Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Philotrain buffers demonteren en spuiten door Pauldg
Vandaag om 22:34:02
Welke Duitse rangeerseinen bij eindstation door Wies
Vandaag om 22:33:59
BNLS-module: "Grasland" door Eric B
Vandaag om 22:29:10
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door Marcel112
Vandaag om 22:26:43
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:25:20
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 22:24:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Mathijs Kok
Vandaag om 22:24:18
Uhlenbrock DCC decoder, is uit te lezen op IB-1, maar lok rijdt niet? door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:22:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 22:16:09
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door NS264
Vandaag om 22:02:49
Knooppunt aan de Twentelijn door 1200blauw
Vandaag om 22:02:02
Mislukte DJH/ModelLoco projecten gezocht door janw
Vandaag om 22:00:58
Rijtuigen op De Meer door EN446
Vandaag om 21:57:50
Buitenlust door Edsko Hekman
Vandaag om 21:52:35
En het gaat maar door... door GerardvV
Vandaag om 21:27:41
Testbaantje in een koffer, h0f door Bert van Gelder
Vandaag om 21:06:44
Testbaantje, schaal h0f door Bert van Gelder
Vandaag om 21:04:04
Diorama in een Billykast door wouter-
Vandaag om 21:03:37
Separate centrales voor rijden en wissels: hoe terugmelding te regelen? door VvKan
Vandaag om 21:00:53
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door AndréDev
Vandaag om 20:59:36
Digikeijs DR4018, verschillende presets op dezelfde decoder mogelijk? door Bert V
Vandaag om 20:53:32
Roco 10820 (Z21), hoeveel Roco's 10813 (WLAN Maus) kun je er aan koppelen? door Sven
Vandaag om 20:47:11
Baanplan fabriek met spooraansluiting en kade H0 door Wim Hesselink
Vandaag om 20:45:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 20:09:24
NS modelbaan Hoekdam H0 door Duikeend
Vandaag om 19:59:13
Pimp My Oerlelijke Plan E door Duikeend
Vandaag om 19:56:56
DR5000, problemen met hoge locomotiefadressen door 72sonett
Vandaag om 19:42:22
Nieuwe Baan: Dubbelspoor H0 door MS Modelbouw
Vandaag om 19:36:25
Hoe groen was de groene E-loc 1000-? door NS8714
Vandaag om 19:33:59
Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf. door AlbertG
Vandaag om 19:26:05
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1321803 keer)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 682
    • flickr fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #4050 Gepost op: 01 oktober 2019, 15:18:27 »
Hallo,
Op 18-9-1994 wat dia's gemaakt bij de tram van Antwerpen.
Bij het Centraal Station rijdt lijn 12 door wat nauwe straten, dus kwam het goed uit dat de zon niet scheen.

PCC 7098 in de Richardstraat. Inmiddels ligt er asfalt en is het enkelspoor aan de rechterkant van de straat gelegd.


PCC 7073 is nog niet in de "De Lijn" kleuren geschilderd (Van Kerckhovenstraat).


PCC 7130 eveneens in de Van Kerckhovenstraat.


PCC 7130 bij de halte De Coninckplein.


De Wolstraat / Wijngaardbrug is ook zo'n smalle straat (van eindpunt Melkmarkt). PCC 7049, zonder koppeling.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 682
    • flickr fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #4051 Gepost op: 03 oktober 2019, 23:06:59 »
Hallo,
Op 19 september 1994 naar de tram van Brussel gegaan om de 4-assige PCC's, die op lijn 18 reden, te fotograferen.


Ook een PCC, maar dan een enkelgelede 6-asser.
In die tijd werd het materieel van de Brusselse tram van een nieuw kleurenschema voorzien:
geel met blauwe vlakken over de deuren. Ik stond in de Theodore Verhaegenstraat.


Het doel van de reis: PCC 7171 op de Brusselsesteenweg in Vorst.
Toevallig is deze tram de laatste van de serie 7000-den; bouwjaar is 1971.


Het Sint Denijsplein in Vorst met een dubbelgelede PCC in de nog oude (creme) beschildering.


