Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 11:33:41
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:27:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:26:27
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
Vandaag om 11:12:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
booster vraag door Dirk
Vandaag om 10:28:12
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 09:16:22
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:00:12
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1930619 keer)

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: 19 Toen
« Reactie #1320 Gepost op: 18 February 2010, 16:34:45 »
Mooie foto's uit het noorden weer. Zal er binnenkort ook nog eens een paar opzoeken.

@ Sneek.
Volgens mij heb je gelijk met die Gbs wagens. Ik kan het alleen zo snel niet terug vinden in de boeken. Dit soort dus :


Gbs181 nummer 01 84 150 0 477-1 in Dordrecht op 06-09-1988.

@ Noppie.
Leuk die sony-trein. Ik kwam hem destijds tegen in Amsterdam cs.

@Tim
Plaatje van de 353 heb ik. Moet wel even zoeken.

Groeten Harry.

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: 19 Toen
« Reactie #1321 Gepost op: 18 February 2010, 19:14:13 »
Hoi.

Plaatje van de 353 in Den Bosch, gemaakt op 17-08-1983. Wat die Benelux stuurstand daar deed weet ik ook niet.



Groeten Harry.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3615
    • Flickr
Re: 19 Toen
« Reactie #1322 Gepost op: 18 February 2010, 19:38:13 »
Iemand toevallig in de jaren '80 of '90 foto's gemaakt van Sik 353? Moet in het zuiden hebben uitgehangen, laatste standplaats was Weert
Ik heb hem vrij aardig in Weert, maar die moet ik nog eens scannen en op mijn flickr zetten. Als je hem snel wilt hebben doe maar een pm

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
    • Secondtrains.com
Re: 19 Toen
« Reactie #1323 Gepost op: 18 February 2010, 20:45:38 »
Hoi.

Plaatje van de 353 in Den Bosch, gemaakt op 17-08-1983. Wat die Benelux stuurstand daar deed weet ik ook niet.

Groeten Harry.

Materieelshow?

CKLX

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8988
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #1324 Gepost op: 18 February 2010, 21:00:54 »
Op een woensdag?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ZwaanBaan

  • Tjitte-Jaap alias ZwaanBaan
  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re: 19 Toen
« Reactie #1325 Gepost op: 18 February 2010, 21:10:14 »
toen was het nog lekker druk op het station in Leeuwarden
nu is het er bijna doodstil

MVG

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: 19 Toen
« Reactie #1326 Gepost op: 18 February 2010, 21:49:26 »
@ CKLX.
Een materieelshow was het zeker niet. Ik denk meer aan een leeg materieelrit of zoiets.


Het was overigens de 61 84 87 38 106-2. Maar blij was ik er wel mee. Reden genoeg om hals over kop mijn trein uit te springen om een plaatje te maken.

Nog een paar sikjes in Den Bosch:


Sik 302 Ut Oerske met een kleine sproeiwagen aan het gif spuiten op 23-04-1986


Sik 347 aan het rangeren met restauratierijtuig 88 013-6 op dezelfde dag.


Geen Den Bosch maar Roosendaal op 25-10-1986. Sik 307 met een oud type zandwagen

Groeten Harry.
« Laatst bewerkt op: 18 February 2010, 21:55:11 door Harry62 »

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re: 19 Toen
« Reactie #1327 Gepost op: 18 February 2010, 22:05:46 »
@ Zwaanbaan
Het is inderdaad stil. Vroeger was het beter met verschijdenheid aan matrieel.

@ Harry62
Weer peppie foto`s. Heb de sproeiwagen ook nog tussen 2 sikjes naar Stiens. Zie blz 13 van dit mooie topic.

Greetz,
Noppie.
« Laatst bewerkt op: 18 February 2010, 22:15:25 door Noppie. »
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Robert Stremming

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Avatar: Treinstel 1780 in Groningen, 20 april 1988
    • Foto's Robert Stremming
Re: 19 Toen
« Reactie #1328 Gepost op: 18 February 2010, 22:32:10 »
Dit draadje gaat weer als een eh... trein  ;D  ;D Heerlijk om weer veel moois uit de jaren '80 voorbij te zien komen. Dat waren nog eens tijden! Ook weer een kleine bijdrage van mij. En wel over de afbraak van de bovenbouw van Post T Hoogezand-Sappemeer en een gedeelte van het transport naar Utrecht over water!


Laatste dag dat de post er nog stond. Een gedeelte van de stenen onderbouw is gesloopt om het stalen frame te kunnen bevestigen voor het ophijsen van de bovenbouw. 29 februari 1988.


De bovenbouw in de takels in de vroege uurtjes van 1 maart 1988.


Op een oplegger is de post vervoerd naar een asfaltverwerkend bedrijf langs het Winschoterdiep in Sappemeer. Daar heeft het enkele weken gestaan. 8 maart 1988.


Op 20 maart 1988 stond Post T klaar voor vertrek naar Utrecht.


En een dag later, 21 maart 1988, verlaat in de stromende regen de post definitief Hoogezand.

basdouma

  • Online Online
  • Berichten: 991
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
Re: 19 Toen
« Reactie #1329 Gepost op: 18 February 2010, 23:00:54 »
u bent geweldig  (y)

meer, meer aub  ;D
Modelspoorder in winterslaap

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1419
Re: 19 Toen
« Reactie #1330 Gepost op: 19 February 2010, 23:27:34 »
Nog wat uit een oude doos.
In Amersfoort



« Laatst bewerkt op: 19 February 2010, 23:46:19 door Peter Korsten »

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re: 19 Toen
« Reactie #1331 Gepost op: 20 February 2010, 08:59:11 »
Komt die eerste foto niet uit Amsterdam?  ;)

Verder weer leuke plaatjes om te zien.  (y)

Robert Stremming

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Avatar: Treinstel 1780 in Groningen, 20 april 1988
    • Foto's Robert Stremming
Re: 19 Toen
« Reactie #1332 Gepost op: 20 February 2010, 09:16:31 »
Die eerste foto is volgens mij ook overduidelijk Amsterdam  ;D

Mooie plaatjes. Zo kan ik de 1100'en helaas niet meer echt bewust herinneren  :'(

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
    • Secondtrains.com
Re: 19 Toen
« Reactie #1333 Gepost op: 20 February 2010, 23:50:54 »
Heren,

Deze foto van een Franse "2200" vond ik op Flickr.com.

Leuk om te zien:

http://www.flickr.com/photos/wandelaar030/4373132401/


CKLX

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2181
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: 19 Toen
« Reactie #1334 Gepost op: 21 February 2010, 10:52:07 »
Zeker leuk! De andere is rood. En als je goed kijkt zijn er toch best wat verschillen met de NS versie, zeker als je de loc van de cabinezijde bekijkt.
Grtz!
Tedo