Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 16:45:06
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door R.C.Grootveld
Vandaag om 16:34:39
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 16:30:20
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
Grootspoor in Frankrijk door martijnhaman
Vandaag om 16:04:41
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Fleischmann Anna ombouw. door RetroJack
Vandaag om 16:01:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 16:01:24
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 15:36:35
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 13:39:06
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1926723 keer)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: 19 Toen
« Reactie #2220 Gepost op: 22 July 2011, 21:35:32 »
Toch erg indrukwekkende platen van dit forse ongeval! Apart ook die oude stoomkraan op de tweede foto. En foto 4 is een geweldig tijdsbeeld; bruine 2200'en , Plan D en een 3-hoogte sein stelsel '46

Bedankt voor het inscannen en tonen!
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: 19 Toen
« Reactie #2221 Gepost op: 23 July 2011, 00:27:05 »
Nog wat oud zwart-wit werk ingescand. Amsterdam CS met een groene Plan T of V, blauwe 1300 en rode Plan U.


Ook de DE V was nog een reguliere gast onder de kap van Amsterdam CS.


Het Amstelstation had nog vier perronsporen. Waar al jaren de metro rijdt, staat hier nog een 1200.


Een 2200 staat te wachten om de Haarlemmerweg over te steken naar de Centrale Markthallen.

Groet, Frank

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: 19 Toen
« Reactie #2222 Gepost op: 23 July 2011, 10:58:39 »
Voor diegenen die straks met een Plan V zitten 1:100 die wordt vervangen door een 1:87 anno 2012, een suggestie voor het oude model: op de losweg van Alphen aan den Rijn staat de BPk van de 839 die 280989 op een zandauto is gebotst. De bijbehorende ABk was praktisch total loss, de BPk is hersteld en gecombineerd met een andere bak.


Op 270984 komt even ten zuiden van Boxtel de 1126 met een bietentrein voorbij.


Even later passeert deze combinatie hondenkoppen.


En speciaal voor Bernd (Fissy) deze plaat van de altijd bruin gebleven 2514 op het zuidelijke 'zakspoor' te Gouda met wagons voor Alphen aan den Rijn (Zanussi)




Groet, Frank

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: 19 Toen
« Reactie #2223 Gepost op: 23 July 2011, 11:14:03 »
Hmm, ik probeer de beweging van die buurtsuper te visualiseren.
Trein kwam mogelijk van de kijfhoek, bij Gouda werd er omgelopen en de trein werd achteruit de zak in geduwd om daar te gaan wachten om naar Alphen te vertrekken ?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: 19 Toen
« Reactie #2224 Gepost op: 23 July 2011, 11:20:56 »
Ja, zelfs nu zou dat nog kunnen qua spoorverbindingen in Gouda.
Groet, Frank

manuelspot

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #2225 Gepost op: 23 July 2011, 12:01:35 »
Zo gaaf om te zien al die nieuwe foto's die los komen van vroeger.
Ik zal bijna zeggen. Is het geen idee om met deze hele nieuwe geschiedenis een Beneluxspoor fotoboek te maken met al deze nieuwe foto's?

Manuel

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re: 19 Toen
« Reactie #2226 Gepost op: 23 July 2011, 20:20:10 »
@spoorzeven
Geweldige foto`s, vooral die zwartwittjes. Om te smullen. Maar ook de bietentrein is peppie. Zelf nooit in het echt gezien.

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #2227 Gepost op: 23 July 2011, 21:12:50 »
Het zijn weer mooie foto's (y)
Hoeveel heb je er nog liggen op zolder? ;D

gr Ed.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: 19 Toen
« Reactie #2228 Gepost op: 23 July 2011, 22:00:42 »
Ik heb ze gewoon uuh,nou ja... gewoon :-\ op de PC staan.


De 2504 in het najaar van 1990 te Den Haag Hollands spoor, is de enige keer dat ik nog een 2400 kon forotgraferen voordat deze uit de dienst gingen.
 
