Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rogier
18 June 2025, 23:47:49
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset
door
Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Het Boemeltje - Electronica
door
MOVisser
18 June 2025, 23:01:24
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
Jeroen Water
18 June 2025, 22:42:33
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land.
door
Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder
door
Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
LS Models 2025
door
Rick
18 June 2025, 20:16:25
Frans loodsje et cetera
door
tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic
door
Lobomotion69
18 June 2025, 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Lobomotion69
18 June 2025, 18:01:22
Bauarbeiten im gange
door
tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven
door
Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended
door
Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM
door
Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
18 June 2025, 16:59:08
US diorama in H0
door
Wim Vink
18 June 2025, 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft?
door
Ronaldk
18 June 2025, 15:29:11
Intermittende kortsluiting
door
Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen..
door
Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
18 June 2025, 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
18 June 2025, 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
18 June 2025, 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Arjan6511
18 June 2025, 09:14:29
Aachenau West
door
Wim Vink
18 June 2025, 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool
door
MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Interessegroepen (IG's)
|
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
Vorige
-
Volgende
-
1
...
88
89
[
90
]
91
92
...
103
Omlaag
Auteur
Topic: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje (gelezen 406573 keer)
Ad_M
Offline
Berichten: 62
N-Spoor
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1335 Gepost op:
02 February 2016, 10:00:24 »
Kleinere markt misschien, maar wat is er mogelijk op 1:160?
Of vallen de details dan in het niet?
En is dat dan nog "betaalbaar"?
Leuke ontwikkeling om te volgen, eigen poppetjes maken
Mvg,
Ad
Gelogd
Als je het niet meer trekt..., dan moet je duwen!
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3176
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1336 Gepost op:
02 February 2016, 17:40:57 »
WOW.
Vandaag een 9 potjes humbrol verf ontvangen.
Zelf nog nooit geverft (op school na) en al helemaal geen miniatuur dingetjes.
Maar wow, wat is het ontspannen en vooral ook een heerlijk gevoel als je het resultaat bekijkt! (klopje op mn schouder).
Gister kon ik jullie alleen een "vage" foto laten zien.
Maar met verf is het allemaal een stuk beter te zien.
De eerste testprint waar ik aan het kijken was of het allemaal mogelijk was, de torso laten bewegen.
Ondertusse worden er meerdere testprints gemaakt (waar onder brandweermannen)
Wat vinden jullie ervan?
Gelogd
SpoorObjecten
sander1985
Offline
Berichten: 1867
Team Mitropa *
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1337 Gepost op:
02 February 2016, 18:18:37 »
Leuk idee, ik denk dat het bij best een hoop scene's mogelijk moet zijn om de beweging van het figuurtje uit iets anders te halen, zoals een hendel waar het figuurtje aan zwengelt, een brandslag die beweegt die het figuurtje vast heeft, drilboor etc.
Gelogd
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda
Tulpendaal
Offline
Berichten: 3580
Westlandbaan-Delft
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1338 Gepost op:
07 February 2016, 08:50:31 »
He super en het idee van een eenvoudige mix en match software voor h0 figuurtjes lijkt me ook wel wat. gr. Joke
Gelogd
Groetjes Joke
Actief op INSTA als Tulpendaal-modelbouw
TRAM
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=66742.msg3222251988;topicseen#msg3222251988
Jeroen1975
GTW in de tuin
Offline
Berichten: 1482
45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1339 Gepost op:
09 February 2016, 17:32:33 »
Waarom alleen in H0 Joke, zoiets zou ik in 0 ook wel willen zien. En dan de kleding stijl op periode kunnen kiezen bijvoorbeeld 1920, maar dat zal er echt nog wel komen.
Verstuurd vanaf mijn S57 met Tapatalk
Gelogd
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3176
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1340 Gepost op:
13 February 2016, 14:10:59 »
Helaas is het bewegende onderdelen nog geen succes.
Het is op dit moment zo fragiel dat de kans te groot is dat je het breekt tijdens het bewegen van de armen.
Wel is iets anders waar ik aan gewerkt heb een redelijk succes.
