nu?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #456 Gepost op: 29 January 2008, 21:52:48 »
INOX
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #457 Gepost op: 30 January 2008, 08:05:11 »
Ik heb mijn (Roco) motorwagen meestal voorop lopen, dit omdat hij duwende in mijn krappe bogen de neiging heeft het rijtuig voor hem uit de rails te duwen.

Die neiging heeft die van mij (ook Roco) dus ook, dat was eigenlijk de voornaamste reden voor de vraag.

@Jeroen Water; Ik heb de Roco en dat is de Edelweiss Amsterdam-Zurich, voor zover ik het terug kon vinden op internet houdt dat dus in motorwagen voorop.

@Mispoes; Dan hoop ik wel dat je niet de SBB 501 hebt van Roco.

Groet Petertrein81,
« Laatst bewerkt op: 30 January 2008, 08:07:36 door Petertrein81 »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #458 Gepost op: 30 January 2008, 08:46:10 »
Ik heb de LSM NS 1001 met Etoile du Nord van Parijs naar Amsterdam. Nu is dat natuurlijk schandalig om daar mee te gaan rijden in 1974 (ik lijk Frank wel....), dus ik denk dat ik Roco's opvoersetje maar in mijn LSM ga plaatsen. Dan kan ik tijdens het rijden vast mijn koersrollen niet meer lezen  ;D ;D ;D ;D ;D :P :P :P :P

By the way, ik ga er niet moeilijk over doen of mijn stuurstand of mijn motorwagen voorop loopt. Misschien laat ik hem wel kopmaken in mijn schaduwstation, dan heb ik zowel de stuurstand alsmede de motorbak voorop.....  :D

Nou ja, eerst maar eens een treinbaan gaan bouwen.....

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 30 January 2008, 08:52:15 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #459 Gepost op: 30 January 2008, 09:09:05 »
Hoi,

Mijn Roco TEE had ook de neiging om duwend de 1ste wagen eruit te duwen in een bepaalde bocht.
Bleek dat de flexbocht iets te krap was, vervangen door standaard R3 rails, nu geen problemen meer daar.

Verder pendelt hij vrolijk heen en weer, dus ene keer stuurstand vooraan, en andere keer motorwagen vooraan.

Hans
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Treadstone

  • Gast
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #460 Gepost op: 30 January 2008, 12:46:51 »
wel raar dat  men 2 afwerkingsgraden hanteert voor een gezamelijk ontwikkeling en commercialisering  :o   
Makes no sense to me......

Peter
Toen ik vorige week mijn LSM De IV ophaalde bij Hünerbein in Aachen sprak ik daar iemand van LSM. Het Railtop model is voor Euro 329,- als adviesprijs in de markt gezet. Het model van LSM daarentegen in Nederland voor Euro 299,-.

Dat komt mede doordat LSM al prijsafspraken gemaakt had met de Nederlandse vakhandel voordat Railtop zijn adviesprijs verhoogde. LSM wilde zich aan de gemaakte afspraken houden en waarschijnlijk zit er nu een deel compensatie in die lamellen. Ik kan ermee leven. ;D

Mvg,

David (die erg tevreden is met de LSM zonder nieuwe tandwielen en/of ontsporende stuurwagen)

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #461 Gepost op: 30 January 2008, 13:05:21 »
David (die erg tevreden is met de LSM zonder nieuwe tandwielen en/of ontsporende stuurwagen)

Er is niemand die zegt dat de stuurwagen ontspoort hier, hij neigt tot kantelen/ontsporen, maar ontsporen doet hij (bij mij tenminste) niet.

Groet Petertrein81,

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #462 Gepost op: 30 January 2008, 13:39:04 »
Ook mijn Roco ontspoort niet met het stuurstandrijtuig voorop, om het neigen tot kantelen tegen te gaan en/of omhoog duwen van de rijtuigbakken in bochten heb ik de volgende simpele oplossing:

Zodra de rijtuigen zijn gekoppeld deze weer +/- 2 mm uit elkaar trekken ( dus niet los koppelen maar alleen iets uit elkaar trekken) hierdoor ontstaat er meer ruimte tijdens het rijden. Dit heeft geen invloed op de verbindingen tussen de bakken, Lees: ze ontkoppelen niet vanzelf.

Als de trein rijd zie je hier op het oog niets van, en zitten de harmonicastukken nog steeds tegen elkaar.

Groet

Berry die de Roco geweldig vindt.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #463 Gepost op: 30 January 2008, 21:47:32 »
Ik heb mijn DE IV nu met een ESU Loksound digital, binnenverlichting en stuurstandsverlichting installeerd. Ook de rosters zijn nu niet meer "nieuwe". Deze zijn met matte lack, vervuild

Nu zijn er minder - punten voor mijn LS Models DE IV  ;)

« Laatst bewerkt op: 30 January 2008, 21:55:18 door fissy. Reden: plaatje vergeten »
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1639
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:TEE Ram van LS Models, Roco & Trix
« Reactie #464 Gepost op: 06 February 2008, 21:42:26 »
Zoeven van Railtop onderstaand  berciht gehad ivm met  de RAm perikelen...  een en ander verklaart  dus ook de afwijkingen die sommige ondervonden...zoals wel of geen jalouzien op de  rijtuigramen... Op de Zwitserse  forums werd  er inderdaad  door diverse kopers ook geklaagd over de electronica......

