Twee verschillen die ik al ontdekt heb zijn dat de aandrijving van de Model Power wissels geen eindafschakeling hebben (lijkt me geen probleem met een digitale decoder die slechts een puls geeft) en dat het hartstuk geen metalen lipjes voor de stroomafname van de locs heeft.
Blijven de wissels ook op langere termijn betrouwbaar omschakelen, en neemt de stoomafname van de locs na verloop van tijd niet af?
Je hebt de beide 2 grootste nadelen al genoemd..... Ik persoonlijk zou het zeker in die positie van een schaduwstation niet doen. Eigenlijk is de kwaliteit van dat spul belabberd.
Heb je wel het vertrouwen zou je een testbaantje kunnen bouwen (ovaaltje) en een wissel of 2 gebruiken die continue moeten schakelen (inhaalspoor). Zo kun je zien of ze bestand zijn tegen het gebruik dat jij voor ogen hebt.Ikzelf denk namelijk dat de aandrijving er redelijk snel mee op zal houden.
Ik heb ook twee Model Power (elektrische) wissels gekocht en die zijn zelfs maar 12,50 euro per stuk. De Model Power wissels zien er op het eerste gezicht precies hetzelfde uit als de Roco wissels.
Ze lijken me dus best geschikt voor mijn schaduwstation.