@mcn: Rotterdam N. is pas van later jaren. Voordat dat expeditieknooppunt (EKP) werd geopend werd een spoortje achter het postkantoor aan het Delftseplein (naast CS) gebruikt. De overkapping aan de achterzijde van het pand is vanuit de trein nog steeds goed te herkennen.
Bij mijn weten is het postvervoer gestopt in het eerste halfjaar van 1997. De reden is eenvoudig en Paneuropees: met vrachtwagentjes was het allemaal stukken minder duur.
i.p.v. dure grond langs een spoorlijn.
wat als bijkomend voordeel had dat in bjvoorbeeld de regio Utrecht gekozen kon worden voor een relatief goedkoop industrieterrein in Nieuwegein i.p.v. dure grond langs een spoorlijn.
Is dit zo duur dan? Als ik in de trein zit zie ik allemaal tuinhuisjes, en groente's voorbij komen!Heeft er iemand foto's van zo'n plaats? ik denk er over om er 1 op mijn baan te gaan plaatsen!
Volkstuintjes bij het spoor moeten weg(Novum) - Spoorbeheerder ProRail wil tientallen volkstuincomplexen langs het spoor ontruimen. Dat zegt woordvoerder Ilse Heemskerk zaterdag. Het gaat om tuintjes waarvan de gebruikers over of langs het spoor moeten om er te komen. Het merendeel van deze tuintjes bevindt zich in de zuidelijke Randstad. Mensen die over het spoor lopen, realiseren zich volgens Heemskerk vaak niet hoe gevaarlijk dat is. Bovendien veroorzaken zij vertragingen doordat machinisten afremmen als zij mensen dicht bij of op het spoor zien lopen. ProRail vraagt de gebruikers de tuintjes te verlaten. Wat er gebeurt met hobbytuinders die daaraan geen gehoor geven, weet Heemskerk niet. De Nederlandse Spoorwegen gaven de tuintjes na de Tweede Wereldoorlog in bruikleen aan medewerkers die er groenten konden verbouwen, zegt Heemskerk. Later zijn veel tuintjes door anderen gebruikt, waardoor nu in sommige gevallen niet meer te achterhalen is van wie de tuintjes zijn. De grond rond het spoor is eigendom van ProRail. Bron www.elsevier.nl