Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 17:02:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:09:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
Probleem met inloggen door Joz
Vandaag om 15:55:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 15:50:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 2006602 keer)

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1722
Re: 19 Toen
« Reactie #1665 Gepost op: 12 April 2010, 20:28:40 »
Hij zal wel tijdelijk bewaard zijn bij de Hoogovens. Het was wel altijd een gaaf gezicht en gehoor om de treinen door de stad te zien rijden. Ik was laatst aan het werk op een bouwwerk van de BAM bij station Blaak en dan is het toch wel leeg daar.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: 19 Toen
« Reactie #1666 Gepost op: 12 April 2010, 22:39:09 »
Afbraak blaak

Afblaak, zeg maar.

Toch hoort die constante vernieuwing volgens mij bij Rotterdam, in ieder geval sinds het bombardement. Hoewel zijn noordelijke rivaal mijn favoriet is, heeft het allemaal als gevolg gehad dat het spoorvervoer (met name de metro) in Rotterdam net wat handiger geregeld is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2233
  • Bruggen-IG:
Re: 19 Toen
« Reactie #1667 Gepost op: 12 April 2010, 22:42:49 »
Koningshaven-Blaak
Kwijl...  Wat is het toppunt van spoor op een minimum van ruimte? De essentie van dit punt probeer ik dus ooit in model te vangen.
Gauw allemaal foto's maken in Delft voor het luchtspoor daar ook weg is. Maar zo mooi als dit was is het in Delft toch niet.
« Laatst bewerkt op: 12 April 2010, 22:48:16 door janw »

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #1668 Gepost op: 14 April 2010, 00:28:30 »
Mooie bovenleidingsportalen Jan  8)

We blijven even in de overbruggende constructies. Voor de Dortenaren en de Zwijndrechtenaren zeker herkenbaar.


De vlinder. De Dortse spoorburg was in deze uitvoering 2 sporig.


De brug was nadrukkelijk lager dan de naast gelegen verkeersbrug waar deze foto van gemaakt is.


De aanbruggen kijkend richting Zwijndrecht.


Omdat de spoorbrug beduidend lager lag dan de verkeersbrug moest ook voor elk binnenschip gedraaid worden. Om die binnenvaart meer ruimte te geven werden de aanbruggen ook hefbaar gemaakt. Ze werden geheven tot de hoogte van de verkeersbrug.


Hier zien we de aanbruggen en de hoofdbrug geheven. Bij uitbouw naar 4 sporig is de brug verhoogt naar de verkeersbrug hoogte. De aanbruggen zijn dus thans niet meer hefbaar. De vlinder is vervangen door de orgelpijpen. Een foto van de ombouw is te vinden in mijn vorige bijdrage

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re: 19 Toen
« Reactie #1669 Gepost op: 14 April 2010, 21:10:56 »
Vanavond even naar Polen, mei 1978. Een excursie van EK ziet onder meer een ex-DRG 03 en een ex-DRG 50 voor de excursietrein. Ook uitstapjes naar smalspoorstoom zaten in het programma.





Groet, Frank

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3097
    • Mijn Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #1670 Gepost op: 15 April 2010, 01:34:23 »
Vooral dat Poolse smalspoor vind ik leuk om te zien  (y)
Is dat 750mm?

gr Ed.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re: 19 Toen
« Reactie #1671 Gepost op: 16 April 2010, 00:18:35 »
Vooral dat Poolse smalspoor vind ik leuk om te zien  (y)
Is dat 750mm?

gr Ed.

Ed, voor zover ik mij dat herinner, ja: inderdaaad 750mm. Er bestond toen nog een redelijk omvangrijk net, dat wij zoveel mogelijk als EK-excursie hebben bezocht.
Groet, Frank

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re: 19 Toen
« Reactie #1672 Gepost op: 16 April 2010, 00:31:50 »
Onbescheiden zijn, is niet bepaald een te waarderen eigenschap van iemand, maar: ik vind dit dus een van mijn beste stoomfoto's van Nederlandse museumstoom sedert 1975. Er komt echter ook wel een aantal door de fotograaf niet / nauwelijks te beïnvloeden zaken om de hoek kijken. Dus in alle bescheidenheid: VSM 23 076 in haar eerste actieve leven in Nederland bij de Steeg op weg naar Arnhem Station van de Week;


Groet, Frank

S. Peco

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: 19 Toen
« Reactie #1673 Gepost op: 20 April 2010, 09:51:54 »
Nog even en oude tijden komen weer terug in Barneveld.

zie: http://www.barneveld.nl/index.php?simaction=content&mediumid=2&pagid=116&stukid=19205

Groet,
Speco

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1283
Re: 19 Toen
« Reactie #1674 Gepost op: 20 April 2010, 10:06:09 »
Inderdaad Spoorzeven,

Die VSM loc in een fraaie omgeving, die duidelijk zichzelf in het zweet werkt  :P om de trein op tijd op bestemming af te leveren!
Een hele mooie compositie zo!

Gerard

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re: 19 Toen
« Reactie #1675 Gepost op: 22 April 2010, 21:14:18 »
Vanavond een bezoekje aan Amersfoort, met achtereenvolgens:

Drie locs serie 1100 (1101, 1140, 1112).


Loc 1154 en een onbekende 2200 op het toen nog volop actieve goederenemplacement met rangeerheuvel.


Loc 1217 met trein naar Enschede (ik zie deze combinatie toch echt liever dan een ICIII).


De bouw van ballastwagons type fccpps bij de wagenwerkplaats.


En tenslotte een zeldzame gast, eveneens bij de wagenwerkplaats: DH II 3210


Groet, Frank

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: 19 Toen
« Reactie #1676 Gepost op: 22 April 2010, 21:19:14 »
Gave platen Frank ( Spoorzeven ) (y)

Altijd goed dat Amersfoort ;D

Gr. Remco.

Jint Nijman

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: 19 Toen
« Reactie #1677 Gepost op: 22 April 2010, 21:50:19 »
Hier een paar fotos uit Hengelo, ik denk uit 1965 of 1966.
De kwaliteit is niet geweldig maar misschien vindt iemand het interessant.







dat manneke is ondergetekende

Jint

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re: 19 Toen
« Reactie #1678 Gepost op: 22 April 2010, 21:58:56 »
@Jint: vooral de kleurenopname met de armseinen en een buurtsuper is erg leuk.
Groet, Frank

Northlander1983

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #1679 Gepost op: 22 April 2010, 22:04:40 »
 (y) Dit IS en BLIJFT een super leuk draadje, TOP..... (y)