Doel:€250.00
Donaties:€102.50

Per saldo:€-147.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-07-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 16:23:11
Hoe plaats ik plaatjes via de IPad?... door Spoor1vogel
Vandaag om 16:18:52
Koploper Delft stopt door serie1200
Vandaag om 16:14:30
SSN 41 105 door ArjanB
Vandaag om 16:13:50
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 16:09:00
NL-baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 15:55:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
Vandaag om 15:48:01
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door puntenglijder
Vandaag om 15:18:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Floris Dilz
Vandaag om 15:18:03
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door CHH
Vandaag om 15:01:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 14:59:19
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:55:49
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 14:37:59
MB-module: Hielan Ware door Hendrik Jan
Vandaag om 14:27:12
Een modelbaan in een garage...... zou dat kunnen? door Ronald Halma
Vandaag om 14:25:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:22:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:17:51
Schwarzburg door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:49:02
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door MOVisser
Vandaag om 13:04:58
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door mdjr78
Vandaag om 13:04:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 13:03:31
Cushman Oregon, voorheen Project Unnamed door Ronald Halma
Vandaag om 13:00:19
Z21 App aansluiten door Gerke
Vandaag om 12:47:10
Motorschade Roco Hippel (Oudste model?) door meino
Vandaag om 12:41:57
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 12:39:55
Uitzetten van staal (rails ) en koper (bovenleiding ) door Peter Kleton
Vandaag om 12:19:21
artitec PLAN W vs LS Models door Jamie
Vandaag om 12:09:06
Beneluxforum Kalender 2021 door Ronald Halma
Vandaag om 12:06:35
Automatische koppeling door Floris Dilz
Vandaag om 11:56:05
EifelBurgenBahn door Christoph
Vandaag om 11:50:23
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1339492 keer)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 701
    • flickr fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #4050 Gepost op: 01 oktober 2019, 15:18:27 »
Hallo,
Op 18-9-1994 wat dia's gemaakt bij de tram van Antwerpen.
Bij het Centraal Station rijdt lijn 12 door wat nauwe straten, dus kwam het goed uit dat de zon niet scheen.

PCC 7098 in de Richardstraat. Inmiddels ligt er asfalt en is het enkelspoor aan de rechterkant van de straat gelegd.


PCC 7073 is nog niet in de "De Lijn" kleuren geschilderd (Van Kerckhovenstraat).


PCC 7130 eveneens in de Van Kerckhovenstraat.


PCC 7130 bij de halte De Coninckplein.


De Wolstraat / Wijngaardbrug is ook zo'n smalle straat (van eindpunt Melkmarkt). PCC 7049, zonder koppeling.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 701
    • flickr fotopagina
Re: 19 Toen
« Reactie #4051 Gepost op: 03 oktober 2019, 23:06:59 »
Hallo,
Op 19 september 1994 naar de tram van Brussel gegaan om de 4-assige PCC's, die op lijn 18 reden, te fotograferen.


Ook een PCC, maar dan een enkelgelede 6-asser.
In die tijd werd het materieel van de Brusselse tram van een nieuw kleurenschema voorzien:
geel met blauwe vlakken over de deuren. Ik stond in de Theodore Verhaegenstraat.


Het doel van de reis: PCC 7171 op de Brusselsesteenweg in Vorst.
Toevallig is deze tram de laatste van de serie 7000-den; bouwjaar is 1971.


Het Sint Denijsplein in Vorst met een dubbelgelede PCC in de nog oude (creme) beschildering.


Het Sint Denijsplein in Vorst in de andere richting met PCC 7166.


Neerstalsesteenweg in Vorst met PCC 7043 (bouwjaar 1952).


Eveneens de Neerstalsesteenweg in Vorst met PCC 7909.


PCC 7168 in dezelfde straat. Het zag er destijds wat verpauperd uit.
Volgens Google Street View waren de huizen en het wegdek in 2017 opgeknapt.


Later die dag kwam de zon tevoorschijn. PCC 7021 op de Brusselsesteenweg in Vorst.