Je hebt dus personen die bestaan uit de benen en de torso.
Hiermee kan je dus zelf kiezen of de persoon loopt of stilstaat etc.
In het voorbeeld van te voren even geverft (jaja, het is geen hoogwaardige picasso), maar normaal gesproken zal je hem op elkaar lijmen voordat je het gaat verven.
Een ander voorbeeld is:
Eentje is bijvoorbeeld aan het smsen/op zijn telefoon, je kan dan zelf kiezen of hij loopt of stilstaat.
Gelogd
SpoorObjecten
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3176
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1341 Gepost op:
15 February 2016, 18:32:52 »
Hoi,
Bewegende figuurtjes, in 1x geprint
Kon het niet laten een gifje ervan te maken
Leuk toch?
«
Laatst bewerkt op: 15 February 2016, 18:36:18 door Mitchell
»
Gelogd
SpoorObjecten
JvB
...en dan denk ik aan Brabant....
Offline
Berichten: 170
de sfeer van de jaren 60 in H0
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1342 Gepost op:
15 February 2016, 18:39:05 »
hey Mitchell,
ik heb eigenlijk altijd begrepen dat je in Fud geen losse delen kunt intekenen, zoals jij hier nu overduidelijk wel hebt gedaan. Knap stukje werk. Zet mij meteen ook weer aan het denken....
Gelogd
met vriendelijke groet,
Jan
Servé
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 1767
Niks kan tippen aan een E1700
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1343 Gepost op:
15 February 2016, 18:52:01 »
Dat ziet er zeer leuk uit! Is het misschien mogelijk om, net zoals bij die verwisselbare armen, een pen-in-gat verbinding te maken? Zo zit het bovenlijf altijd goed boven de benen
Gelogd
Vriendelijke groet, Servé.
Wim Janse
Offline
Berichten: 412
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1344 Gepost op:
15 February 2016, 18:59:31 »
Mitchell, zijn die figuren onder "Voorbeeld twee" (paar berichten terug) een product van
jezelf? Of heb je ze als voorbeeld van wat je bedoelde, even geleend?
Wim
Gelogd
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3176
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1345 Gepost op:
15 February 2016, 19:11:12 »
Die zijn allemaal van mijzelf Wim Janse
Er zitten "botten" in die ik net zoals een echte persoon in elke houding kan zetten
Servé hoe bedoel je met pen in gat?
JvB, het is zeer zekers mogelijk om in FUD bewegende onderdelen te maken!
Gelogd
SpoorObjecten
Wim Janse
Offline
Berichten: 412
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1346 Gepost op:
15 February 2016, 19:13:21 »
Leuk Mitchell, zodra ze productie-rijp geacht worden, ben ik wel geïnteresseerd.
Geeft weer wat leuke afwisseling van figuren.
Wim
Gelogd
Jeroen1975
GTW in de tuin
Offline
Berichten: 1482
45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1347 Gepost op:
15 February 2016, 20:35:55 »
Heel mooi!!
Gelogd
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek
Servé
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 1767
Niks kan tippen aan een E1700
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1348 Gepost op:
15 February 2016, 23:04:07 »
Citaat van: Mitchell op 15 February 2016, 19:11:12
Servé hoe bedoel je met pen in gat?
Dat er in het onderstuk een uitsteeksel/pennetje in het midden komt en dan er onder het bovenstuk een gat waar dat invalt. Op de foto van 1 of 2 pagina('s) terug van die verschillende armen kun je zien wat ik bedoel
Edit:
Hier
dus
Gelogd
Vriendelijke groet, Servé.
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3176
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
«
Reactie #1349 Gepost op:
16 February 2016, 08:58:45 »
Ah nu begrijp ik het.
Op dit moment ben ik niet van plan door te gaan met de losse armen.
Ter info, het bewegende poppetje is dus in 1x geprint, zo ziet het mechanisme van het arm eruit:
@Jeroen en Wim dankje
Gelogd
SpoorObjecten
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
Vorige
-
Volgende
-
1
...
88
89
[
90
]
91
92
...
103
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Interessegroepen (IG's)
|
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje