Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door marco
Vandaag om 09:55:05
Eerste hulp bij Freecad door ruudns
Vandaag om 09:47:09
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 09:24:30
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R v/d Hoven
Vandaag om 09:14:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:13:58
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 09:12:06
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door hmmglaser
Vandaag om 09:05:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 08:52:52
Houten 23 Augustus 2025 door Lambert
Vandaag om 08:37:09
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:50
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
28 July 2025, 19:46:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
28 July 2025, 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
28 July 2025, 14:11:24

Auteur Topic: TotalTrain al opnieuw geopend?  (gelezen 35473 keer)

Remunj

• Offline Offline
Re: TotalTrain al opnieuw geopend?
« Reactie #135 Gepost op: 14 February 2009, 13:03:23 »
.....Je zou wel gek zijn om nog een nieuwe transactie aan te gaan als je de geschiedenis kent. Er zijn genoeg leveranciers waar wel goede zaken mee te doen zijn. je moet wel een beetje sm neigingen hebben om na alles wat er gezegd is over TT nog een nieuwe transactie aan te gaan met deze firma.
......
Wij weten dat met zijn alle allemaal wel.
Maar wat voor die beginners die hier niet meelezen en denken goedkoop te kunnen beginnen.
Die worden gen......d waar ze bij staan.
En dan heeft de hele modelspoorbranche het gedaan.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

v140

• Offline Offline
« Reactie #136 Gepost op: 14 February 2009, 13:27:03 »
mee eens.
Aan de andere kant heb ik genoeg dezelfde mensen in het verleden meerdere keren (!) gewaarschuwd voor bepaalde modelspoortransacties. Die mensen gingen vervolgens deze transacties toch aan ( "Ja maar het was zo goedkoop")met alle (financiele en garantie) gevolgen van dien. dus eigenwijzen heb je altijd.
Mensen die hier niet meelezen kun je helaas  inderdaad niet waarschuwen.
Het is eigenlijk ook jammer dat ,als je als gast op dit forum komt, je de rubriek over meningen over winkeliers niet kunt zien.
Gr. Ron

Lars Smelter

• Offline Offline
« Reactie #137 Gepost op: 14 February 2009, 13:35:45 »
Ik maak me druk om jonge modelspoorstarters die weinig 'te makken' hebben en denken dat ze een eerlijke en goede deal krijgen bij TT. Dat zou een slechte start van een mooie hobby zijn!

That's why!

Hier maak ik me ook zorgen om. Niet alleen jonge, maar andere mensen die met de modelspoorhobby willen beginnen.

Ik ken TT niet, maar wat ik lees is voor mij voldoende om er geen zaken mee te doen
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
« Reactie #138 Gepost op: 14 February 2009, 13:44:35 »
Ze worden toch eerst naar een modelspoorzaak gestuurd om daar te gaan kijken, zich te laten informeren en de koffie op te drinken ???, misschien kunnen modelspoorzaken alvast een tegen actie organiseren door een folder/papier op te hangen met een waarschuwing omtrend dit persoon (bona..... zaakje) ;).

Mvg
Ruud

peter1234

• Offline Offline
« Reactie #139 Gepost op: 14 February 2009, 13:44:53 »
Best wel opmerkelijk dat aan de rechterkant van de site Google-advertenties staan die verwijzen naar de concurrentie voor het kopen van modeltreinen   ??? ??? ???
vr. groeten,

Peter
.........................................................

