op de terugweg een honkietonkie burger in de stationsrestauratie tijdens de maaltijd kwam er plots deze trein voorbij, zonder na te denken liet ik mijn reisgenoot achter om deze combinatie te fotograferen, een ober vroeg zich verontwaardigd af wat er aan de hand was om dat ik zo plotseling het restaurant verliet.
Geweldig, het gebeurde in de jaren '80 regelmatig dat Honkietonkieburgers in stationsrestauratie's in allerijl werden achtergelaten (toch Frank?).
een honkietontie burger had je in 3 soorten, heb even navraag gedan bij mijn reisgenoot van toen.het was een hamburger op een gerosterdbroodje met een spiegelei, dan het je het zelfde burger met friet en wij als hongerige reislustige noordelingen kochten een superhonkietonkie was dus met 2 broodje en 2 hamburgers met friet, die koste 8,40 of 8,50 gulden , dus 4 euro ongeveer een dagkaart was iets van 20 of 22 gulden, heb ook in het verleden tienertour gehad maar zonder camera
Best netjes geprijsd trouwens, twee van die burgers voor F8,50 (€4,-). Bij de Mac betaal je dat tegenwoordig voor één (fatsoenlijke) burger en dan moet je de frietjes er nog zelf op doen ook.