Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:08:03
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: De bouw van Maaslo  (gelezen 10009 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #15 Gepost op: 18 February 2009, 20:16:56 »
Lang genoeg om je lok op tijd te laten stoppen.  8)

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven.
Dat is afhankelijk van je bloksnelheid, de massavertraging van de lok, de instelling in koloper (als je daar mee rijdt).
Je kan je voorstellen dat je voor een ICE een hogere snelheid en dito langere remweg hebt dan voor een sik.
Het advies zoals al vaak gegeven. Bouw een testbaantje om het uit te proberen.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #16 Gepost op: 18 February 2009, 20:21:18 »
Bij mij rijden ze niet hard
Maar er komt ook geen ICE of HST.

Zogauw Wim of Karst weer die S88XPressNetLI aanbieden, bestel ik waarschijnlijk wat

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #17 Gepost op: 20 February 2009, 19:20:51 »
Nu even iets tussendoor.

Als ik mijn Lima Koploper laat rijden, val hij regelmatig stil op wissels.

Nu dacht ik via het voorste draaistel ook stroomafname te maken.

Nu is mijn vraag, hoe doe je dat precies, want ik wordt er gek van om iedere keer die Koploper een duwtje te geven.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #18 Gepost op: 20 February 2009, 19:28:35 »
De koploper van Lima heeft op beide draaistellen stroomafname, echter wel alleen op 2 wielen.

het motordraaistel neemt de stroom rechts af, en het loopdraaistel bij de neus neemt links de stroom af.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #19 Gepost op: 23 February 2009, 19:34:49 »
Vandaag naar Xenos in het Retailpark in Roermond geweest waar ik 2 pakjes met schuurlappen heb gekocht voor € 0,50 per pakje.

Hiermee ga ik van die hegjes maken voor bij mijn huisjes.

En ik heb een maatbeker van 350ml.
Hierin ga ik dan mijn verf voor mijn airbrush mengen/verdunnen.

-----

Zaterdag nog wat leuks gezien op het station van Roermond.


Via de omroep installatie van de GTWs had de machinist via z'n PDA carnavalsmuziek draaien.

Vond dit een leuk idee.

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #20 Gepost op: 23 February 2009, 20:05:30 »
En ik heb een maatbeker van 350ml.
Hierin ga ik dan mijn verf voor mijn airbrush mengen/verdunnen.

Hoeveel verf wil je tegelijk gaan maken dan?
Als ik een rijtuig moet spuiten dan heb ik aan 2~5ml verf meer dan genoeg.

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #21 Gepost op: 23 February 2009, 20:12:18 »
Ik heb maar een maatbeker uitgezocht.

Je weet niet wanneer het eens van pas kan komen.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #22 Gepost op: 23 February 2009, 20:23:38 »
Vandaag naar Xenos in het Retailpark in Roermond geweest waar ik 2 pakjes met schuurlappen heb gekocht voor € 0,50 per pakje.

Hiermee ga ik van die hegjes maken voor bij mijn huisjes.

En ik heb een maatbeker van 350ml.
Hierin ga ik dan mijn verf voor mijn airbrush mengen/verdunnen.

-----

Zaterdag nog wat leuks gezien op het station van Roermond.


Via de omroep installatie van de GTWs had de machinist via z'n PDA carnavalsmuziek draaien.

Vond dit een leuk idee.

Bart.

Dat is de Zoepkoel express,
Als het goed is moest deze trein bestaan uit een diesel en een electrisch treinstel.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #23 Gepost op: 23 February 2009, 20:26:00 »
Nee, bestond alleen uit 2x 2/8 diesel.

Die pendelden tussen Roermond en Venlo vanwege de Boetezitting in Venlo.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #24 Gepost op: 06 March 2009, 19:56:09 »
Ondertussen is het alweer 2 weken stil in dit topic.
Zoals je misschien op mijn website hebt kunnen lezen, ik ga mijn huidige baan afbreken, maar er komt iets nieuws.

Waarom ga je afbreken?
Ik wil langere treinen laten rijden. Het is de bedoeling om de drie ICR wagons die ik heb samen te laten rijden en niet twee rijdend en de ander staat stil.

Ook ben ik al bezig met het nieuwe baanplan.

Ik heb versie 1 af, die zie je hieronder:


Mijn schaduwstation wordt (zogenaamd) ontzichtbaar. Mijn U-vormige tafel krijgt een uitneembare sectie die ik in de toekomst in Koploper ga blokkeren als ik de sectie eruit haal.

Ideeën mag je hier schrijven, laat je maar horen zodat ik hem kan verbeteren.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #25 Gepost op: 08 March 2009, 08:57:22 »
Niemand een idee? Laat je maar horen.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #26 Gepost op: 11 March 2009, 15:27:56 »
Na een halve week weer verder te zijn, is er weer een update geplaatst op m'n website.

De hele baan is afgebroken.

Binnenkort zal ik een paar foto's plaatsen van de huidige situatie en erop getekend wat straks de situatie.

Op de baan liggen dan 7 wissels.
De engelse wissels in de eerste versie heb ik eruitgehaald. Die lagen daar maar een beetje.
Als iemand een idee waar ik die engelse wissels kan neerleggen, meld het hier of via mijn gastenboek.





Wat je hier rood ziet gemarkeerd is de toekomstige wissel naar het "toekomstige" schaduwstation. Deze komt er nog niet te liggen, maar wel in de baanplannen opgenomen.

Dat was weer een update voor vandaag.

Als iemand weet waar ik die 2 engelse wissels 6164 en 6165 Fleischmann Profi kan neerleggen, meld het hier of via mijn gastenboek. Ook als je nog handige tips of ideeën hebt.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #27 Gepost op: 11 March 2009, 16:20:22 »
Bart, Ik zou wel als ik jou was het wissel gelijk bij de bouw plaatsen.
Want achteraf een wissel bijplaatsen is nogal moeilijk.

Je hoeft het spoor richting het schaduwstation dan nog niet aan te leggen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #28 Gepost op: 11 March 2009, 16:23:45 »
Jos, ik was ook al aan het twijfelen. Bedankt voor je tip.

Iemand anders nog een tip of idee?

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: De bouw van Maaslo
« Reactie #29 Gepost op: 11 March 2009, 17:50:13 »
Ondertussen heb ik weer wat ideeën gemailt gekregen. Bedankt hiervoor.
Ik presenteer jullie baanplan versie 3  ;)



Ik heb de 6165 engelse wissel kunnen plaatsen, maar de andere laat ik maar zitten. De 6164 bekijk ik nog wel.

Ideeën kun je opsturen via mail, gastenboek of Beneluxspoor.