en dat groene ding verderop op deze foto is een 'Bakkie' en geen 'Hippel' <duik>
Een Hippel is wel een Bakkie, maar niet elk Bakkie is een Hippel. Er zijn bij NS kleine en grote Hippels geweest, maar dan niet alleen het Bakkie dat nu al of niet terecht Hippel wordt genoemd . Stoomlocs van de serie 6500 die aan de NTM verhuurd waren, kregen daar de bijnaam kleine Hippel, en 6800en in huur bij die maatschappij reden heetten daar grote Hippels. Bij NS zelf werd deze naam niet gebruikt, daar was Bakkie de algemene naam voor een rangeerkar, maar helemaal uit de doos van de modelspoorwereld komt de naam Hippel dus ook niet.Carlo
Bij het zien van het laatste plaatje zit ik me suf te peinzen waar die kraan op de achtergrond staat.Met andere woorden, wat wordt daar gebouwd. De Paddestoel van de postbank?Harm
sjee al bijna 100 pagina's Nu de winter uit beeld is verdwenen een sneeuwrijk plaatje uit de jaren zestig.Locaalspoorromantiek puur met een treinkruising voor een Waterstaatstationnetje.Wie raadt waar??
@Illya: Zucht. Heel mooi die plaatjes in het Limburgse. Als liefhebber van Blauwe Engelen en klassieke beveiliging kan ik hier van genieten Meer meer! Zie bij het bovenste plaatje als datum 30 april 1988 staan. Dan moeten we elkaar die dag haast wel ergens zijn tegengekomen... Want ik was ook daar aan het fotograferen! Die dag was namelijk de afscheidsrit van de Baureihe 221. Die begon en eindigde in Nijmegen.
Ja, dit is Visvliet. En nu hop weer aan het werk Illya.....
Visvliet? (volgens mij in ieder geval aan Leeuwarden - Groningen)