Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 17:35:34
Vreemd probleem door Ruud Teunissen
Vandaag om 17:27:05
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door j.ossebaar
Vandaag om 17:00:14
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1929133 keer)

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Re: 19 Toen
« Reactie #1665 Gepost op: 12 April 2010, 20:28:40 »
Hij zal wel tijdelijk bewaard zijn bij de Hoogovens. Het was wel altijd een gaaf gezicht en gehoor om de treinen door de stad te zien rijden. Ik was laatst aan het werk op een bouwwerk van de BAM bij station Blaak en dan is het toch wel leeg daar.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 19 Toen
« Reactie #1666 Gepost op: 12 April 2010, 22:39:09 »
Afbraak blaak

Afblaak, zeg maar.

Toch hoort die constante vernieuwing volgens mij bij Rotterdam, in ieder geval sinds het bombardement. Hoewel zijn noordelijke rivaal mijn favoriet is, heeft het allemaal als gevolg gehad dat het spoorvervoer (met name de metro) in Rotterdam net wat handiger geregeld is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re: 19 Toen
« Reactie #1667 Gepost op: 12 April 2010, 22:42:49 »
Koningshaven-Blaak
Kwijl...  Wat is het toppunt van spoor op een minimum van ruimte? De essentie van dit punt probeer ik dus ooit in model te vangen.
Gauw allemaal foto's maken in Delft voor het luchtspoor daar ook weg is. Maar zo mooi als dit was is het in Delft toch niet.
« Laatst bewerkt op: 12 April 2010, 22:48:16 door janw »

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #1668 Gepost op: 14 April 2010, 00:28:30 »
Mooie bovenleidingsportalen Jan  8)

We blijven even in de overbruggende constructies. Voor de Dortenaren en de Zwijndrechtenaren zeker herkenbaar.


De vlinder. De Dortse spoorburg was in deze uitvoering 2 sporig.


De brug was nadrukkelijk lager dan de naast gelegen verkeersbrug waar deze foto van gemaakt is.


De aanbruggen kijkend richting Zwijndrecht.


Omdat de spoorbrug beduidend lager lag dan de verkeersbrug moest ook voor elk binnenschip gedraaid worden. Om die binnenvaart meer ruimte te geven werden de aanbruggen ook hefbaar gemaakt. Ze werden geheven tot de hoogte van de verkeersbrug.


Hier zien we de aanbruggen en de hoofdbrug geheven. Bij uitbouw naar 4 sporig is de brug verhoogt naar de verkeersbrug hoogte. De aanbruggen zijn dus thans niet meer hefbaar. De vlinder is vervangen door de orgelpijpen. Een foto van de ombouw is te vinden in mijn vorige bijdrage

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #1669 Gepost op: 14 April 2010, 21:10:56 »
Vanavond even naar Polen, mei 1978. Een excursie van EK ziet onder meer een ex-DRG 03 en een ex-DRG 50 voor de excursietrein. Ook uitstapjes naar smalspoorstoom zaten in het programma.





Groet, Frank

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #1670 Gepost op: 15 April 2010, 01:34:23 »
Vooral dat Poolse smalspoor vind ik leuk om te zien  (y)
Is dat 750mm?

gr Ed.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #1671 Gepost op: 16 April 2010, 00:18:35 »
Vooral dat Poolse smalspoor vind ik leuk om te zien  (y)
Is dat 750mm?

gr Ed.

Ed, voor zover ik mij dat herinner, ja: inderdaaad 750mm. Er bestond toen nog een redelijk omvangrijk net, dat wij zoveel mogelijk als EK-excursie hebben bezocht.
Groet, Frank

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #1672 Gepost op: 16 April 2010, 00:31:50 »
Onbescheiden zijn, is niet bepaald een te waarderen eigenschap van iemand, maar: ik vind dit dus een van mijn beste stoomfoto's van Nederlandse museumstoom sedert 1975. Er komt echter ook wel een aantal door de fotograaf niet / nauwelijks te beïnvloeden zaken om de hoek kijken. Dus in alle bescheidenheid: VSM 23 076 in haar eerste actieve leven in Nederland bij de Steeg op weg naar Arnhem Station van de Week;


Groet, Frank

S. Peco

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: 19 Toen
« Reactie #1673 Gepost op: 20 April 2010, 09:51:54 »
Nog even en oude tijden komen weer terug in Barneveld.

zie: http://www.barneveld.nl/index.php?simaction=content&mediumid=2&pagid=116&stukid=19205

Groet,
Speco

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
Re: 19 Toen
« Reactie #1674 Gepost op: 20 April 2010, 10:06:09 »
Inderdaad Spoorzeven,

Die VSM loc in een fraaie omgeving, die duidelijk zichzelf in het zweet werkt  :P om de trein op tijd op bestemming af te leveren!
Een hele mooie compositie zo!

Gerard

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #1675 Gepost op: 22 April 2010, 21:14:18 »
Vanavond een bezoekje aan Amersfoort, met achtereenvolgens:

Drie locs serie 1100 (1101, 1140, 1112).


Loc 1154 en een onbekende 2200 op het toen nog volop actieve goederenemplacement met rangeerheuvel.


Loc 1217 met trein naar Enschede (ik zie deze combinatie toch echt liever dan een ICIII).


De bouw van ballastwagons type fccpps bij de wagenwerkplaats.


En tenslotte een zeldzame gast, eveneens bij de wagenwerkplaats: DH II 3210


Groet, Frank

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: 19 Toen
« Reactie #1676 Gepost op: 22 April 2010, 21:19:14 »
Gave platen Frank ( Spoorzeven ) (y)

Altijd goed dat Amersfoort ;D

Gr. Remco.

Jint Nijman

  • Offline Offline
  • Berichten: 199
Re: 19 Toen
« Reactie #1677 Gepost op: 22 April 2010, 21:50:19 »
Hier een paar fotos uit Hengelo, ik denk uit 1965 of 1966.
De kwaliteit is niet geweldig maar misschien vindt iemand het interessant.







dat manneke is ondergetekende

Jint

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #1678 Gepost op: 22 April 2010, 21:58:56 »
@Jint: vooral de kleurenopname met de armseinen en een buurtsuper is erg leuk.
Groet, Frank

Northlander1983

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #1679 Gepost op: 22 April 2010, 22:04:40 »
 (y) Dit IS en BLIJFT een super leuk draadje, TOP..... (y)