Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door nighttrain1
Vandaag om 20:20:55
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door D_Loc
Vandaag om 20:20:29
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 20:15:34
Eurostar Celestia door kar
Vandaag om 20:04:51
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 20:04:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 20:02:35
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 19:57:53
Bahnstrecke 5867 door ArjanB
Vandaag om 19:49:14
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 19:47:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Valéry
Vandaag om 19:39:55
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 19:00:48
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 18:49:54
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 18:10:11
Diorama Oelde Mittelweg Hp door Edsko Hekman
Vandaag om 17:50:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
Vandaag om 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
Vandaag om 17:11:00
Stroomdetectie issues. door flyerman
Vandaag om 17:00:37
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:57:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:56:29
Project seaside Germany door Montanbahn
Vandaag om 16:53:14
ik mis al een poos door Ronald69
Vandaag om 16:50:29
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:48:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:24:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:20:52
yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 15:15:55
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:02:47
  

Auteur Topic: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje  (gelezen 426581 keer)

Ad_M

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
  • N-Spoor
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1335 Gepost op: 02 February 2016, 10:00:24 »
Kleinere markt misschien, maar wat is er mogelijk op 1:160?
Of vallen de details dan in het niet?
En is dat dan nog "betaalbaar"?  ;)

Leuke ontwikkeling om te volgen, eigen poppetjes maken (y)

Mvg,
Ad
Als je het niet meer trekt..., dan moet je duwen!

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1336 Gepost op: 02 February 2016, 17:40:57 »
WOW.

Vandaag een 9 potjes humbrol verf ontvangen.
Zelf nog nooit geverft (op school na) en al helemaal geen miniatuur dingetjes.

Maar wow, wat is het ontspannen en vooral ook een heerlijk gevoel als je het resultaat bekijkt! (klopje op mn schouder).

Gister kon ik jullie alleen een "vage" foto laten zien.
Maar met verf is het allemaal een stuk beter te zien.




De eerste testprint waar ik aan het kijken was of het allemaal mogelijk was, de torso laten bewegen.
Ondertusse worden er meerdere testprints gemaakt (waar onder brandweermannen)

Wat vinden jullie ervan?

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1337 Gepost op: 02 February 2016, 18:18:37 »

Leuk idee, ik denk dat het bij best een hoop scene's mogelijk moet zijn om de beweging van het figuurtje uit iets anders te halen, zoals een hendel waar het figuurtje aan zwengelt, een brandslag die beweegt die het figuurtje vast heeft, drilboor etc.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3569
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1338 Gepost op: 07 February 2016, 08:50:31 »
He super en het idee van een eenvoudige mix en match software voor h0 figuurtjes lijkt me ook wel wat. gr. Joke

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1339 Gepost op: 09 February 2016, 17:32:33 »
Waarom alleen in H0 Joke, zoiets zou ik in 0 ook wel willen zien.  En dan de kleding stijl op periode kunnen kiezen bijvoorbeeld 1920, maar dat zal er echt nog wel komen.

Verstuurd vanaf mijn S57 met Tapatalk

www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1340 Gepost op: 13 February 2016, 14:10:59 »
Helaas is het bewegende onderdelen nog geen succes.
Het is op dit moment zo fragiel dat de kans te groot is dat je het breekt tijdens het bewegen van de armen.

Wel is iets anders waar ik aan gewerkt heb een redelijk succes.



Je hebt dus personen die bestaan uit de benen en de torso.
Hiermee kan je dus zelf kiezen of de persoon loopt of stilstaat etc.

In het voorbeeld van te voren even geverft (jaja, het is geen hoogwaardige picasso), maar normaal gesproken zal je hem op elkaar lijmen voordat je het gaat verven.

Een ander voorbeeld is:

Eentje is bijvoorbeeld aan het smsen/op zijn telefoon, je kan dan zelf kiezen of hij loopt of stilstaat.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1341 Gepost op: 15 February 2016, 18:32:52 »
Hoi,



Bewegende figuurtjes, in 1x geprint
Kon het niet laten een gifje ervan te maken  (y)

Leuk toch?
« Laatst bewerkt op: 15 February 2016, 18:36:18 door Mitchell »

JvB

  • ...en dan denk ik aan Brabant....
  • Offline Offline
  • Berichten: 170
  • de sfeer van de jaren 60 in H0
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1342 Gepost op: 15 February 2016, 18:39:05 »
hey Mitchell,


ik heb eigenlijk altijd begrepen dat je in Fud geen losse delen kunt intekenen, zoals jij hier nu overduidelijk wel hebt gedaan. Knap stukje werk. Zet mij meteen ook weer aan het denken....
met vriendelijke groet,

Jan

Servé

  • Team encyclopedie
  • Online Online
  • Berichten: 1769
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1343 Gepost op: 15 February 2016, 18:52:01 »
Dat ziet er zeer leuk uit! Is het misschien mogelijk om, net zoals bij die verwisselbare armen, een pen-in-gat verbinding te maken? Zo zit het bovenlijf altijd goed boven de benen :)
Vriendelijke groet, Servé.

Wim Janse

  • Offline Offline
  • Berichten: 415
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1344 Gepost op: 15 February 2016, 18:59:31 »
Mitchell, zijn die figuren onder "Voorbeeld twee" (paar berichten terug) een product van
jezelf?  Of heb je ze als voorbeeld van wat je bedoelde, even geleend?

Wim

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1345 Gepost op: 15 February 2016, 19:11:12 »
Die zijn allemaal van mijzelf  Wim Janse (y)
Er zitten "botten" in die ik net zoals een echte persoon in elke houding kan zetten

Servé hoe bedoel je met pen in gat?  :-[

JvB, het is zeer zekers mogelijk om in FUD bewegende onderdelen te maken!

Wim Janse

  • Offline Offline
  • Berichten: 415
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1346 Gepost op: 15 February 2016, 19:13:21 »
Leuk Mitchell, zodra ze productie-rijp geacht worden, ben ik wel geïnteresseerd.
Geeft weer wat leuke afwisseling van figuren.
Wim

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1347 Gepost op: 15 February 2016, 20:35:55 »
Heel mooi!!
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Servé

  • Team encyclopedie
  • Online Online
  • Berichten: 1769
  • Niks kan tippen aan een E1700
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1348 Gepost op: 15 February 2016, 23:04:07 »
Servé hoe bedoel je met pen in gat?  :-[

Dat er in het onderstuk een uitsteeksel/pennetje in het midden komt en dan er onder het bovenstuk een gat waar dat invalt. Op de foto van 1 of 2 pagina('s) terug van die verschillende armen kun je zien wat ik bedoel :)

Edit: Hier dus ;D
Vriendelijke groet, Servé.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: 3D/RM-IG: Mitchell's hoekje
« Reactie #1349 Gepost op: 16 February 2016, 08:58:45 »
Ah nu begrijp ik het. (y)
Op dit moment ben ik niet van plan door te gaan met de losse armen.

Ter info, het bewegende poppetje is dus in 1x geprint, zo ziet het mechanisme van het arm eruit:


@Jeroen en Wim  dankje  (y)