Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 23:47:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 23:14:30
Kibri station CALW ingekort als NS station door Duikeend
Vandaag om 23:13:08
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Gino
Vandaag om 23:06:00
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 22:53:15
D236 Nord-West-Expres door Huup
Vandaag om 22:50:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 22:49:27
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 22:48:07
Acme nieuwe ICNG door Teoalessandro
Vandaag om 22:41:32
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
Vandaag om 22:31:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:18:44
Au bord de la Cèze door Schachbrett
Vandaag om 21:46:20
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 21:38:35
Modelspoorbaan van Einte door Schachbrett
Vandaag om 21:36:58
NS 8800 in spoor 0 door Huup
Vandaag om 21:25:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 21:12:22
Exact-Train 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:11:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 21:10:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Seinhuis
Vandaag om 21:06:52
Mijnbouw Indonesië door Rob Ellerman
Vandaag om 21:06:02
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
Vandaag om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 19:49:01
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:40:32
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
  

Auteur Topic: De bouw van Maaslo  (gelezen 10154 keer)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #30 Gepost op: 11 March 2009, 19:23:54 »
Ik heb een deel gelegd van het voorste deel, het wordt een groot stukje zeg.



Ook laat ik zien wat ik moet veranderen om dit baanplan mogelijk te maken.



Wat ik hier zwart heb gemaakt, wordt uitgebreid of apart gemaakt.
Het voorste vlak wordt een uitneembare sectie.

Hoe kan ik daar het beste de stroom en alles snel opzetten?
Met zo'n telefoonstekkers?

FransOmatic

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
    • GelulMetInhoud
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #31 Gepost op: 11 March 2009, 20:28:34 »

Hoe kan ik daar het beste de stroom en alles snel opzetten?
Met zo'n telefoonstekkers?

Je kunt ook dezelfde connectoren pakken zoals die aan printerkabels. Dan heb je meteen 25 aders om verschillende zaken doorheen te laten als wissels, lampengroepen etc.
Time flies when you're having hobbys

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #32 Gepost op: 11 March 2009, 20:31:19 »
Er zullen hoogstens een aantal bezetmelders doorheen gaan.

Bedankt voor je tip.
« Laatst bewerkt op: 12 March 2009, 08:02:31 door Peter van der Leek. Reden: Onnodige quote verwijderd »

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #33 Gepost op: 11 March 2009, 20:37:48 »
Als het er niet zoveel zijn kan je ook messing contact stripjes maken tussen het vaste en afneembare gedeelte.

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #34 Gepost op: 15 March 2009, 17:35:38 »
Ik ben al bezig om de baan te leggen.




Zoals je hier ziet, is de uitneembare sectie verschenen. Hij moet erin geschoven worden.

De rails op de uitneembare sectie liggen een paar mm lager dan de rails op de tafels. Hier ga ik nog wat aan doen.

Dit is de wissel die ik niet vervang zoals aan de andere kant en de eerste foto. Dat gaat hier niet ivm ruimte.

Uitneembare sectie weg.

Aansluiting van de tafel naar de sectie. Dit blijft zo liggen. Makkelijker vind ik.

Ik kan straks een loc met 5 rijtuigen laten rijden ipv loc en 2 rijtuigen.

Dit was weer een update van Nieuw Maaslo.

Binnenkort weer meer. Vragen, opmerkingen en ideeën kun je hier plaatsen.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #35 Gepost op: 15 March 2009, 18:01:23 »
Bart, ik neem toch aan dat de bochten op de bovenste foto niet zo scherp naar elkaar toelopen dat ze elkaar bijna raken? Je bent in elk geval goed bezig zo! Wel spannend zo'n uitneembare sectie.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #36 Gepost op: 15 March 2009, 18:03:52 »
Ze komen bij elkaar in een bochtwissel. Dat is juist de bedoeling. Aan de andere kant precies hetzelfde.


Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #37 Gepost op: 29 March 2009, 10:09:55 »
Zo weer 2 weken verder. Ik kan van Remco z'n Multimaus met S88XpressNetLI overkopen.  (y) Dit geeft weer een vooruitgang in NieuwMaaslo
Iemand interesse in een Multimaus? Stuur me een mailtje via m'n website. ;)

Het baanplan is een beetje veranderd. Het kopspoortje heb ik weggehaald.

Ik mag de uitneembare sectie erin laten zitten van m'n moeder, op voorwaarde dat ik hier op de kamer alles zelf opruim en elke dag de rolluiken openmaak. Dat is weer fijn.


Dat is het eigenlijk voor deze keer. Tips, ideeën en opmerkingen kun je hier posten of in m'n gastenboek op m'n website.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #38 Gepost op: 29 March 2009, 16:49:40 »
Het baanplan is een weer een beetje veranderd. De engelse wissel is weg en de gewone wissel is verplaatst



Tips, ideeën en opmerkingen kun je hier posten of in m'n gastenboek op m'n website.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #39 Gepost op: 01 April 2009, 19:56:26 »
Maar hoe moet ik dat aangeven in Koploper???

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #40 Gepost op: 03 April 2009, 18:12:46 »
Even wat geinformeerd:

Op de zijkant van de diodes staat 815 (bosch-logo 0602)

Bij een pc winkel zeggen ze dat de FTP en UTP alleen verschillen met isolatie. Maar waarom alleen UTP?

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
    • Somda
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #41 Gepost op: 04 April 2009, 18:12:27 »
Bart, ik heb de hele discussie over het aansluiten van niet gedetecteerde secties verplaatst naar een nieuwe discussie, zie https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,19156.0.html
Dan kunnen we het hier gewoon over jouw baan zelf hebben.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #42 Gepost op: 04 April 2009, 18:12:58 »
Dat had ik al gezien. Bedankt.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #43 Gepost op: 05 April 2009, 16:17:06 »
Ja, daar ben ik weer.

Ik heb ondertussen met Axel samen 4 bezetmelders aangesloten en de rode draden aangesloten.

Het werkt!!!!  ;D :)

Vanavond plaats ik nog een bericht.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:De bouw van Maaslo
« Reactie #44 Gepost op: 05 April 2009, 21:00:44 »
Ik heb vandaag 7 bezetmelders kunnen installeren van de 14.

De blokken 1, 2 geheel en de blokken 3 en 7 nu nog half. Morgen even wat blauwe draad gaan halen en dan kan ik weer even vooruit.