Eigenlijk jammer.......

Hierbij de  duitse tekst .....
Sehr geehrte RailTop Kunden

Zunächst möchten wir uns für Ihre Treue zu RailTop bedanken und alle Modellbahner, die diese Info zum ersten Mal erhalten, herzlichst begrüssen. Noch nie war die Nachfrage nach unseren Produkten so hoch - noch nie konnten wir so schlecht liefern !!

Warum?: Unser Produzent in China bekundete schon länger Probleme mit der Einhaltung der Liefertermine, wodurch unsere Modelle mit ständig wachsender Verspätung ausgeliefert werden konnten. Dies wurde von uns immer wieder geschluckt, weil der Hersteller immer wieder versicherte, es werde inskünftig besser werden. Im Jahr 2007 ist die Anzahl der gelieferten RailTop-Modelle um rund 50% zurückgegangen, obwohl eine markante Zunahme zugesichert war. Jedermann wird erkennen, dass dies nicht gut gehen konnte, die Firma RailTop ist dadurch in den letzten Monaten trotz vollen Auftragsbüchern praktisch "verhungert". Dies hat nun zu einer heftigen Auseinandersetzung geführt, die mit einem fiktiven Lieferstopp endete. Fiktiv deshalb, weil die Firma nachweisbar gar nicht in der Lage war, die schriftlich angekündigten Mengen für das Weihnachtsgeschäft zu liefern. Zum kleineren Teil geht es um technische Gründe, viel wichtiger ist aber die Tatsache, dass gar nicht genügend Arbeitnehmer eingestellt werden konnten, um die zugesagten Aufträge erfüllen zu können.

SBB/NS TEE RAm: Ursprünglich war vorgesehen, den TEE RAm gemeinsam mit unserem Partner in Belgien, der Firma L.S.Models zu entwickeln. L.S. Models ist jedoch im Juni 2007 aus dem Projekt ausgestiegen, so dass RailTop den RAm alleine realisieren musste. Geliefert wurde eine einzige Teilmenge, dann war der Ofen aus. Es ist nun eine grössere Menge TEE RAm-Modelle in Europa aufgetaucht, die nicht durch RailTop ausgeliefert wurden und ohne schriftliches Einverständnis der RailTop GmbH in den Handel gelangten. Wir halten dies für illegal, rechtliche Schritte werden derzeit geprüft. Dies wäre für die Endverbraucher eigentlich gar nicht so wichtig. Es ist aber offensichtlich so, dass die Modelle nicht den Qualitätsstandards der Firma RailTop entsprechen. Aufgrund erster Rückmeldungen fehlen Teile, oder die Verarbeitung ist ungenügend. Aus dem Schriftverkehr zwischen dem Entwickler der Elektronik in Deutschland und dem Elektronikproduzenten in China wissen wir, dass es grosse Qualitätsprobleme bei der Elektronik gab, weil die dort hergestellten Elektronikplatinen in nur geringer Menge den vorgeschriebenen Funktionstest bestanden haben. Da wir keine zusätzlichen Prozessoren für eine allfällige Nachproduktion geliefert haben, müssen die Platinen irgendwo geblieben sein. Wir gehen davon aus, dass diese Modelle mit mangelhaften Elektronikplatinen ausgeliefert wurden. Die Firma RailTop GmbH lehnt jede Garantieleistung für diese Modelle ab und macht dafür den Importeur verantwortlich, der die Modelle nach Europa eingeführt hat. In diesem Fall wenden Sie sich bitte an die Firma L.S.Models in Belgien.   

Wie geht's nun weiter?: Wie in der letzten Info angekündigt, haben wir in den letzten Wochen die Situation analysiert. Wir werden an der Spielwarenmesse in Nürnberg teilnehmen, ohne jedoch mit Neuheitenankündigungen aufzutreten. Unser Ziel ist es, die nötigen Gespräche zu führen, um mit einem neuen Produzenten wieder zu starten. Wir wissen, dass dies äusserst schwierig werden wird, wir rechnen aber auch mit Ihrer Unterstützung ! Eine endgültige Aussage können wir erst nach Beendigung der Spielwarenmesse in Nürnberg machen. Wir haben auch keine Neuheitenblätter angefertigt, weil wir das publizierte Programm weiter verfolgen möchten. Einige Modellbahner haben uns mitgeteilt, dass es sicher auch in Europa Produktionsmöglichkeiten gäbe. Diese gibt es sehr wohl, sie werden von uns auch geprüft, es ist aber zu bedenken, dass der grosse Anteil an Handarbeit für die Montage der Modelle bei uns wahrscheinlich noch nicht konkurrenzfähig ist. 

Wir hoffen, Ihnen nach der Spielwarenmesse in Nürnberg weitere Fortschritte melden zu dürfen. 

Mit freundlichen Grüssen
R. Doll
--
RailTop GmbH
Eichaustr. 21
9463 Oberriet
Schweiz

Peter/Gent
 


Petdig1