Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door ruudns
25 april 2024, 23:48:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
25 april 2024, 23:09:03
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
25 april 2024, 23:01:07
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
25 april 2024, 22:31:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
25 april 2024, 22:10:05
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
25 april 2024, 21:56:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 april 2024, 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
25 april 2024, 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
25 april 2024, 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
25 april 2024, 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
25 april 2024, 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
25 april 2024, 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
25 april 2024, 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
25 april 2024, 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
25 april 2024, 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
25 april 2024, 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
25 april 2024, 19:20:28
Aachenau West door wob
25 april 2024, 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
25 april 2024, 19:04:37
19 Toen door defender
25 april 2024, 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
25 april 2024, 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
25 april 2024, 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
25 april 2024, 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
25 april 2024, 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
25 april 2024, 15:58:27
  

Auteur Topic: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje  (gelezen 390371 keer)

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1290 Gepost op: 09 januari 2016, 00:00:58 »
Die wipwap klopt volgens mij niet (of er zijn meerdere variaties)
Tussen de veren zou een scharnierpunt moeten zitten, zo op jou foto te zien zit die er niet.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3101
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1291 Gepost op: 09 januari 2016, 10:26:53 »
Je hebt gelijk Sander, thanks!

Ga het maandag gelijk aanpassen  (y)

En ook Jan-Peter, bedankt  ;D

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3101
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1292 Gepost op: 11 januari 2016, 12:43:55 »
Aangepast, thanks :-)


En voor de N-spoorders dit weekend even een Kameel gemaakt.



JvB

  • ...en dan denk ik aan Brabant....
  • Offline Offline
  • Berichten: 170
  • de sfeer van de jaren 60 in H0
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1293 Gepost op: 11 januari 2016, 13:00:29 »
Even????
met vriendelijke groet,

Jan

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3101
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1294 Gepost op: 11 januari 2016, 13:28:55 »
4 a 5uurtjes  ;D

3 uur aan de kop (+ cabine), hier begin ik vaak opnieuw mee aangezien de kop niet goed oogt.
Het probleem ligt hem hier dan vaak aan de bouwtekening die ik heb, lage resolutie, niet helmaal correct.
Zo heb ik van de Kameel 2 verschillende tekeningen, bijde veel (incorrecte) verschillen t.o.v. het echte werk.

De DE-1 was met "echte"/gedetaileerde tekeningen van de kop gemaakt, dat was +- uurtje werk en heb je in 1x een perfecte kop.

Daarna is het "kloten" met de ramen aan de voorkant (vooral die in een hoek zitten). Mijn software is geen fan ervan of ik weet de juiste techniek niet  ::)

Laatste uurtje is rest van de ramen uitsnijden aan de zijkant en wat details toevoegen

ReneH0

  • Gast
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1295 Gepost op: 11 januari 2016, 14:52:39 »
wow 4 á 5 uurtjes  :o
Complimenten, ziet er schitterend uit  (y)



 ;)  Zeg dat nu niet te hard, anders geloven we straks niet meer waarom de ontwerpkosten van de modelspoor merken zo hoog zijn.  8) :D
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2016, 15:11:03 door René H »

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1296 Gepost op: 11 januari 2016, 15:31:43 »
Citaat van: René H
wow 4 á 5 uurtjes  :o

Verbaast me niets ;) :P

Citaat van: René H
...Zeg dat nu niet te hard, anders geloven we straks niet meer waarom de ontwerpkosten van de modelspoor merken zo hoog zijn.  8) :D

Een kap is 1 ding... Techniek toevoegen om er een werkend model van te maken kost iets meer ;)

Grtzz,

Karst

guest7823

  • Gast
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1297 Gepost op: 11 januari 2016, 15:34:37 »
Techniek toevoegen om er een werkend model van te maken kost iets meer ;)

Hoe weet jij dat nu weer .......  ???

ReneH0

  • Gast
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1298 Gepost op: 11 januari 2016, 15:40:21 »
Verbaast me niets ;) :P

Een kap is 1 ding... Techniek toevoegen om er een werkend model van te maken kost iets meer ;)

Grtzz,

Karst


 ;)

wimke

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1299 Gepost op: 11 januari 2016, 16:35:03 »
dat uitgerekend jij dat vraagt paul

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3101
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1300 Gepost op: 11 januari 2016, 16:37:19 »
Ja en nee, Karst.

"Mijn" treinen maken alle gebruik van Tomytec treintjes.




Deze template heb ik dus klaar liggen en snij ik dus uit de bodemplaat.
Dit kost niet meer als 2min.

Het is een klik systeem, draaistel van tomytec treintje eraf halen en in "mijn" bodemplaat klikken.
Motortje erbij op de juiste plaats, beetje lijm of duct tape  ;D en done! (sommige, zoals de VIRM zit klik systeem voor motortje, dus geen lijm nodig)

Het gaat hier overigens niet om een technisch hoogstandje als bij jou creaties he  8)
Gewoon een simpele maar effectieve manier
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2016, 16:39:10 door Mitchell »

Pjotr500

  • Offline Offline
  • Berichten: 108
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1301 Gepost op: 11 januari 2016, 16:43:19 »
Mitchell,

Het toevoegen van de techniek is wellicht geen rocket-science, maar het vinden van de juiste onderstellen is momenteel best wel een uitdaging.
Ik zou meteen met een van deze prachtige projectjes beginnen als de onderstellen maar ergens verkrijgbaar waren.  Probeer maar eens een Tomytec onderstel TM-02 of TM-03 te vinden. Zelfs op eBay Japan wordt het lastig.

Verder niets dan respect voor jouw creaties natuurlijk !

Groeten,
Pieter

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3101
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1302 Gepost op: 11 januari 2016, 16:53:28 »
Ohjeej, daar was ik niet op de hoogte van.
Deze techniek heb ik dan ook al in gebruik vanaf 2009   :-\

Met Google kom ik bijvoorbeeld hier uit?
onlineshop.modellbahnunion.com

Zoeken op "TomyTec TM" vind ik van alles.


Pjotr500

  • Offline Offline
  • Berichten: 108
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1303 Gepost op: 11 januari 2016, 17:18:10 »
Hoi Mitchell,


Daar kom je weliswaar op uit, maar als je goed leest, zie je dat ze niet leverbaar zijn.
Misschien dat iemand nog weet waar ze nog te krijgen zijn.  Verborgen voorraad of zo ?

Of dat Tomytec wellicht weer eens een nieuwe serie gaat produceren ?

Mocht iemand een TM-02 of TM-03 in de aanbieding hebben, dan houd ik me aanbevolen................


Groeten,
Pieter

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3101
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1304 Gepost op: 11 januari 2016, 23:34:07 »