PCC 7922, Brusselsesteenweg in Vorst.


Leswagen 9060 (een 2-asser) op de Van Volxemlaan in Vorst.


PCC 7163 op de Wielemans Ceuppenslaan in Vorst.

Tot slot van die dag nog naar lijn 39 gegaan, waar ook 4-assige PCC's reden.


Bij het eindpunt Ban Eik kon ik PCC 7129, die nog de creme kleur had, vastleggen.

Volgens internet is het lijnnummer 18 in 2007 bij een reorganisatie van het lijnennet in Brussel verdwenen.
De laatste exemplaren de PCC's van de serie 7000 hielden het op lijn 39 en 44 nog uit tot in februari 2010.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2983
  • is met treintjes aan het spelen
Re: 19 Toen
« Reactie #4052 Gepost op: 30 oktober 2019, 13:22:01 »
even weer wat gescand.

Rotterdam 27-12-1989.


Utrecht toen de nieuwe hal 09-08-1990.







Den Haag HS van omstreeks 1986 .

mvgr Evert en Bas

Mispoes

  • Huiskat van BNLS en vriend van de Biljettencentrale
  • Offline Offline
  • Berichten: 8457
  • Wer fährt denn da noch Märklin...
Re: 19 Toen
« Reactie #4053 Gepost op: 09 november 2019, 14:47:02 »
Mispoes’ Nostalgische Poespas: 34 jaar geleden

Zaterdag 9 november 1985. Negen november, een datum met tegenstrijdige klanken: in 1989 voel de Berlijnse muur. Vier jaar daarvoor vond de bloedige aanslag op een supermarkt in het Belgische Aalst plaats, gepleegd door de Bende van Nijvel. Terwijl die aanslag plaatsvond, bevond ik mij ruim 100 km noordelijker, in hartje Rotterdam. Totaal onwetend, had ik met spoorvrienden een gezellige avond met dia’s kijken, een afsluiting van een mooie dag. Die dag begon met reizen naar Amsterdam CS, vandaar even op en neer naar Haarlem vanwege de ’46-ers 231 en 279 die een paar dagen eerder waren gearriveerd vanuit Nijmegen. Eén van de stellen, de gele 279, werd gebruikt voor proefnemingen t.b.v. toepassing draaistroomtechniek. De groen 231 ging onderdelen leveren. De heenweg naar Haarlem gebruikten we voor de verkenning waar de stellen opgesteld stonden, de terugweg voor het maken van foto’s. Het bleef alsnog lastig want de trein rijdt altijd te snel. Maar het was gelukt. Daarna door naar Roosendaal voor de vele rode DE1/2-stellen die daar terzijde stonden in afwachting van onttakeling en sloop. De STIBANS was die dag actief met de werkgroepen 273 en 41. In de laatste werkgroep zaten drie bekenden van ons en met hun gingen we later naar huis waar één van die drie woonde. Daar hadden we dus een prima avond met dia’s van de rode stellen in dienst en een hoop lol. Op die 9e november heb ik gedurende de dag veel foto’s gemaakt. Ik kon toen natuurlijk niet vermoeden dat exact 34 jaar later mijn boek Spoor terug naar ’85-’86 zou uitkomen waarin vier foto’s van die dag opgenomen werden. Klik hier voor meer info. Hierna nog een korte impressie van die dag in de vorm van beelden die niet zijn geplaatst in het boek.     








Sent from my schIldPad with BlaBlatalk

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: 19 Toen
« Reactie #4054 Gepost op: 11 november 2019, 10:20:42 »
Tijdens het scannen kwam ik een paar plaatjes van het spoorwegmuseum uit ongeveer 1975 tegen.













Tot een volgende keer maar weer, Teun.