Intellibox , Windigipet X , Märklin K , Littfinski , Viessmann , HAG , Liliput , RailTop , LSM , ACME , Roco , Fleischmann , Lima , Rivarossi , Zwitserse modeltreinen

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #140 Gepost op: 14 February 2009, 13:50:13 »
Dat komt door Google en hoe die de advertenties plaatst. Maar het is wel ironisch. :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rob Bogers

• Offline Offline
    • Mijn modelbouwhobby
« Reactie #141 Gepost op: 14 February 2009, 14:13:51 »
Nadat ik diverse workshops had meegemaakt met Jan de Boer in 2006, heb ik eens een solicitatie aangevraagd bij de heer Beems. Na gesprek met hem, ben ik vrijwel direct aangenomen in juli 2006. Over het salaris werd (nog) niet gesproken. Vond ik aanvankelijk niet erg belangrijk, daar ik een goede uitkering van rijkswege ontvang. Een deel van de voorraad van Hoogeveen moest regelmatig weer terug naar Castricum (piclijst), omdat het daar was benodiigd voor de verkoop. Voorraad was er bijna niet en moest steeds vaker NEE verkopen aan klanten. Nadat ik er een aantal weken had gewerkt (20 uur per week) blijkt dat ik uitbetaald ga worden in wagonnetjes. Dit schijnt normaal te zijn bij TT. Jammer van de leuke samenwerking met Jan de Boer maar heb direct ontslag genomen. Kreeg voor de moeite van Jan wel een leuk treinsetje kado. Ook een locje Roco BR50 had ik ter reparatie aangeboden in mei 2006 (decoder inbouwen) maar in augustus nog steeds niet gereed. Ook maar weer teruggevraagd (was notabene wel onderzoekskosten kwijt) waarvoor ik niets terugkreeg. Gezien alle ervaringen op het forum met TT zal deze webwinkel geen lang leven beschoren zijn. Een Lint of een ander model aanbieden voor een leuk prijsje kan natuurlijk altijd, zeker wanneer je het model niet hebt en zeker niet van plan bent uit te leveren. Zo kan ik ook een zaak beginnen. Veel succes Roel Beems (een lachertje)
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden

Weerd

• Offline Offline
« Reactie #142 Gepost op: 14 February 2009, 14:19:05 »
Citaat
Nadat ik er een aantal weken had gewerkt ........ blijkt dat ik uitbetaald ga worden in wagonnetjes. Dit schijnt normaal te zijn bij TT.

Waar betaal je je huur dan van?
Zoiets kan toch niet !!!!
Vroeger betaalden ze met schelpen, toen kweamen de munten en nu de wagonnetjes.
Ik geloof dat ik ook maar met 3D-printen op zolder een illegale wagonnetjes-drukpers ga beginnen.

Gerard

Rob Bogers

• Offline Offline
    • Mijn modelbouwhobby
« Reactie #143 Gepost op: 14 February 2009, 14:31:38 »
Ik betaal de huur vanuit mijn riante defensie uitkering maar hoe hij de huur betaalde? Niet natuurlijk (denk ik) daarom zit hij ook in de sh*t. De verhuurders van die panden in Castricum/Hoogeveen/Valkenburg waren waarschijnlijk geen modelbouw hobbyisten en hadden dus niets aan uitbetaling in wagonnetjes. Ik weet wel dat hij van plan was (dat vertelde hij mij tijdens de solicitatie) dat hij heel Nederland wilde veroveren met TT en dat de huidige winkels in het land (met name in Zwolle en Arnhem) spoedig zouden sluiten als hij vestigingen had in o.a. Apeldoorn en Rotterdam.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #144 Gepost op: 14 February 2009, 15:09:08 »
Hoogmoed komt voor den val.....

Rob Bogers

• Offline Offline
    • Mijn modelbouwhobby
« Reactie #145 Gepost op: 14 February 2009, 15:31:35 »
Misschien wordt het nu wel tijd om de vermelding van TT in de rubriek "Winkeliers, uw mening" weg te helen. Zo'n onbetrouwbare "winkelier/oplichter" heeft daar niets te zoeken naar mijn mening en gezien de reacties op die pagina en deze topic wordt het nooit wat.

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #146 Gepost op: 14 February 2009, 15:45:05 »
de rode lintvan syntus kost daar 276 :P normale 345 :-|

er komt nog wel 19% BTW bovenop. Ben je met een klantenkaart bij Brekelmans of MTE goedkoper uit.