Het Sint Denijsplein in Vorst in de andere richting met PCC 7166.


Neerstalsesteenweg in Vorst met PCC 7043 (bouwjaar 1952).


Eveneens de Neerstalsesteenweg in Vorst met PCC 7909.


PCC 7168 in dezelfde straat. Het zag er destijds wat verpauperd uit.
Volgens Google Street View waren de huizen en het wegdek in 2017 opgeknapt.


Later die dag kwam de zon tevoorschijn. PCC 7021 op de Brusselsesteenweg in Vorst.


PCC 7922, Brusselsesteenweg in Vorst.


Leswagen 9060 (een 2-asser) op de Van Volxemlaan in Vorst.


PCC 7163 op de Wielemans Ceuppenslaan in Vorst.

Tot slot van die dag nog naar lijn 39 gegaan, waar ook 4-assige PCC's reden.


Bij het eindpunt Ban Eik kon ik PCC 7129, die nog de creme kleur had, vastleggen.

Volgens internet is het lijnnummer 18 in 2007 bij een reorganisatie van het lijnennet in Brussel verdwenen.
De laatste exemplaren de PCC's van de serie 7000 hielden het op lijn 39 en 44 nog uit tot in februari 2010.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2948
  • is met treintjes aan het spelen
Re: 19 Toen
« Reactie #4052 Gepost op: 30 oktober 2019, 13:22:01 »
even weer wat gescand.

Rotterdam 27-12-1989.


Utrecht toen de nieuwe hal 09-08-1990.







Den Haag HS van omstreeks 1986 .

mvgr Evert en Bas

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8457
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re: 19 Toen
« Reactie #4053 Gepost op: 09 november 2019, 14:47:02 »
Mispoes’ Nostalgische Poespas: 34 jaar geleden

Zaterdag 9 november 1985. Negen november, een datum met tegenstrijdige klanken: in 1989 voel de Berlijnse muur. Vier jaar daarvoor vond de bloedige aanslag op een supermarkt in het Belgische Aalst plaats, gepleegd door de Bende van Nijvel. Terwijl die aanslag plaatsvond, bevond ik mij ruim 100 km noordelijker, in hartje Rotterdam. Totaal onwetend, had ik met spoorvrienden een gezellige avond met dia’s kijken, een afsluiting van een mooie dag. Die dag begon met reizen naar Amsterdam CS, vandaar even op en neer naar Haarlem vanwege de ’46-ers 231 en 279 die een paar dagen eerder waren gearriveerd vanuit Nijmegen. Eén van de stellen, de gele 279, werd gebruikt voor proefnemingen t.b.v. toepassing draaistroomtechniek. De groen 231 ging onderdelen leveren. De heenweg naar Haarlem gebruikten we voor de verkenning waar de stellen opgesteld stonden, de terugweg voor het maken van foto’s. Het bleef alsnog lastig want de trein rijdt altijd te snel. Maar het was gelukt. Daarna door naar Roosendaal voor de vele rode DE1/2-stellen die daar terzijde stonden in afwachting van onttakeling en sloop. De STIBANS was die dag actief met de werkgroepen 273 en 41. In de laatste werkgroep zaten drie bekenden van ons en met hun gingen we later naar huis waar één van die drie woonde. Daar hadden we dus een prima avond met dia’s van de rode stellen in dienst en een hoop lol. Op die 9e november heb ik gedurende de dag veel foto’s gemaakt. Ik kon toen natuurlijk niet vermoeden dat exact 34 jaar later mijn boek Spoor terug naar ’85-’86 zou uitkomen waarin vier foto’s van die dag opgenomen werden. Klik hier voor meer info. Hierna nog een korte impressie van die dag in de vorm van beelden die niet zijn geplaatst in het boek.     








Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: 19 Toen
« Reactie #4054 Gepost op: 11 november 2019, 10:20:42 »
Tijdens het scannen kwam ik een paar plaatjes van het spoorwegmuseum uit ongeveer 1975 tegen.













Tot een volgende keer maar weer, Teun.