Hippel 631 te Nijmegen, april 1994


De 2309 rangerend tbv een miltaire trein te Assen, 20 juni 1991.


Sikje 259, wederom te Assen, maar dan een paar jaar later, mei 1993


Één van de weinige keren dat een 6400 onder de kap van Den Haag CS stond, dus dat moest wel geplaat worden. Was een hele choq, uh shock ;D, 21 juli 1993.


Een hondekop-2 en -4 te zwolle, nummers kan ik niet meer achterhalen, 11 september 1993


Tot slot een stoptrein Groningen-Zwolle vertrekgereed te op het beginstation, april 1994
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #2229 Gepost op: 23 July 2011, 22:05:19 »
Ja die heb ik ook ;D
Maar die plaatjes van net een paar jaar
eerder zijn toch interresanter (y)

gr Ed.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: 19 Toen
« Reactie #2230 Gepost op: 23 July 2011, 22:10:16 »
Dit zijn zo'n beetje m'n oudste foto's, misschien heb ik er wel wat oudere ergens zwerven, maar die zijn van mindere kwaliteit :-\. Dus voorlopig moet je het hiermee doen  ;)

'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re: 19 Toen
« Reactie #2231 Gepost op: 24 July 2011, 00:56:39 »

Één van de weinige keren dat een 6400 onder de kap van Den Haag CS stond, dus dat moest wel geplaat worden. Was een hele choq, uh shock ;D, 21 juli 1993.

Nog met onofficiële naam "Lonneke". Aparte CTA btw.
Meer NS in spoor 1!

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: 19 Toen
« Reactie #2232 Gepost op: 24 July 2011, 01:39:49 »
Nog een paar zwart-wit opnames uit 1969-1971:

2277 + onbekende 2200 onder de kap te Amsterdam CS


Beneluxstel klaar voor vertrek uit Amsterdam CS, met de 'aanhang' voor Vlissingen.


Een van de laatste treinstellen Mat '36 nog in actieve dienst (spitstrein op de Gooilijn), meen dat het de 625 was.


En tenslotte een Mat '40 tweetje te Rotterdam CS (ja, ik weet het: te vroeg afgedrukt, staat er niet helemaal op)


P.S.: zeer, zeer jammer dat er niets van Mat '40 / DE V is bewaard.
« Laatst bewerkt op: 24 July 2011, 01:41:43 door spoorzeven »
Groet, Frank

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re: 19 Toen
« Reactie #2233 Gepost op: 24 July 2011, 09:29:09 »
Vanwege het fraaie zomerweer heb ik eens een paar foto's ingescand uit de jaren '90, vooraf moet ik bekennen dat ik haast alleen maar in Duitsland fotografeerde...

Door mijn werk kwam ik vaak in Lübeck en al waren de havens mijn eigenlijke doel, het Hauptbahnhof en Bahnbetriebswerk waren me de kleine omweg wel waard :)
Op 3 juli 1994, ik stond deze zondag in Lübeck over, brult 232 309 samen met een collega door de stationshal van het Hauptbahnhof:



Op de dag af vijf jaar later, dit keer viel de derde juli op een zaterdag, passeert 212 027 met RB 7763 naar Delmenhorst het inrijsein van Holdorf:



Op mijn Flickr-site (zie het groene wereldbolletje links) staan nog meer ingescande foto's.

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re: 19 Toen
« Reactie #2234 Gepost op: 24 July 2011, 18:27:11 »
Voor diegenen die straks met een Plan V zitten 1:100 die wordt vervangen door een 1:87 anno 2012, een suggestie voor het oude model: op de losweg van Alphen aan den Rijn staat de BPk van de 839 die 280989 op een zandauto is gebotst. De bijbehorende ABk was praktisch total loss, de BPk is hersteld en gecombineerd met een andere bak.
Voor het herstel van de 839 is de 938 (what's in a number?) gebruikt. De vloer en het voorstel deel zijn afkomstig van de ABk 938 en de bovenbouw en achterste deel van de ABk 839. In december 1990 kwam het stel weer op de baan.
Spoorgroet, Martin