@TonM maar dit heeft toch niets te maken met kortsluiting?
ik zou het ook niet zo gek vinden als hij nu versleten zou zijn, omdat hij die al tien jaar heeft.
ok, nu heb ik het probleem, dat ik de rotoras niet los krijg van het tandwiel aan de andere kant.ik weet niet of dit gesoldeerd zit, dus ik durf er niet zo goed veel kracht op te zetten.weet iemand of dit inderdaad gesoldeerd/vast zit?
En dat andere treinen langzamer gaan is normaal, ieder loc zal stroom gebruiken, en de trafo levert maar een beperkt vermogen.
.....en zelfs dan nog zouden ze op top snelheid moeten rijden, ik heb er namelijk 3 transformatoren op aangesloten .......
Bart,Normaal gesproken zit dat tandwieltje niet vastgesoldeerd of -gelijmd, maar klemt het op de as. Maar als je het er op een verkeerde manier afhaalt, loop je het risico dat je de as krom buigt en dat moet je niet willen.Een ander mogelijkheid is dat je de veertjes met met koolborstels verwijdert, afdekplaat afschroeft, magneetring afneemt, buffers en koppelingen eraf, etc. Vervolgens de afdekplaat onderop afschroeven, veer met stroomafnemer voorzichtig verwijderen en daarna het chassis met alles wat er nog aan zit in de wasbenzine donderen. Is wat lastiger afborstelen en droogt wat minder snel, maar goed.....Ton
Excuse me Hoe heb je dat aangesloten?Gr.Eric