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: 19 Toen
« Reactie #4055 Gepost op: 11 november 2019, 14:19:03 »
Grappig hokje, die R.S.T.M. 2  (y)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1067
Re: 19 Toen
« Reactie #4056 Gepost op: 11 november 2019, 19:19:47 »
Citaat
Citaat van: NS8714 op 11 november 2019, 14:22:55
Wat een troosteloze bende....
Jij hebt de tijd van de RTM niet aan den lijve meegemaakt. Voor mij liggen daar veel herinneringen. Daarom ben ik blij dat er nu weer een echte tramlijn is met RTM-materieel. Wellicht is een aantal rijtuigen en locs daar heen verhuisd. En doen ze weer regelmatig dienst.

Edit: Hier boven heeft een ander bericht gestaan. Dat bericht is kennelijk verwijderd.
Voortaan toch maar direct een citaat nemen!
« Laatst bewerkt op: 12 november 2019, 22:25:56 door Martin Hornis. Reden: verwijderd bericht »
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32; eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32; controleprogramma's voor iTrain en OC32.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: 19 Toen
« Reactie #4057 Gepost op: 12 november 2019, 10:11:40 »
Geweldig wat een paar oude plaatjes losmaakt.

Als ik tijd van leven en scannen hebt komt er nog wel het een en ander al was ik toendertijd niet zo erg van het treinen foto's maken.

tot een volgende keer maar weer, Teun.

Erik Baas

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: 19 Toen
« Reactie #4058 Gepost op: 12 november 2019, 11:40:39 »


NS 5085, ex WD 73755 "Longmoor". 6 augustus 1965.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5523
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: 19 Toen
« Reactie #4059 Gepost op: 12 november 2019, 14:22:49 »
De periodieke spoorwegmuseum discussie met de standaard opmerkingen heb ik afgesplitst naar het stationsplein.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9917
    • Mijn fotoarchief
Re: 19 Toen
« Reactie #4060 Gepost op: 12 november 2019, 14:41:57 »


NS 5085, ex WD 73755 "Longmoor". 6 augustus 1965.

Volgens mij juist andersom, WD 73755 'LONGMOOR' (ex NS 5085). De loc staat daar immers niet in NS uitvoering.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

Erik Baas

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: 19 Toen
« Reactie #4061 Gepost op: 12 november 2019, 14:49:22 »
Check. Maar: WD 73755, ex NS 5085, ex WD 73755 "Longmoor" dan toch nog altijd. ;-p  Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_5000_(WD) (waar ook een betere foto bij staat).

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3176
Re: 19 Toen
« Reactie #4062 Gepost op: 10 februari 2020, 12:57:59 »
Vandaag maar weer eens naar 19 Toen. Geldermalsen, om precies te zijn.


Op 010781 brengt loc 2281 de VGL wagens uit Tiel aan.


Loc 1103 als losse loc vanuit Utrecht om met een aantal VGL wagens verder naar het zuiden te rijden.
Let op het 'veiligheidskopje' aan het Engelse wissel dat de loc hier berijdt. Die voorzieningen zijn er niet meer zoveel.


De nog nieuwe 1609, nog immer actief anno 2020 als RRF 4402, voor een trein uit de serie 800 of 900.
Let op de dienstoverweg met open hek en compleet ontbrekende beveiliging. Anno 2020 ondenkbaar, lijkt mij.


Even ten zuiden van Geldermalsen rijdt op 060782 deze IC, getrokken door de 1617. De IC lijkt uit twee stammen te bestaan, al meen ik te zien dat de achterste Plan E een A is en geen B.


En tot slot een fraaie wagenladingtrein getrokken door wat ik nog steeds de mooiste NS loc vind: een 1200.
Op de foto, van 030781, de 1214 met trein naar, vermoedelijk, de Watergraafsmeer.
Groet, Frank

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: 19 Toen
« Reactie #4063 Gepost op: 10 februari 2020, 15:24:55 »
Wat staat er op die Res achter de 1214? Lijkt wel allemaal omgevallen.

Mvg Bas

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: 19 Toen
« Reactie #4064 Gepost op: 10 februari 2020, 15:25:40 »
Euh, dat zijn geen Res, mijn excuses.