IC 2000

• Offline Offline
« Reactie #147 Gepost op: 14 February 2009, 16:31:34 »
nee, lees deze dan ::):
Citaat
Q: Wanneer kan ik modellen afhalen die ik in reparatie heb gegeven?
A: Die zijn doorgestuurd naar de reparatie centra van de verschillende fabrikanten.
Citaat
Voor alle door Totaltrain Online geleverde modellen geldt een jaar fabrieksgarantie. Lees verder >>
sorry, heel leuk, maar bij de m* boekjes zit een garantie certificaat van 24 maanden (2 jaar dus)
Citaat
a. De algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen door, bestellingen bij, leveringen door en betalingen aan Totaltrain International (hierna te noemen Totaltrain). Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar en zullen u op verzoek gratis door Totaltrain worden toegezonden.
Ze werken toch vanuit het buitenland ???
Citaat
2. Aanbiedingen en prijzen
a. Aanbiedingen door en prijzen van Totaltrain zijn vrijblijvend. Totaltrain accepteert geen aansprakelijkheid voor zet- of drukfouten.
b. Totaltrain behoudt het recht om wijzigingen in kostprijzen, valutakoersen of (wettelijke) voorschriften per direct door te berekenen.
c. Alle geldende prijzen zijn steeds inclusief BTW en exclusief handlings- en verzendkosten, eventuele belastingen of andere heffingen, tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen.
Dus de prijs is niet altijd wat er op de website staat...
Citaat
d. Bij het geven van de opdracht tot het boeken van een reis ontvangt de klant een bevestiging. De klant dient deze bevestiging na ontvangst te controleren en eventuele afwijkingen binnen 2 werkdagen te laten herstellen.
Wat zijn hun werkdagen (voor de overheid is zaterdag ook een werkdag
« Laatst bewerkt op: 14 February 2009, 16:48:05 door IC 2000 »

Rob Bogers

• Offline Offline
    • Mijn modelbouwhobby
« Reactie #148 Gepost op: 14 February 2009, 16:48:43 »
Joh, moet je eens luisteren als je niets hebt kun je ook niets verkopen en kun je dus prijzen vragen zoals je zelf denk dat het aantrekkelijk is voor klanten. Zeker bij vooruitbetaling is dit grandioos bedacht. Hij (de almachtige Roel Beems) denkt dat hij slim is maar hij ziet kans om een goed concept (wat TT toch wel was aanvankelijk) in no time om zeep te helpen.

jumboy

• Offline Offline
« Reactie #149 Gepost op: 14 February 2009, 16:54:46 »
Beginjaren van Totaltrain waren zeker niet slecht.
Maar na de uitbreidingen richting Hoogeveen en Valkenburg is het een waardeloze zaak geworden.
Door hun eigen drang naar groot worden en hun loze beloftes zijn ze verloren gegaan.
Maar in dit geval rouw ik er zeker niet om!
Het verbaast me alleen dat ze niet eerder zijn omgevallen. Door diverse redenen.
En gelukkig voor de nieuwe hobbyisten of hobbyisten die het weer oppakken van de modelspoor hobby bestaat er geen zaak meer, waar je kan binnen lopen of informatie kan verkrijgen.
Zo blijven zij bespaart van de ellende van TT.

Tot slot ben ik erg benieuwd, of er hier op BLS nog meer ex-werknemers zijn, die hun mond durven te openen zoals Dhr. Bogers.

Zo komt er meer duidelijkheid voor mensen die evt. reparaties hebben uitstaan of geld hebben vooruitbetaald.

Want nu kan er weinig gedaan worden, mijn wetens..

Maar laten we nu kijken naar een mooi tijdperk ZONDER TT.
« Laatst bewerkt op: 14 February 2009, 16:56:32 door jumboy »
Nederlands H0 Modelspoor