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 2121
Re: 19 Toen
« Reactie #4055 Gepost op: 11 november 2019, 14:19:03 »
Grappig hokje, die R.S.T.M. 2  (y)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1097
Re: 19 Toen
« Reactie #4056 Gepost op: 11 november 2019, 19:19:47 »
Citaat
Citaat van: NS8714 op 11 november 2019, 14:22:55
Wat een troosteloze bende....
Jij hebt de tijd van de RTM niet aan den lijve meegemaakt. Voor mij liggen daar veel herinneringen. Daarom ben ik blij dat er nu weer een echte tramlijn is met RTM-materieel. Wellicht is een aantal rijtuigen en locs daar heen verhuisd. En doen ze weer regelmatig dienst.

Edit: Hier boven heeft een ander bericht gestaan. Dat bericht is kennelijk verwijderd.
Voortaan toch maar direct een citaat nemen!
« Laatst bewerkt op: 12 november 2019, 22:25:56 door Martin Hornis. Reden: verwijderd bericht »
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma's voor iTrain en OC32.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: 19 Toen
« Reactie #4057 Gepost op: 12 november 2019, 10:11:40 »
Geweldig wat een paar oude plaatjes losmaakt.

Als ik tijd van leven en scannen hebt komt er nog wel het een en ander al was ik toendertijd niet zo erg van het treinen foto's maken.

tot een volgende keer maar weer, Teun.

Erik Baas

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: 19 Toen
« Reactie #4058 Gepost op: 12 november 2019, 11:40:39 »


NS 5085, ex WD 73755 "Longmoor". 6 augustus 1965.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5589
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: 19 Toen
« Reactie #4059 Gepost op: 12 november 2019, 14:22:49 »
De periodieke spoorwegmuseum discussie met de standaard opmerkingen heb ik afgesplitst naar het stationsplein.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10008
    • Mijn fotoarchief
Re: 19 Toen
« Reactie #4060 Gepost op: 12 november 2019, 14:41:57 »


NS 5085, ex WD 73755 "Longmoor". 6 augustus 1965.

Volgens mij juist andersom, WD 73755 'LONGMOOR' (ex NS 5085). De loc staat daar immers niet in NS uitvoering.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

Erik Baas

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: 19 Toen
« Reactie #4061 Gepost op: 12 november 2019, 14:49:22 »
Check. Maar: WD 73755, ex NS 5085, ex WD 73755 "Longmoor" dan toch nog altijd. ;-p  Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_5000_(WD) (waar ook een betere foto bij staat).

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3283
Re: 19 Toen
« Reactie #4062 Gepost op: 10 februari 2020, 12:57:59 »
Vandaag maar weer eens naar 19 Toen. Geldermalsen, om precies te zijn.


Op 010781 brengt loc 2281 de VGL wagens uit Tiel aan.


Loc 1103 als losse loc vanuit Utrecht om met een aantal VGL wagens verder naar het zuiden te rijden.
Let op het 'veiligheidskopje' aan het Engelse wissel dat de loc hier berijdt. Die voorzieningen zijn er niet meer zoveel.


De nog nieuwe 1609, nog immer actief anno 2020 als RRF 4402, voor een trein uit de serie 800 of 900.
Let op de dienstoverweg met open hek en compleet ontbrekende beveiliging. Anno 2020 ondenkbaar, lijkt mij.


Even ten zuiden van Geldermalsen rijdt op 060782 deze IC, getrokken door de 1617. De IC lijkt uit twee stammen te bestaan, al meen ik te zien dat de achterste Plan E een A is en geen B.


En tot slot een fraaie wagenladingtrein getrokken door wat ik nog steeds de mooiste NS loc vind: een 1200.
Op de foto, van 030781, de 1214 met trein naar, vermoedelijk, de Watergraafsmeer.
Groet, Frank

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: 19 Toen
« Reactie #4063 Gepost op: 10 februari 2020, 15:24:55 »
Wat staat er op die Res achter de 1214? Lijkt wel allemaal omgevallen.

Mvg Bas

Hlv53

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: 19 Toen
« Reactie #4064 Gepost op: 10 februari 2020, 15:25:40 »
Euh, dat zijn geen Res, mijn excuses.