Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 00:31:22
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 00:23:02
Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
04 August 2025, 23:16:43
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
04 August 2025, 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
04 August 2025, 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
04 August 2025, 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1929598 keer)

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1264
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: 19 Toen
« Reactie #2895 Gepost op: 23 March 2014, 13:52:33 »
Best een goed resultaat die foto's van foto's broertje!  (y) leuk klusje zo op de zondagmiddag. Smaakt naar meer, platen uit Dz.
Gr Marco.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: 19 Toen
« Reactie #2896 Gepost op: 25 March 2014, 18:02:06 »
Leuke foto's, ook van de 320 zonder deuken enzo!

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4731
    • Filmpjes op YouTube
Re: 19 Toen
« Reactie #2897 Gepost op: 25 March 2014, 18:11:03 »
Thanks!

De 320 heeft later naar het schijnt een keer een tik van een graafmachine gehad, het dak was aan 1 kant beschadigd. Niet erg genoeg om er wat mee te doen blijkbaar, is nog meermaals zo in Delfzijl geweest.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

kawaaad

  • Offline Offline
  • Berichten: 483
Re: 19 Toen
« Reactie #2898 Gepost op: 25 March 2014, 19:07:17 »


deze foto is uit de 20-er jaren van de groente veiling bij berkel en rodenrijs. Dit spoor werd later het zgn hofplein lijntje tussen rotterdam en denhaag

mvg aad

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
    • Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #2899 Gepost op: 25 March 2014, 20:40:42 »
Het spoor was toen al de Hofpleinlijn... Geopend in 1908!

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: 19 Toen
« Reactie #2900 Gepost op: 25 March 2014, 22:33:00 »
Wat ik begreep is dat de 320 een keer dwars op het spoor heeft gestaan in Onnen, het ding was niet alleen aan het dak maar ook aan de huif behoorlijk gedeukt. Of de graafmachine heeft 'm twee (of drie) keer geraakt natuurlijk ;)
Ook bij de 250, de Groningse kraansik, kwamen we op allerlei plaatsen behoorlijke ontspoor- /botsschade tegen.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: 19 Toen
« Reactie #2901 Gepost op: 16 June 2014, 23:14:42 »
1990 in nachtelijk Leeuwarden:



Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #2902 Gepost op: 17 June 2014, 14:49:30 »
de laatste week van de klassiek beveiliging Emmen Zwolle mei 1987, een dieseldrie loopt net binnen bij het inrijsein van station van Emmen.

 


mvgr Evert

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8529
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: 19 Toen
« Reactie #2903 Gepost op: 22 June 2014, 19:20:38 »

Plek onbekend.




Leeuwarden

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: 19 Toen
« Reactie #2904 Gepost op: 22 June 2014, 21:58:57 »

Plek onbekend.


Gaaf Huibert zo'n Hbis'r verhuurd aan voormalig PTT Post! Heb je een foto van het grote tekstbord met wagennummer voor me?
Of iemand anders die info kan geven van deze trein? Die wil ik wel in model brouwselen.  (y)

Jeroen
We're all riders on this train.

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re: 19 Toen
« Reactie #2905 Gepost op: 23 June 2014, 11:56:54 »
Plaatje zou in Groningen gemaakt kunnen zijn . Ben er niet zeker van .
Gr Jos

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8529
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: 19 Toen
« Reactie #2906 Gepost op: 23 June 2014, 12:04:23 »
Ikzelf heb geen verdere info, helaas.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #2907 Gepost op: 10 September 2014, 10:39:57 »
Op 21 augustus 1981 raakte de 1504 defect voor de Berglandexpress en dus stond het spul stil ergens tussen Utrecht en Geldermalsen. Er zijn daarvan al meerdere beelden vertoond hier. Vandaag even het verhaal hoe ik dat vanuit Geldermalsen heb beleefd, waar ik een aantal keren met een goede (spoor)vriend het 'VGL gebeuren' heb gefotografeerd. Altijd goed voor een drukke avond met veel 2200 en 2400 geweld en de nodige passerende treinen. Alleen jammer van het tegenlicht.

Het begint allemaal aan het eind van de middag. De auto wordt bij de losweg geparkeerd en wij worden verrast door een span 2400-en (de 2443 en de bruine 2505) met wat rongenwagens die even aan de kant moeten.



Na ook nog een close-up van het span te hebben gemaakt snel nog even de plaatselijke Sik van dienst vastgelegd. Het emplacement ligt er, los van de rongenwagens en een binnenrijdende Plan U, nog verlaten bij in afwachting van alle VGL drukte:



Nu snel over de oude loopbrug (inmiddels in Haaksbergen bij de MBS te bewonderen) en ons installeren voor de rest van de avond. Er gebeurt nu iets vreemds: de twee 2400-en worden losgekoppeld, wisselen van spoor en vertrekken terug richting Utrecht. Het spoor is echter hard nodig voor alle rangeermanoeuvres.



Vanuit de richting Den Bosch komt verdacht langzaam de IC (toen vijf rijtuigen Plan E!) met de nog nieuwe 1608 binnenrijden.



Daar moeten wij natuurlijk het fijne van weten en wij spoeden ons naar het andere einde van het perron en ik vraag de machinist wat er aan de hand is. Een defecte trein weet hij te melden. De passagiers hangen nieuwsgierig uit het raam (dat kon toen nog...).



Een IC uit de richting Utrecht, getrokken door de 1612, is blijkbaar om de gestrande trein heen gereden en wisselt weer naar het goede spoor:



De IC naar Utrecht vertrekt en even later loopt de goederentrein naar Amsterdam Watergraafsmeer, die in Geldermalsen altijd even aan de kant gaat, binnen.



Kort daarna komt de oorzaak van dit alles voorbij: de door de 2445 en 2505 opgehaalde, gestrande 1504 met haar trein. Op de tweede foto zijn op de achtergrond de rongenwagens te zien die nog steeds een van de sporen blokkeren.





Kort daarna loopt de eerste VGL trein met de 2206 binnen en begint het rangeergebeuren, wat lastiger dan anders vanwege het door de rongenwagens geblokkeerde spoor. Op de afvoer van de rongenwagens hebben wij niet meer gewacht.








« Laatst bewerkt op: 10 September 2014, 10:43:23 door spoorzeven »
Groet, Frank

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
    • Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #2908 Gepost op: 10 September 2014, 12:05:31 »
Wat een leuk verslag met mooie plaatjes!!! (y)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #2909 Gepost op: 10 September 2014, 14:23:53 »
Hoi,

fraaie plaatjes  (y) voel me even stukken jonger bij het zien van deze plaatjes  ;D.
moet ook maar weer eens dia's gaan scannen.


mvgr Evert